Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Oppvisning i barnehage

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-11, 19:37   #1
Mazaro
Fullverdig medlem

Mazaro sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Mazaro er litt kul
Standard

Oppvisning i barnehage

Heisann!
Fikk bare lyst å fortelle litt om en litt spesiell dag i dag.
Før helgen ringte styreren i en barnehage og lurte på om ikke hundene mine kunne komme på besøk i barnehagen. (Jeg var naturligvis også velkommen)
Barnehagen har kjøpt barneboken jeg har laget om hundene mine, og ungene føler derfor at de kjenner dem. Og de hadde så lyst å hilse på hundene i virkeligheten.

Så i dag dro vi da. Vi skulle være inne i gymmsalen i barnehagen.

Jeg fortalte litt om hvordan en skulle hilse på hunden og hvor viktig det var å spørre om lov før de hilste. Så fikk de som hadde lyst lov å øve seg på den roligste av hundene mine. Var flere som ble riktig flinke til å spørre om lov, og flinke til å hilse pent og rolig på hunden.

Etterpå hadde vi litt oppvisning. Hvor den yngste hunden min gikk på to, tredde ringer på en stang, stablet kopper oppå hverandre, og gikk baklengs. Eldste hunden ryddet opp en del leker som noen unger fikk lov å rote utover.

Så holdt tre av de eldste barna hver sin rokkering som yngstehunden hoppet i gjennom. Så hadde jeg en hjemmelaget stor kuleramme hvor hundene telte så mange kuler ettersom de forskjellige ungene fortlate hvor gamle de var. Flyttet kuler fra en side til en annen like mange kuler som altall år. Det var populært. ;-)

Og til slutt fikk barna gi godbiter til hundene.
Vi holdt på i en liten time. og ungene satt som tente lys hele tiden og fulgte med. Ganske utrolig for de var temmelig små mange av de barna.

De voksne skrøt veldig, og synes det var en fin oppvisning og hyggelig besøk.
Legger ved et bilde fra oppvisningen. Jeg har fjenet ansiktet på tilskuerne, ettersom jeg ikke har spurt om lov til å bruke bildet. Går ut fra at det er ok, ettersom jeg heller ikke sier hvilken barnehage dette er.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Lysbil anonym.jpg (91,9 KB, 178 visninger)
Filtype: jpg Lysbilde3.JPG (68,5 KB, 166 visninger)
Mazaro er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 19:38   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppvisning i Barnehage.

Åh, det var sikkert kjempestas for ungene å være med på!

Fine hunder.

Gammel 22-02-11, 19:42   #3
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Så moro for ungene - og for deg, vil jeg tro.
Super måte å lære barna hundevett på!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 19:44   #4
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så gøy for barna! Fine og intelligente hunder du har.

Gammel 22-02-11, 20:11   #5
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppvisning i Barnehage

Stilig Kan tenke meg det var stas for barna! Flinke hunder

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 20:28   #6
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Så utrolig arti!
Kan tenke meg ungene syns dette var helt topp, og de kommer nok til å prate om dette lenge.

Flinke, fine hundene da.

Gammel 22-02-11, 20:33   #7
Mazaro
Fullverdig medlem

Mazaro sin avatar

Mazaro er litt kul
Standard

Takk for mange koselige kommentarer. ;-)

Gammel 22-02-11, 21:43   #8
Supernala
Superkul

Supernala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Supernala er litt kul
Standard

Utrolig flott gjort av deg =)

I'm knot dumb!
Supernala er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 22:06   #9
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Så kult! Var nok sikkert stor stas

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 22:09   #10
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppvisning i barnehage

Åhh så fine hunder
En rase jeg kunne tenkt meg(skal ikke ha hund altså)
Så morsomt for ungene!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 21:19   #11
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Så flott !
Som dyreelsker setter jeg stor pris på alt som hjelper barn til å lære å omgås dyr på en skikkelig måte.
Høres helt rå ut de hundene dine !

Gammel 23-02-11, 21:29   #12
Mazaro
Fullverdig medlem

Mazaro sin avatar

Mazaro er litt kul
Standard

Tusen takk for kjempe koselige tilbakemeldinger. Ja de kan veldig mange triks. De har jo også vært med å ilustrere både barnebøker, og triksebøker og sporbøker som jeg har skrevet. Er veldig stolte av gutta mine. Den eldste hunden min er nå fjorten år. Han er forstatt velig flink. Men kropslig så klarer han ikke mange av tirksene lenger. Er litt dement. Men så glad og fornøyd. Alltid først på tur. Og han er den jeg lar barn få hilse på. Fordi han er så rolig og talmodig med de små. Mens ungdommen min er så full av liv og at han nesten ikke kan stå stille. De er noen hærlige godgutter. Yngstehunden min kan ligge og sove og mister jeg noe på gulvet så spretter han opp fra sovende og styrter til for å løfte det opp til meg. Servis instilt så det er helt utrolig. ;-)

Har dere lyst å se videosnutter av hundene sine triks, så kan en se det på min hjemmeside. http://www.tormaha.com

Gammel 24-02-11, 10:21   #13
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Herlig !
Hvor mange hunder har du ? Alle storpudler ?
Så flott at du engasjerer deg også i forhold til eldre og spesielt demente. Jeg har sett mange ganger hvor utrolig gode de reagerer på dyr og det å ta på pels.

Gammel 24-02-11, 10:28   #14
Mazaro
Fullverdig medlem

Mazaro sin avatar

Mazaro er litt kul
Standard

Nå har jeg to hunder. Robin på 14, og Zanto på 5. Zanto oppfører seg ikke som en femåring, nærmere som en 9 måneder gammel villstyring. Men en herlig villsytring da. Ja begge er storpuddler. Du ser gutta mine på avtaren her til venstre. Zanto er grå og Robin lys aprikos.
Men jeg har hatt mange forskjellige raser opp gjennom årene da. Beagel, Golden reiever, Rottweiler. Glen of emaal terrier. blandingshund, Bouvier og nå to storpuddler. Har hatt opp til tre hunder om gangen. Har også hatt en shäferhund i et år mens eieren var auper i usa.

Gammel 24-02-11, 10:35   #15
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Flotte gutter begge to !

Gammel 24-02-11, 10:56   #16
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fine, flinke gutter! Har utrolig lyst på en storpuddel.

Gammel 24-02-11, 10:56   #17
Mazaro
Fullverdig medlem

Mazaro sin avatar

Mazaro er litt kul
Standard

Fikk lyst å vise noen bilder av god gutta mine.

Gammel 24-02-11, 10:58   #18
Mazaro
Fullverdig medlem

Mazaro sin avatar

Mazaro er litt kul
Standard

Fikk også lyst å vise et av bilda fra barneboken om hundene. Her holder Zanto på med trappevasken.

Gammel 24-02-11, 11:03   #19
Mazaro
Fullverdig medlem

Mazaro sin avatar

Mazaro er litt kul
Standard

Heisann Skremmern. Ja storpuddel er en kjempeflott hunderase. Men krever mye pelsstell og aktivisering. Men så slipper man helt unna å ha hår rundt om i huset. De er helt røytfrie.
Jeg liker rasen veldig godt. Men det er også store individuelle forskjeller innen rasen. Robin og Zanto er jo begge storpuddler. Men er så forskjellige av vesen som dag og natt. De er så forskjellige at det nesten er rart at de er av samme rase.

Gammel 24-02-11, 11:03   #20
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Fine bikkjer!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19.