|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() I'm blown away (Stalingrad)Har dere lest denne boka? Jeg elsker bøkene til Antony Beevor (har så langt lest bare en, da - men den leste jeg til gjengjeld 2 ganger), og jeg holder nå altså på med min andre bok av denne forfatteren, og planen er å lese alle! Den første boken var veldig bra ("D-dagen"), men denne, "Stalingrad", er bare helt fantastisk, og jeg har store problemer med å legge den fra meg.
![]() |
#2 |
Er frisk!
|
![]() Sv: I'm blown away (Stalingrad)
Elsker bøker fra andre verdenskrig, så jeg skal låne denne så snart jeg kan. Takk for tips!
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I'm blown away (Stalingrad)Snublet over denne på Mammutsalg her om dagen, og kjøpte den med til kona- som ble overlykkelig! Hun sier filmen er knallbra, og håper boka er like bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: I'm blown away (Stalingrad)Jeg har lest den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: I'm blown away (Stalingrad)Disse skal jeg lese. Jeg fenges lett av denne type litteratur. |
![]() |
![]() |
#10 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: I'm blown away (Stalingrad)Har lest både D-Dagen og Stalingrad
![]() |
![]() |
#12 |
Ringskrømt
|
D-dagen måtte jeg lese 2 ganger. Utrolig bra bok. Denne er like bra, men MYE sterkere.
![]() |
#13 |
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I'm blown away (Stalingrad)«Stalingrad» er glimrende, ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
etterpåklokest
|
Har du forsøkt å lese svensk? Jeg var veldig skeptisk til å lese svensk, men nå har jeg lest tre romaner på svensk uten å reflektere noe særlig over at de faktisk var skrevet på svensk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: I'm blown away (Stalingrad)Stalingrad innkjøpt. |
![]() |
![]() |
#17 |
Ringskrømt
|
![]() |
#18 |
Leser
|
![]() Sv: I'm blown away (Stalingrad)Jeg liker den veldig godt. Nå er det mange år siden jeg leste den, og jeg synes det var tøff lesing selv pre-barn.
![]() |
#19 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: I'm blown away (Stalingrad)Ja, det er mange faktorer - en ting er hvordan voksne mennesker ble behandlet, hvor man kan putte soldatene i en kategori, sivilbefolkningen i en annen og de som ble ofre for rasekrigen i en tredje - men så har vi en fjerde man kan putte alle barna i, og det er tøft å lese om forholdene jødiske (og andre, så klart) barn levde under, og hvilken skjebne som møtte de.
![]() |
#20 |
etterpåklokest
|
Jeg synes det er tøft å lese om hvor prisgitte folk er. Man kan være en løsningsorientert fikser aldri så mye, og det finnes likevel ikke en vei ut, bort og vekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|