|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Trøtt
|
![]() [Hage] AkeleieAkeleie er en av de vakreste hageblomstene jeg vet, og jeg drømmer om å ha massevis av akeleier i skråningen min. Har du sådd de fra frø, fått avleggere eller kjøpt planter? Er det vanskelig å få de til?
![]() |
#2 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] AkeleieDe sprer seg som ugress her. Jeg pleier å ha noen på komposthaugen... men såvidt jeg husker var de i mange farger før, nå er de bare blå.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: [Hage] AkeleieDe er veldig, veldig enkle å få til og min erfaring er at de sprer seg som ugress. Sist redigert av m^2 : 13-02-11 kl 21:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Trøtt
|
![]() Sv: [Hage] AkeleieOg Akeleiene blomstrer ganske lenge også, gjør de ikke? Da blir det (forhåpentligvis) maaaange akeleier i skråningen min etterhvert!
![]() |
#5 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] AkeleieJeg lurte litt på hva AKEleie var jeg..... Er det en spesiell måte å ake på? Har ellers lite å bidra med her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: [Hage] Akeleie
Men da får du ikke blomster i år altså |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Trøtt
|
![]() Sv: [Hage] AkeleieÅh m^2, den var vakker!
![]() |
#8 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: [Hage] AkeleieJeg elsker Akeleier og har en god del i hagen allerede. I tillegg frøsår de seg selv og blander seg med hverandre, så det blir nok flere sorter etterhvert. Jeg mener jeg tok en del frø i høst, om jeg finner dem til våren kan du få noen. De er i såfall en mix av mine sorter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
wizzzard
|
![]() Sv: [Hage] Akeleie
Eg var litt der, men tenkte meir på å betale leie for å få ake i hagen til HI.
![]() |
|
|