![]() |
#1 |
nju nja njo
|
![]() Bilsikring på ferieVi skal på ferie til Spania eller Portugal med en 2-åring og jeg er usikker på hvordan vi skal gjøre det med bilsikkerhet. Vi må ha leiebil, men bilstolene er selvsagt forovervendte. Må vi ta med oss den store BeSafe'n eller finnes det andre løsninger som jeg ikke har tenkt på?
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bilsikring på ferieVi var i Italia i fjor og vi fikk sete til 2-åringen som kunne monteres begge veier da vi leide bil.
![]() |
#3 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Bilsikring på ferieDet er jo veldig bra. Vi var i Spania i fjor og endte med å ta med MaxiCosien. Det er mulig vi burde sjekket med flere leiebilselskaper, men de jeg mailet med hadde aldri hørt om bakovervendte seter.
![]() |
#4 |
Etylbarbital
![]() Sv: Bilsikring på ferieDu må ikke spørre om de har bakovervendte seter. Du må spørre hvilke seter utleiefirmaet har der du skal plukke opp bilen. Og så sjekker du om det kan monteres bakovervendt.
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bilsikring på ferieAt jeg ville ha bakovervendt sete til min 18 måneder gamle sønn syntes de var veldig rart på Evenes flyplass i Nordland, til og med.
![]() |
![]() |
#6 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
![]() |
![]() Sv: Bilsikring på ferie
Dette er nok ganske vanlig i Spania/Portugal. Er faktisk ikke sikker på om alle bilutleiesteder der har hørt om bilsete i det hele tatt. Merkelig for oss, selvsagt, men andre land, andre skikker. Her også. Og så vidt jeg vet er ikke bilsete for barn påbudt i Portugal i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Bilsikring på ferieVi har leid to ganger i Italia med Avis. De kan ikke garantere ( i kontrakten på nettet) sete ved bestilling, men vi ringte utleiekontoret noen dager før ankomst og fikk holdt av et setet i riktig gruppe. Det var nytt av merket CAM, men hadde håpløs sele som ikke var festet i stolen, surret rundt og krøllet seg og jenta ble veldig varm i den stolen, men ikke i den vi hadde med hjemmefra. Første gang fikk vi feil klasse, måtte tilbake på flyplassen for å bytte. Det har ikke blitt mye bilkjøring på oss.
![]() |
#8 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bilsikring på ferieVi fikk ikke bakovervendte seter i spania nå så jeg var glad jeg selv hadde tatt med brio zento. De hadde ikke annet enn pute til de største barna.
![]() |
#9 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Bilsikring på ferieVi drar med oss beltestol til eldste og bakovervendt til yngste. Pakker det godt i bobleplast og sender som spesialbagasje.
![]() |
#10 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Bilsikring på ferieTakk for svar alle sammen! Jeg får ta kontakt med bilutleieselskapene og forhøre meg. Vi kan jo være heldige. Ellers får vi vurdere om vi tar med eget eller begrenser bilkjøringa til det høyst nødvendige.
![]() |
#12 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Bilsikring på ferieJeg må dra opp denne tråden igjen. Er Britax Two-Way Elite det letteste setet å reise med? Finnes det andre som også er lette i vekt?
![]() |
#13 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Bilsikring på ferieJeg kan ikke komme på noe som kan fungere bedre enn TWE. Vi har også Zento, men det er tyngre.
![]() |
![]() |
#14 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Bilsikring på ferieDa lurer jeg på om vi ikke får kjøpe oss et sånt et og ha som reisesete. Det hadde vært behagelig og sluppet å tenke på dette med bilsikkerhet ved hver ferie. Vi er ute og reiser minst en gang i året og det er lenge til flisa vår blir 25 kg, så da har vi sete lenge.
![]() |
#15 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Bilsikring på ferieDet anbefales at setet ikke er eldre enn 5 år når man tar det i bruk. TT mener max brukstid for et sete er ca 8 år.
![]() |
![]() |
#17 |
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
![]() Sv: Bilsikring på ferievi har alltid tatt med oss bilstol. Greit nok når en har bare et barn, men med to ser jeg at det blir mer styr... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Bilsikring på ferieDet bakovervendte vi har tatt med er TWE ja! Lett å feste!
![]() |
|
|