![]() |
#1 |
Live and let live
|
![]() Grønnsaker til barnAv en eller annen merkelig grunn, så har jeg som elsker grønnsaker, og helt bare spiste det som barn, fått en pode som helst ikke vil ha grønnsaker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Epikur
|
![]() Lilles favoritter er blomkålbuketter, sukkererter, cherrytomater og squash. Men Lille er en ualminnelig eksperimentvillig unge, da. Dip av yoghurt eller lettrømme uten noe annet i er suksess.
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() August liker veldig godt Kecap manis (søt soyasaus) til å dyppe ting i. Når vi har wok eller lignende med kyllingbiter, vil han alltid ha kecap manis, og da går det gjerne å foreslå at brokkolibiter eller babymais også kan dyppes.
![]() |
#5 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Er man virkelig desperat, kan man jo mose grønnsakene og skjule dem i alskens gode retter. Ellers så var det en eller annen som la inn tipset om å la barna hjelpe til med å kutte grønnsakene og at det visstnok skulle føre til at selv det mest kresne barn puttet mye sundt i munnen..? Treåringen min spiser det meste. Kanskje er det av samme grunn som den him nevnte, at hun blir servert så dårlig mat fordi ingen er særlig gode til å lage mat her hos oss.
![]() |
#6 |
Dårlig husmor
|
![]() Jeg har gitt litt opp at jentene alltid skal spise de samme grønnsakene som oss. Jeg vil ha squash, rødbeter og pastinakk, men det får jeg ikke i dem. Dersom vi skal ha en grønnsaksrett som jeg vet ikke kommer til å falle i smak så lager jeg et fat med oppskårne rå grønnsaker som de kan spise og det blir alltid tomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Lille B er veldig glad i vinagrette-dressing, og spiser det meste med det på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
One of These Days
|
![]() Lillegutt spytter ut alle grønnsaker, men tar det igjen med å spise utrolige mengder frukt. Grønnsakene lillegutt skal spise moser jeg inn i maten hans. Tulla liker det meste av grønnsaker. Det går litt på omgang hvilke grønnsaker som er in. For øyeblikket liker hun best gulrøtter, blomkål og brokkoli. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Lillegutt er heldigvis altetende, det eneste han ikke vil ha er brokkoli og bladgrønt, men moser jeg det ned i et eller annet spiser han det også |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Har fått viljen sin
|
![]() Minimais og vanlig mais er favoritten her i huset. Og cherrytomater. Og kålrabistappe. Har gjerne kålrot og gulerot i potetstappa også. Jeg lager av og til grove muffins til matpakka der jeg finhakker og sniker inn både spinat og andre sunne saker. Det ser ut som de skjønner at muffins er kake og dermed godkjent uansett - allerede fra tidlig alder |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Den eneste grønnsaken som ikke slår an her, er broccoli. Jeg forstår ikke hvorfor, det er jo som å spise et lite tre?
![]() |
#13 |
|
![]()
![]() |
#14 |
♡
|
![]() Gutta elsker heldigvis grønnsaker, men de smaker ekstra godt om man har fått tilberede de selv! Det gjelder forresten all middag som i utgangspunketet ikke helt fristet. De spiser det de selv lager
![]() |
#15 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Brokkoli er mest populært som grønnsak her i huset, gulrot går av og til, potet er en slager uansett most eller kokt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Her i huset er brokkoli en sikker vinner, smørdampet er best. Vi lager ofte rene grønnsaksmiddager, så man kommer ikke langt her i huset med å ikke spise grønnsaker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() I starten så dampet jeg grønnsakene lett, slik at de var litt mykere men ikke kokt. Da får de også litt mildere smak. Serverte med avocadodipp og det gikk ned på høykant. Nå spiser hun det meste av grønnsaker, men det varierer fra måltid til måltid hva som er best. Men alltid må hun ha dipp, litt rømme, kesam eller yoghurt. Varierer med hva vi har og hva annet hun spiser. Går mest i kesam her hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Perspektivutvider
![]() ![]() ![]() |
![]() Om du ikke får til grønnsaker, så server bær til dessert. Det inneholder vell så mye "godsaker" som grønnsaker. Ferske eller tørkede urter, og andre krydder inneholder også mye verdifult som kan veie opp for grønnsaker .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
![]() Spooky. Jeg hadde tenkt å lage denne tråden! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|