Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Toyota Auris noen?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-11, 23:14   #1
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Toyota Auris noen?

Noen her som har Toyota Auris og er du fornøyd?

Jeg skal ha ny bil (nr. 2 bil) og vurderer denne. Ser på 2007-2008 modell. Positive og negative sider? Ungene er så store at det er snakk om beltestol og siden jeg er kort i beina regner jeg med det skal være greit med beinplass uansett bil Er det knapp til å slå av airbag fremme? Holder bagasjerommet til hverdagsbruk, dvs. til og fra skole, fotballbag, fotballer osv?

Gammel 23-02-11, 23:21   #2
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Toyota Auris noen?

Jeg har den fra 2007 aargangen. Jeg er fornoeyd, og den dekker alle behov i hverdagen. Den er vel ikke optimal for familien paa ferie, men brukte den til/fra flyplassen for fjoraarets ferie for alle fire. Det var fullt, men det gikk.

Det er en noekkel laas paa airbagen paa passasjersetet.

Den er litt kjedelig det er vel det mest negative, og kjoerecomputeren syns jeg er litt kloenete i betjening.

Men den er god aa kjoere og ganske stille og drivstoff gjerrig.

Gammel 03-06-14, 22:30   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

NOen som har den nye hybriden og kan kommentere?

Gammel 04-06-14, 08:31   #4
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

NOen som har den nye hybriden og kan kommentere?

Vi har den nye hybriden, stasjonsvogna, kjøpte ny bil i fjor høst. Vi er utrolig godt fornøyde.

Vi gikk noen runder da vi skulle kjøpe ny bil, og landet på Aurisen fordi vi driver 95% med å kjøre til/fra jobb/aktiviteter med 1-2-3 personer i bilen. Så har vi småturer (10-20 minutter i bilen) der alle fem er med en gang eller to i uka sånn i gjennomsnitt. Det betyr at ungene kun sitter trangt i baksetet over tid de tre gangene i året vi driver med langkjøring (kjøre mange timer), og det tåler de godt. Vi angrer ikke på at vi ikke kjøpte større bil. Bagasjerommet er forresten utrolig stort, i alle fall etter mine kriterier. Det er godt å sitte baksetet, god plass i bredden (vi har ingen barneseter lenger), men for digre slamper er det nok litt lite beinplass. Vi har som sagt tre i baksetet - de er 9-13-15 år gamle, og de klager ikke.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 09:55   #5
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Vi vurderte også Auris stasjonsvogn når vi kjøpte ny bil i vår. Vi endte på noe annet, men Aurisen var absolutt fin. Masse bagasjeplass, men mannen syns det var litt dårlig benplass bak. Jeg brydde meg ikke, jeg skal jo ikke sitte der. Neida.

Vi er godt vant, gamlebilen er bitteliten utenpå med et hav av plass i baksetet, ellers hadde han sikkert ikke reagert.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 10:21   #6
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lillebroren min har den nye hybriden (stasjonsvogn) og det er en deilig bil jeg gjerne kunne hatt! Greit med bagasjeplass, litt trangt bake kanskje. Vår eldste er en giraff og hadde nok fått det litt trangt. God kjørekomfort og fin. Kunne hatt den, jeg.

Gammel 04-06-14, 10:42   #7
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Bra med gode tilbakemeldinger! Har nå avensis jeg lurer på å bytte inn, så den blir jo noe mindre. Fremover blir det få langturer tror jeg, mest korte turer til aktiviteter osv. Yngste sitter i beltestol, ellers ingen bilstoler. Må tenke litt mer.

Gammel 04-06-14, 12:21   #8
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Bruker merkbart mindre bensin enn før, og kjørekomforten er god, det er den jo stort sett hos Toyota (syns jeg).

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 21:25   #9
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjæresten har auris -14 og han er veldig fornøyd med den. (Nydelig gråfarge. )
Det er jeg også, han vil merkelig nok ikke bytte med min 2002 kia...

Gammel 04-06-14, 21:42   #10
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Bruker merkbart mindre bensin enn før, og kjørekomforten er god, det er den jo stort sett hos Toyota (syns jeg).

Ja, selger mente jeg ville spare noen tusenlapper i året på bensin i forhold til nå med avensis.

Gammel 02-06-15, 19:31   #11
jche
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2015
jche har et hav av muligheter foran seg
Standard

Er godt fornøyd med vår Auris 2009-modell. Det er en 1,4 D4D med MMT-girkasse, som er en slags halvautomat. Girkassa var håpløs i begynnelsen, men veldig grei når man blir vant med den. En av fordelene er at drivstofforbruket er som en manuell bil, bare at den girer selv.

Og bilen har grei plass, gode seter og er god både på korte og lange turer.

jche er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:15.