|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() [Hage] Hva skal du dyrke i år?Jeg har nettopp sådd orientalsk valmue:
![]() |
#2 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?Jeg har sådd stemor (fordi de kan settes så tidlig ut |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Peppy!
|
![]() Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?Jeg er ikke ferdig med å planlegge, men jeg har i hvert fall bestemt meg for å så gresskar, som skal brukes til Halloween i år. Jeg innbiller meg at det er mulig å få disse ganske store. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?Gresskar ja. Definitivt. Sådde diverse små gresskar da vi bare hadde veranda - og i år skal mannen få snekre meg blomsterkasser til å ha nederst i hagen. Der blir det prima dyrkningsforhold - når jeg bare får satt på sneglebånd og rådyrsikring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?På grunn av diverse dustete EU-direktiver så har det blitt ulovlig å importere villtomaten min.
![]() |
#6 |
Hupp!
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?Noen som har tips til nettsteder der man kan kjøpe frø? Ser for meg at den nye hagen i det nye huset skal bli såååå fin. Men jeg aner jo ikke hva som befinner seg under snøen, siden vi flyttet inn i desember. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Trøtt
|
![]() Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?Jeg skal så stemor en dag denne uken.
![]() |
#9 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?Jeg skal lage grønnsakbed i pallekasser, har jeg tenkt. Men jeg tror rett og slett ikke at jeg gidder å så tomater og agurker, vi bor like i nærheten av en produsent av snackagurker og de besteste perletomatene, og det er mulig å få kjøpt planter på vårparten. Jeg klarer alltid å drepe stiklingene ved å overvanne/glemme å vanne, nemlig... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?Vi har ikke hage, men siden borettslaget har bestemt at vi skal ha blomsterkasser på innsiden av balkonggjerdet skal vi se om vi får plantet gulrøtter. I og med at vi aldri har plantet noe i hee vårt liv før, blir det ganske spennende, og jeg føler det som om jeg legger ut på en skikkelig oppdagelsesferd.
![]() |
#12 |
Trøtt
|
![]() Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?Å ja, jeg har jo mengder av stokkrosefrø i kjelleren! Yey!
![]() |
#13 |
Trøtt
|
![]() Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?Småtomater, ja, godt tips, Tallie! Lykken er at jeg nå har kontor rett i nærheten av både Plantasjen og et Hagesenter (hva heter den andre kjeden? de med den røde, ovale logoen?) så nå kan jeg dra på frøhandel i lunsjen!
![]() |
#14 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?Jeg har ikke forsøkt å få tak i pallekarmer, men jeg tenkte jeg skulle innom Felleskjøpet (bor på landet, gitt) eller rett og slett Obs! Bygg for å høre om de har til en grei penge. Gidder ikke bruke en formue, det svarer seg å bygge selv fremfor å kjøpe til Plantasjenpris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?Jeg dyrker rips, solbær og kirsebær.
![]() |
#16 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?Pallekarmer fra Plantasjen er i hus.
![]() |
#17 |
Tøff
|
![]() Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?Jeg bor i fjerde etasje med knøttebalkongen fra helvete ... Jeg ska'kke plante noenting, tenk.
![]() |
#18 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?For all del ikke kjøp pallekarmene på plantasjen! De tar det veldig-mangedobbelte av foreksempel Felleskjøpet og andre som selger pallekarmer til dem som bruker det til det de er ment til å brukes til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?
Jeg bodde sju år med en liten balkong, og jeg dyrket masse-masse. Det finnes mye fint som kan henge på veggen, henge på verandakanten og stables i høyden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Tøff
|
![]() Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?
Den er full alt av møbler og grill og det vil jeg jo også ha der. =) Den er forbausende brukandes til å være så liten, men man må velge. Det er jo helt greit dét, jeg ville bare sutre litt fordi jeg ikke har hage.
![]() |
|
|