|
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
♡
|
![]() Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?Jeg fatter ikke at snuppa allerede er 4 og en halv mnd. Tiden flyr! Om halvannen mnd skal hun jo begynne med mat!
![]() |
#2 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?Jeg begynte da småtten var drøyt 4 mndr. Litt velling, litt most potet, avocado, banan. Han var på smaksprøvestadiet til han var rundt 6 mndr.
![]() |
![]() |
#4 |
Borte
|
![]() Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?Jeg begynte forsiktig med banan da Vesla var rundt 5 mnd. Grøt da hun var 5,5.
![]() |
#5 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?Storebror fikk suge på fruktbiter fra han var ganske liten, tre mnd, kanskje. Han fikk banan av svigermor da han var fire mnd. (
![]() |
#6 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?Mine har fått is den dagen dei kom igjen frå barsel. For å feire lissom.
![]() |
![]() |
#7 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?
![]() |
![]() |
#10 |
♡
|
![]() Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?Med gutta gledet jeg meg til de skulle begynne å spise mat.
![]() |
#11 |
intro
|
![]() Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?Dette blir spennende for oss som er förstereis! Liv er 4 måneder i dag. Rart å tenke på at hun snart så smått kan begynne å smake på mat.
![]() |
![]() |
#12 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?Jeg har hele tiden prøvd å forholde meg til gjeldende anbefalinger når det gjelder dette, så storesøster begynte å få smaksprøver av risgrøt da hun var fire måneder. Storebror ble tilbudt smaksprøver av hvetegrøt fra seks måneder, men blånektet. Lillebror som var oppe i 1,2 liter melk i døgnet ved drøyt fem måneders alder fikk hvetegrøt fra han var ca. fem og en halv måned. Så litt kjedelige er vi vel, men det er altså grøt det har gått i her da.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
![]() Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?Mos av avocado og banan! Gikk ned på høykant!
![]() |
#14 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?Nå har jeg husk som en tesil, men jeg mener det var fra ca. 5 mnd. Og vi prøvde avocado, men det var IKKE poppis her. Maken til ansiktsuttrykk har jeg aldri sett.
![]() |
#15 |
kamerat
|
![]() Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?Med Trollet begynte vi rett før hun ble seks måneder, Huldra var nærmere sju måneder. Begge begynte med most potet og gulrot, ingen av dem likte det. Fysjom! Det første begge likte, var morsmelkblandet grøt.
![]() |
#16 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?Minsten begynte med grøt da han var fem måneder. Jeg hadde tenkt å fullamme til seks måneder, men på grunn av at moren min fikk hjerteinfarkt og jeg var stresset og mye fram og tilbake til sykehuset, gikk melkeproduksjonen veldig ned. Istedet for å gi morsmelkerstatning begynte jeg derfor å gi grøt, og han var en stor og sulten baby som spiste ordentlige grøtporsjoner nesten fra første smak. (Den var ny for meg!) Etter dette introduserte jeg gradvis banan, most gulrot og potet osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?Try smakte fra han var 6 mnd (eller en uke før han ble 6 mnd da..)
![]() |
#18 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?Vi begynte å gi Ener´n tynn grøt da han var 4 mnd (var det morsmelkblandet maisgrøt, mon tro?). Da fikk han også etterhvert smake fruktpurè. Han begynte vel også med middagsglass like etter (4 mnd.-glass, tror det var potet- og gulrotpurè). Og så gikk det slag i slag, men etter gjeldende anbefalinger.
![]() |
#19 |
Fraværende...til tider.
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?Kjøpte inn maisgrøt idag som skal blandes med MM. Tenkte å begynne med prøvesmaking imorgen.
![]() |
#20 |
♡
|
![]() Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?
Jøss, jeg forventer å nattamme i flere mnd ennå jeg.
![]() |
|
|