|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
bits and pieces
|
![]() Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Flott overskrift altså
![]() |
![]() |
#2 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg hadde investert i en presskanne ja. Personlig syntes jeg det er bedre enn f.eks. pulverkaffe. Og ja, man kan selvfølgelig servere te, men jeg syntes det er ok/mer naturlig og servere kaffe etter f.eks middagsselskap. Jeg drikker endel kaffe, men griner ikke på nesa dersom jeg blir tilbudt te hos noen som ikke drikker kaffe. Heller te en pulverkaffe tror jeg mitt svar må bli.
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Presskanne er tingen. Den lager god kaffe og koster ikke all verden. Kaffen som brukes til kjøpes i vanlig butikk (husk å velge den som er merket presskannekaffe, og å oppbevare den i lufttett beholder siden den brukes så sjelden).
![]() |
![]() |
#4 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg er ikke så fin på det, så pulverkaffe holder for meg. Jeg ville heller ikke forventet kaffe hvis jeg var på besøk hos noen som ikke drikker det, og syns ikke det er rart i det hele tatt. Bestevenninnen min drikker ikke kaffe, så hvis jeg absolutt må ha når jeg skal dit så tar jeg en kopp på veien. Jeg tror ikke hun har tilbudt kaffe noen gang, men det gjør ingenting. Te holder sikkert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Folk forventer visst kaffe. :tedrikker: Presskanne er veldig greit, den kan bare ryddes bort i skapet når den ikke brukes.
![]() |
#6 |
trenger lading
|
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg drikker ikke kaffe, ikke gjorde eksen det heller når han bodde med meg. Så jeg har aldri hatt kaffetrakter eller noe slikt. Har et glass pulverkaffe. Gjester får pulverkaffe eller te. Mine foreldre er de mest kaffedrikkende gjestene mine, og de foretrekker pulverkaffe.
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg er veldig glad i kaffe, men ikke så glad i det at jeg drikker pulverkaffe. Da velger jeg heller te.
![]() |
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg har etter hvert fått med meg at ikke alle drikker kaffe, selv om det naturligvis er litt rart. (
![]() |
#10 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg reagerer ikke når folk ikke har kaffe i hus jeg. Men vet at mannen min syns det er rart, og kanskje litt sært siden "alle" drikker kaffe.
![]() |
#11 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Hverken gubben eller jeg drikker kaffe, men vi har kaffetrakter. Første kaffedrikkende gjest pleier å sette på kaffen her.
![]() |
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?
Jeg har ikke merket forskjell på kaffen, nei. Det er først og fremst forskjell på utseendet, og så er det litt forskjeller på hvor enkle de er å vaske, hvor lure de er mht. lukking og helling, og denslags. Men alt det spiller i grunnen liten rolle når man bruker dem sjelden.
![]() |
#13 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg drikker ikke kaffe, men har presskanne til kaffedrikkende gjester. Raskt å lage, like greit som pulverkaffe, og smaker visstnok godt sier gjestene. Kannen tar liten plass, jeg har en fra Bodum.
![]() |
#14 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg har en gammel kaffetrakter stående sånn at jeg lager kaffe på den om vi har kaffedrikkende gjester. Er vi få så har jeg sånne poser med forskjellige typer kaffe som has i vann og vanlig pulverkaffe i tillegg til te tilfelle noen må ha kaffe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?
Ikke så stor forskjell at du trenger å tenke på det. Den billige fra Ikea holder helt fint. Eller fra et annet billig sted siden du ikke bor så nærme Ikea.
![]() |
![]() |
#16 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Vi arvet den gamle trakteren til mine foreldre da de kjøpte ny.
![]() |
#17 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg fikk stelton-kanne til jul, veldig fornøyd, den tror jeg koster 250-300,-. Den fungerer også som termos, så kaffen holdes lengre varm. Men glasskannene er billigere, men holder ikke så lenge på varmen. *og Tjorven var kjappere enn meg*
![]() |
#18 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg har en boks med sånne Nescafe-poser.
![]() |
![]() |
#19 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Verken jeg eller mannen drikker kaffe, men vi koker kaffe til besøkende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg er kaffekjerring DeLux |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|