Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Restegarn

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-11, 20:03   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Restegarn

Jeg har masse restegarn og jeg har til nå ikke vært flink å bruke det. Hva gjør dere med restegarnet? Evnt hvor oppbevares det?

Gammel 19-02-11, 20:15   #2
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Restegarn

Jeg har en gammel piknik-kurv som er fantastisk til det formålet. Når lageret blir for stort, som nå, strikker jeg for eksempel en fargerik ullbukse som er så stygg at den nesten blir litt kul.

Gammel 19-02-11, 20:20   #3
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

I don't want to talk about it.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 20:22   #4
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ryddet kottet under trappa og har nå tre søppelsekker restegarn og en stor eske...

Gammel 19-02-11, 20:25   #5
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Ok. Deree stiller i en helt annen liga enn meg, skjønner jeg.

Gammel 19-02-11, 20:29   #6
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Av superwash-restegarnet hekler jeg oldemor-ruter, skal med årene bli et sengeoverkast Av tove-restegarn lager jeg sitteunderlag. Ellers kan det bli små lester og votter hvis det er litt større rester. Laga forresten en stripete genser av sisu-restegarn nå nettopp. Ble ikke nydelig men går sikkert ann å ha under uteklærne.

Sorterer garnet i poser etter sort og har de i ei kiste.

Gammel 19-02-11, 20:45   #7
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Bruker de til mønster i strikkede ting, hekler lapper til ullbukser og til kjolepynt, strikker ullbukser i striper og har planer om å strikke overdeler til kjoler og sy stoff som skjørt også. Da må jeg bare få kloa i noe bomullsrestegarn, og det har jeg ikke. (Hvis noen vil donere bort noe, alle farger av interesse, så send meg en PM )

Jeg kaster aldri garnrester som er mer enn en meter lange. Større nøster har jeg egen kasse for, de små har jeg samlet i en høy glassvase og der er de ganske dekorative også.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 20:59   #8
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

I don't want to talk about it.

Enig!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 21:09   #9
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Jeg har ryddet kottet under trappa og har nå tre søppelsekker restegarn og en stor eske...

Skolen og SFO vil gjerne ha om du ikke har tenkt å bruke det til noe

Gammel 19-02-11, 21:09   #10
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har gitt bort til barnehage og SFO. De blir kjempeglade om det er noen som har noe å gi bort.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 21:13   #11
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har så mye forskjellig at jeg ikke finner noe å bruke det til, så da blir det liggende i poser. Ender vel med at jeg hiver det.

Gammel 19-02-11, 21:27   #12
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Hos oss tar barnehagen gjerne imot.

Gammel 19-02-11, 21:28   #13
Kineserbolle
Nybegynner

Kineserbolle sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Kineserbolle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kommer jo ann på hvilken type rester det er, men jeg elsker scrappy prosjekter
Selv er jeg avhengig av amarikansk håndmalt flerfarget garn

http://farm6.static.flickr.com/5081/...bdc3cc7e_z.jpg

Har fler, men ikke bilde her nå

Kineserbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 21:32   #14
Kineserbolle
Nybegynner

Kineserbolle sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Kineserbolle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ble litt tull der med ene bildet...

Opprinnelig lagt inn av Kineserbolle, her.

Har fler, men ikke bilde her nå

Kineserbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 23:26   #15
Christina
Pauset

Medlem siden: Nov 2007
Christina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har masse restegarn i forskjellige poser. (Sortert etter tykkelse, garntype osv.)
Tidligere har jeg heklet og strikket tepper av restegarn. Kanskje det blir et teppe til snart.

Christina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 23:32   #16
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Noe har jeg gitt bort til skole og bhg, litt dyrere/finere garn tar jeg vare på sammen med hele hesper/nøster i plastbakkene som står i ei hylle på gjesterommet.

Gammel 19-02-11, 23:59   #17
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noko rekner eg med at storesøster vil ha til sine små strikkeprosjekt, og noko går vel med når lillesøster skal lera fingerhekling. Ellers går det litt til barbieklær og til dukkene. Bittesmå sokker og votter er ein finfin ting i gaver til små dukkemammaer.

Gammel 20-02-11, 08:29   #18
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg strikker for tiden putetrekk og lapper til teppe. Og jeg tar gjerne i mot rester, gjerne av litt spesielt garn, spesielt "pusete" garn, som jeg bruker for å få putene litt morsommere

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 08:35   #19
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kineserbolle, her.

Da er vi to Jeg kjøper det meste gjennom min amerikanske garnlanger gjennom flere år nå, og det er helt latterlig at det går an å bli så lykkelig av fargeskifter, fargesammensetninger, og det å sitte med et mangefarget garn i hendene og føle seg fram til riktig mottaker og mønster for det

Av restene strikker jeg flerfarget-stripete barnesokker. Eller stripete raglangenser hvis det er litt.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 08:38   #20
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går jo an å lage slike prosjekter også, evt. stripe inn en og samme ensfargede garn i striper innimellom.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:54.