|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Å introdusere katt nr 2Vi har en nydelig hunkatt på 15 mnd som vi har hatt siden hun var 8 uker. Det har ligget litt i kortene at vi kanskje skulle ha en til, og nå har jeg vel mer eller mindre bestemt meg for å skaffe en til, primært en hankatt (fordi jeg ikke makter tanken på å sterilisere en hunkatt til; det var ikke noen hyggelig erfaring - og kastrering av hankatter er vel en enklere affære?). Men jeg har ingen erfaring med å introdusere en ny katt til en man har fra før. Hva kan jeg forvente meg? Er det noe spesielt jeg bør tenke på eller noen lure triks? Jeg har hele tida tenkt at det bør være en kattunge, ikke en voksen katt, men det er kanskje hipp som happ? Tar gjerne imot råd og tips hvis noen har erfaring.
![]() |
#2 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å introdusere katt nr 2Jeg har kun erfaring med å tilføre voksne katter. Vi har aldri gjort noe spesielt, men gitt dem tid til å bli komfortable med situasjonen.
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫ Sist redigert av Nyx : 15-05-11 kl 00:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å introdusere katt nr 2Men hvis du vil ha en voksen katt så selger dyrebeskyttelsen katter som er ferdig vaksinert og sterilisert/kastrert.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Å introdusere katt nr 2Jeg har hatt mange katter og har aldri hatt problemer med å introdusere verken kattunger eller voksne katter. Jeg pleier å la de få bli kjent i ro og fred. Det tar ofte noen uker før de er helt trygge på hverandre. Ofte blir det litt fresing, spesielt ved matskål og liggeplass, men det pleier å ordne seg relativt fort. Katter er sosiale vesen som liker selskap av artsfrender, så det går nok helt fint å få katt nr 2. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Å introdusere katt nr 2Jeg kan skrive under på det siste innleggetet.
![]() |
#6 |
50 & somewhat fab
![]() Sv: Å introdusere katt nr 2I dag har lille Sofus på 4 mnd flyttet inn til oss. Han er en søt liten pusemann, nokså nysgjerrig og livlig, ble fortrolig med oss og huset på øyeblikket. Sissi som vi har fra før er ikke særlig fornøyd. Hun freser og knurrer mot han, og ligger og vokter på han hele tida. Han holder seg på respektfylt avstand, og freser ikke tilbake. Vi lar dem holde på så lenge de ikke slåss, og så håper jeg at det går fort.
![]() |
#7 |
50 & somewhat fab
![]() Sv: Å introdusere katt nr 2Og han skal forøvrig kastreres så fort han er gammel nok.
![]() |
#8 |
Aktiv
Medlem siden: May 2007
![]() |
![]() Sv: Å introdusere katt nr 2Bilder?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Å introdusere katt nr 2Gratulerer som tokattseier. |
![]() |
![]() |