Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

HTS Be Safe izi up

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-11, 23:42   #1
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Spørsmål

HTS Be Safe izi up

Var med min far på beltestolhandel i dag. De skal ha en stol som barnebarna kan bruke når de skal sitte på i bilen. Vi skulle kjøpe Cybex Solution, han endte med å kjøpe den aller nyeste versjonen Be Safe izi up.
Damen i butikken skrøyt veldig av denne. Blandt annet er den laget slik at den gir naturlig god belteføring når stolen er korrekt stilt inn til barnets høyde. Den kan også enkelt stilles inn slik at den gir litt mer hvilestilling. Den så veldig god ut også, solid oppbygd på sidene etc.
Beltestol er jo ikke aktuell for oss helt enda, men når han skal snus i fremtiden vil jeg jo gjerne ha "den beste" stolen og denne så veldig flott ut, men jeg har aldri lest eller hørt noe om den.

Er denne så bra som damen mente? Har den gjort det bra i tester? Fungerer belteføringen uten "hester"?

Gammel 18-02-11, 00:07   #2
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: HTS Be Safe izi up

Takk for svar!

Denne modellen er visst helt fersk på markedet, har du lest/sett noe om den eller?

Hvilken beltestol vil du anbefale?

Gammel 18-02-11, 00:19   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke sett den nye - om det finnes en helt ny versjon, men som autofil sier, så hadde den ikke slike horn på siden - så den holdt definitivt ikke stand i kollisjoner. (På HTS sine sider ser jeg at dette hindrer faren for feilbruk at det ikke er horn men dog)

Sånn sett på bilder, så er jeg skeptisk - både til beskyttelse og alt.

Sammenlignet disse tre setene, så synes jeg HTS'en ser skral ut. Vi har Britax som er i midten - den er jeg kjempefornøyd med. Britax gjør deg jevnt over godt i kollisjonstester. Jeg synes hodestøtten er kjempemessig - for den går litt på skrått innover ved ansiktet slik at hodet ikke faller frem når storebror sovner. Det kan justeres på bredden - og egentlig også legges litt bakover. Jeg sier egentlig, for det har aldri vært et tema å legge det bak. gutten sovner jo uansett - og det er sjelden han aktivt går inn for å sovne. (altså, han rigger seg ikke til - han kjemper i mot søvnen og taper)

cybexen har jo gjort det kjempegodt i tester - og sidebeskyttelsen ser jo ut til å være i en egen klasse omtrent.

altså: skeptisk. Forøvrig ser jeg at det kun er 5 poeng som skiller hts og cybex i siste test fra forbrukerportalen - britax var ikke med, men jeg mener den har funnet tester tidligere.

Gammel 18-02-11, 00:46   #4
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Takk for info Bauche! Jeg kjente jeg var litt skeptisk til det med belteføringshornene jeg også. Hennes argument var som HTS' nemlig at det hindret feilbruk når barna festet beltet selv. Men da tenker jeg at man som voksen bare må kontrollere at dette blir gjort skikkelig.

Da lander jeg foreløpig på Cybex sin med isofix, kan jo hende det dukker opp noe annet innen det blir aktuelt så klart

Er det isofix på Britax sin stol også? Og hva er navnet?

Gammel 18-02-11, 00:55   #5
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Der svarte du på spørsmålene mine ja!

Ja den hadde ett eller annet x2 eller noe etter seg. Denne stolen er foreldrene mine sin som de skal ha til mine nevøer. De vil være bedre festet enn noen sinne i den BeSafe-stolen, dessverre.
Min sønn skal sitte i sin stol om han blir med besteforeldrene på tur, så får vi bare tåle litt gnål

Bauche: den nye (eller "nye") fra HTS var dypere enn den du viser bilder av. Mer utbygd på sidene. Den så utvilsomt comfortabel ut, den kan til og med lenes tilbake litt. Men det er jo som kjent ikke den viktigste egenskapen til en bilstol, selv om det er greit at de sitter OK i dem

Er Isofix bra for noe annet enn at beltestolen står fastmontert?

Gammel 18-02-11, 01:13   #6
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Nettopp! Det må man jo bare gjøre. Det er litt som tannpussen.
Jeg har lovd dyrt og hellig at han ikke får pusse selv før han blir fjortiss, så da gjelder vel det samme for bilsikringen da

Ja, jeg har jo hørt skrekkhistorier fra jobben til Rochermannen om både voksne og barn med feil belteføring under kollisjon. Skrekk og gru og det som verre er! Grusomt rett og slett.
Nå driver jeg opplysningsarbeid til alle rundt meg(iallefall de som spør), men blir som regel møtt med overbærende mine. Uvant for meg å bli sett på som En Som Er Hysterisk, men sånn er det altså på dette området .

Jeg ante jo heller ikke at det var viktig at beltet ikke skulle ligge over magen eller at man ikke skulle sitte med tykt yttertøy under før inntil noen år siden og jeg var/er jo tydeligvis ikke alene om det.

Gammel 18-02-11, 01:37   #7
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Det skal jammen ikke mye til for å bli kalt hysterisk når det gjelder sikkerheten. Det holder lenge å holde seg til anbefalingene.

Jepp. Det er nok dessverre fordi "de fleste", for å generalisere litt, forholder seg til Det Godkjente og i den kategorien er det jo mye pussig å få kjøpt for en billig penge.
En strengere lovgivning på området er nok det som må til, tenker jeg. Så lenge folk lovlig kan velge en billig, dårlig løsning vil det alltid være en god del mennesker som vil gå for den løsningen og ikke ser behovet/viktigheten av bedre sikring.

Gammel 18-02-11, 15:40   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror på 5, 5 får uten problemer til å feste selen under hornene han altså - og han er veldig nøye på å gjøre det.

Gammel 18-02-11, 19:09   #9
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Det med at HTS er ekstremt gode på kursing av selgere er sant, de er de eneste som nekter selgerene å utale seg om bilsikring uten bestått bilsikringskurs. Det gjør også at man som selger senere har både bedre kunnskap og tiltro til HTS sine produkter.

Det er en del år siden jeg levde av å selge barne utstyr men det sittter fortsatt i ryggraden. :Rister pelsen:

Gammel 19-02-11, 02:06   #10
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde tilgang på 4 beltestoler i min butikk, ene gutten her fikk prøve å sitte i alle og velge hvilket han ville ha, og han valgte Besafe izi up.

Det finnes flere gode bilseteprodusenter og jeg mener Besafe er en av de gode.

Sist redigert av Mor til 4 : 19-02-11 kl 03:10.
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:22.