Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-11, 09:12   #1
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?

Flott overskrift altså men visste ikke helt hva jeg skulle formulere.

Men altså, jeg drikker ikke kaffe og kommer nok ikke til å begynne heller når jeg ikke har gjort det hittil. Men siden de fleste andre drikker kaffe, så bør jeg kanskje ha noe så jeg kan by gjester på kaffe.
Er presskanne tingen da??
Vil ikke bruke masse penger på dette siden den da ikke kommer til å bli brukt så veldig ofte akkurat.
Eller holder det at jeg kan tilby te?
Hva ville du som kaffedrikker tenkt? Hadde du syns det var rart å ikke bli tilbudt kaffe når du er på besøk?

Gammel 18-02-11, 09:15   #2
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?

Jeg hadde investert i en presskanne ja. Personlig syntes jeg det er bedre enn f.eks. pulverkaffe. Og ja, man kan selvfølgelig servere te, men jeg syntes det er ok/mer naturlig og servere kaffe etter f.eks middagsselskap. Jeg drikker endel kaffe, men griner ikke på nesa dersom jeg blir tilbudt te hos noen som ikke drikker kaffe. Heller te en pulverkaffe tror jeg mitt svar må bli.

Gammel 18-02-11, 09:16   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Presskanne er tingen. Den lager god kaffe og koster ikke all verden. Kaffen som brukes til kjøpes i vanlig butikk (husk å velge den som er merket presskannekaffe, og å oppbevare den i lufttett beholder siden den brukes så sjelden).

Det holder egentlig å by på te, men jeg er veldig glad i kaffe og setter stor pris på det. Det funker jo fint uten, men ...

Gammel 18-02-11, 09:16   #4
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke så fin på det, så pulverkaffe holder for meg. Jeg ville heller ikke forventet kaffe hvis jeg var på besøk hos noen som ikke drikker det, og syns ikke det er rart i det hele tatt. Bestevenninnen min drikker ikke kaffe, så hvis jeg absolutt må ha når jeg skal dit så tar jeg en kopp på veien. Jeg tror ikke hun har tilbudt kaffe noen gang, men det gjør ingenting. Te holder sikkert.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 09:16   #5
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Folk forventer visst kaffe. :tedrikker: Presskanne er veldig greit, den kan bare ryddes bort i skapet når den ikke brukes.

Gammel 18-02-11, 09:16   #6
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg drikker ikke kaffe, ikke gjorde eksen det heller når han bodde med meg. Så jeg har aldri hatt kaffetrakter eller noe slikt. Har et glass pulverkaffe. Gjester får pulverkaffe eller te. Mine foreldre er de mest kaffedrikkende gjestene mine, og de foretrekker pulverkaffe.

Min ekssvigerinne tok med seg kaffetrakter de få gangene de var på besøk (bodde 6 timer unna, så det var ikke så ofte).

Jeg har ikke fått klager, men kanskje folk ikke tør å si fra...

Gammel 18-02-11, 09:17   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i kaffe, men ikke så glad i det at jeg drikker pulverkaffe. Da velger jeg heller te.

Gammel 18-02-11, 09:18   #8
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Er det forskjell på presskanner da??

Gammel 18-02-11, 09:19   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har etter hvert fått med meg at ikke alle drikker kaffe, selv om det naturligvis er litt rart. ( ) Jeg setter alltid stor pris på å få ordentlig kaffe, men ville synes det var helt "akseptabelt" å bli tilbudt pulverkaffe som et alternativ til f.eks. te eller annet - jeg synes ikke man er "forpliktet" til å ha ting i hus som man ikke liker selv.

Men om du vil ha mulighet til å servere ordentlig kaffe, så er presskanne veldig fint, den tar både mindre plass og lager bedre kaffe enn en kaffetrakter, og man får billige presskanner på Ikea og andre steder.

Gammel 18-02-11, 09:19   #10
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg reagerer ikke når folk ikke har kaffe i hus jeg. Men vet at mannen min syns det er rart, og kanskje litt sært siden "alle" drikker kaffe.

Presskanne må i så fall være genialt for deg om du skal ha mulighet for kaffelaging i hus. Den tar jo utrolig liten plass, og er lett å stue bort. De finnes jo i flere størrelser også. De har godt utvalg på jernia blant annet.

Gammel 18-02-11, 09:20   #11
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hverken gubben eller jeg drikker kaffe, men vi har kaffetrakter. Første kaffedrikkende gjest pleier å sette på kaffen her.

Gammel 18-02-11, 09:20   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Jeg har ikke merket forskjell på kaffen, nei. Det er først og fremst forskjell på utseendet, og så er det litt forskjeller på hvor enkle de er å vaske, hvor lure de er mht. lukking og helling, og denslags. Men alt det spiller i grunnen liten rolle når man bruker dem sjelden.

Gammel 18-02-11, 09:22   #13
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker ikke kaffe, men har presskanne til kaffedrikkende gjester. Raskt å lage, like greit som pulverkaffe, og smaker visstnok godt sier gjestene. Kannen tar liten plass, jeg har en fra Bodum.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 09:22   #14
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en gammel kaffetrakter stående sånn at jeg lager kaffe på den om vi har kaffedrikkende gjester. Er vi få så har jeg sånne poser med forskjellige typer kaffe som has i vann og vanlig pulverkaffe i tillegg til te tilfelle noen må ha kaffe.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 09:22   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Ikke så stor forskjell at du trenger å tenke på det. Den billige fra Ikea holder helt fint. Eller fra et annet billig sted siden du ikke bor så nærme Ikea.

Stelton har kommet med en kombinert presskanne og termokanne. Det høres jo praktisk ut. Ikke er den skrekkelig dyr heller. Den har vi kjøpt til å ha på hytta.

Gammel 18-02-11, 09:23   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi arvet den gamle trakteren til mine foreldre da de kjøpte ny.

Gammel 18-02-11, 09:24   #17
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk stelton-kanne til jul, veldig fornøyd, den tror jeg koster 250-300,-. Den fungerer også som termos, så kaffen holdes lengre varm. Men glasskannene er billigere, men holder ikke så lenge på varmen. *og Tjorven var kjappere enn meg*

Gammel 18-02-11, 09:26   #18
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en boks med sånne Nescafe-poser.

"NESCAFÉ Favourites innholder Latte Macchiato og Cappuccino samt smaker som Café au Chocolat og Café Vanilla." Står det på nettsidene deres.

Gammel 18-02-11, 09:59   #19
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Verken jeg eller mannen drikker kaffe, men vi koker kaffe til besøkende.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 10:09   #20
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Jeg er kaffekjerring DeLux

Men synes det er helt greit om en ikkdrikkende vert ikke tilbyr kaffe, te er ok det.
Men det kan jo være greit å ha muligheten til å servere kaffe til gjestene. En ok kaffetrakter koster ikke allverden, men presskanne er faktisk bedre, synes jeg. Da er jo kaffen alltid nylaget og varm. De er også ofte dekorative.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:20.