|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
snart helsesøster
|
![]() Larvik-Gardermoen en mandag morgen?Jeg skal ta et fly som går fra Gardermoen kl 09 mandag morgen. Jeg må kjøre fra Larvik grytidlig sikkert kl. 05!!! Vurderer å heller kjøre hjemmefra ved 8-9 tiden søndag kveld og overnatte på hotell ved Gardermoen
![]() |
#2 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Larvik-Gardermoen en mandag morgen?Nå på mandag er det jo vinterferie, så det er kanskje ikke så mye kø? Vet dog ikke helt om jeg hadde satset på det, det kan jo komme et snøfnugg som stopper all trafikk. Hvis du kjører E18 (og det gjør du vel?) bør du hvertfall være forbi Asker innen 6.30 - vet ikke helt hvor lang tid det tar fra Larvik til Asker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Larvik-Gardermoen en mandag morgen?Kan du ta tog? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
snart helsesøster
|
![]() Sv: Larvik-Gardermoen en mandag morgen?vet ikke om jobben dekker det, men et annet alternativ er å reise inn og overnatte på hotell sent søndag kveld.
![]() |
#5 |
heimføing
|
![]() Sv: Larvik-Gardermoen en mandag morgen?Går det kollektivtransport som gjør at du rekker flyet? Hvis ikke, så bør jobben dekke hotell. Man er ikke særlig arbeidsdyktig om man må starte arbeidsdagen klokka fem med å kjøre flere timer for så å ta fly - og deretter jobbe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Larvik-Gardermoen en mandag morgen?Du får god overnatting i nytt flott hotell for 299 kr hvis du bestiller i god tid. Mulig du er litt sent ute, men sjekk det. Jeg har bodd på Choice Hotel Runway en gang i uka i 3 mnd i vinter og det var alltid en god opplevelse. Betalte aldri mer enn 499 kr, men ofte bare 299. Sjekk ut lavpriskalenderen på choicehotels.no |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
![]() |
![]() Sv: Larvik-Gardermoen en mandag morgen?Nå er jeg ganske lite kjent på strekningen, og også alltid ute i god tid, men selv ville jeg nok i et slikt tilfelle tatt i vei en gang mellom 0400 og 0415... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Larvik-Gardermoen en mandag morgen?
Tiden er knapp, og prisen relativt høy i dette tilfellet, 795 kr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Larvik-Gardermoen en mandag morgen?Fra Oslo til Gardermoen er det ikke kø, men før Oslo kan det jo stå bom.
![]() |
#10 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Larvik-Gardermoen en mandag morgen?Vi hadde fly som gikk 0645 og valgte motell på gardermoen i stedefor å kjøre fra Bærum i 4 tiden.
![]() |
#11 |
![]() Sv: Larvik-Gardermoen en mandag morgen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Larvik-Gardermoen en mandag morgen?Uavhengig av vinterferie eller ikke. Jeg hadde nok tatt inn på hotell søndag kveld evt. satset på flytog e.l. på denne strekningen en mandag morgen.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: Larvik-Gardermoen en mandag morgen?Flytog ikke et alternativ? Flytoget går fra bl.a. Drammen. Tar en time til OSL fra Drammen.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Eh... da må man jo planlegge å legge seg i forhold til det da! At man må stå opp tidlig er da virkelig ingen grunn til å ikke kunne jobbe.
![]() |
#15 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Larvik-Gardermoen en mandag morgen?I det tenkte tilfellet ville jeg også tatt flytoget fra Drammen som bare bruker en time. (06:46 eller 07:06 avgangen avhengig om jeg skulle innenlands/utenlands, sjekke inn bagasje eller ikke) hvis jeg skulle fly klokka 9. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Larvik-Gardermoen en mandag morgen?Du kan jo ta toget direkte fra Larvik til osl. Mye billigere det en flytoget og er kun 10 minutter lenger tid en flytoget fra drammen. Regionkort togene har fra oslo to minutter lenger reisetid en flytoget men halve prisen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Larvik-Gardermoen en mandag morgen?5 er nok muligens for sent. Jeg kjører denne strekningen flere ganger i uka, men starter litt nærmere Oslo enn deg, og jeg kjører kl 5. Merker godt om jeg er 10-15 minutter for sent ute, da er det allerede litt kø. Kl 4:15, ville jeg dratt, senest halv 5, for å komme før køen.
![]() |
#18 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Larvik-Gardermoen en mandag morgen?Har nå faktisk SETT på rutetabellene, og ser at det er mulig å reise med direktetog fra Larvik kl 0420 og være på Gardermoen knappe 3 timer senere. Og selv om NSB ikke er det punktligste jeg vet, klarer man neppe å være så enormt fjernt fra rutetidene så tidlig på dag. Da er det jo verken akkumulerte forsinkelser eller så mye annet på skinnene som kan hindre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Tja, når jeg må reise hjemmefra 0400 for å nå morgenflyet til Paris eller hvor det nå er med til hørende bil/buss/tog/metro i begge ender, for så å sitte i møte fra 1030 - 18, og deretter flyet hjem for å komme dinglende inn døra hjemme 0100. Og så opp 0600 for å gå på vanlig jobb etter.... da er det jo reisen som gjør at dagen blir lite optimal, ikke arbeidstiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Larvik-Gardermoen en mandag morgen?La oss si det slik. Du for ikke reservert sete i stille avdelingen. Men det er alltid ledig. Det er dempet belysning slik at man kann hvile. Det er ikke lov med mobiltelefon eller pc som er påslått lager lyd eller lys. Men du kan da stille inn ringeklokken din. Så tidlig på morningen kann du eventuellt også be konduktøren/overkonduktøren til å komme inn og vekke deg, sånn i tillfelle rotte felle bare passe på at du går av. Gardemoen blir annonsert flere ganger slik at man kommer seg av. Du kommer ikke til å være den eneste som skall av der som har vert på stille avdelingen. Det er ikke noen rigide regler og personalet ser det an. Men det er altså ikke lov å jobbe med telefon eller pc. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|