Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Jeg skal pusse opp yttergangen!

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-11, 19:00   #1
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal pusse opp yttergangen!

Og det skal skje nå til uken. I all hemmelighet. Mannen reiser bort onsdag og kommer hjem sent fredags kveld. Jeg får ikke lov til å male noe før jeg har pusset ferdig buen i gangen, så da må jeg ta saken i egne hender når han er borte.

Gangen er liten, inneholder et garderobeskap med 3 skyvedører på ene kortveggen og en terrassedør på den andre. På ene langveggen er det en knaggrekke som ikke er fin, kun funksjonell og på den andre er det en benk med 3 puter på. Jeg skal ta bilder før jeg begynner, men må gjøre det når han ikke er hjemme. Fargen i gangen er Cappucino eller Cafe Latte, tror det er førstnevnte. Den er ikke fin i gangen vår, den ser gammelrosa ut.

Gangen skal males i fargen Skagen (se på side 2) og så må jeg ha en fin knaggrekke. Har dere noen forslag? Den må være minst 1 meter bred, og helst hvit. Vi har et gavekort på Living etter bryllupet, så håper jeg finner noe der.

Gammel 27-02-11, 19:09   #2
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg skal pusse opp yttergangen!

Disse knaggen er jeg veldig glad i. Vi har dem ved siden av hverandre bortover, de tar ikke plass uten av de er i bruk.

Du får dem i i bøk og kirsebærtre også. Knaggrekken heter Knax.

Gammel 27-02-11, 20:04   #3
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Ååh! Jeg elsker sånne ting! Jeg lurer på om jeg skal male soverommet mens mannen er borte fra i morgen til onsdag. Jeg har nemlig malingen, så det er jo bare å komme i gang...

Ang. knaggrekke: Hva med å kjøpe en plankebit i lengden du trenger, og så skru på knagger selv, hvis du ikke bare vil skru knagger rett i veggen?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 20:43   #4
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har kjøpt maling! Og knagger som skal skrues rett i veggen. Knaggene var veldig fine, men finner ikke dem på Living sine sider. Og ikke kan jeg ta bilder av dem heller, for de er gjemt hos mine foreldre.

Gammel 28-02-11, 20:47   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette må jo bare bli bra!

Men du, har du bueåpning altså? So 80's.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 20:48   #6
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal også overraske oppusse gang mens mann er vekke fra onsdag til søndag.

Nesten så vi trenger en egen skravletråd.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 20:50   #7
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Mannen min dro plutselig ikke noe sted allikevel, så jeg bare begynte i dag, jeg. Greit å få det gjort uansett! Bilder i vannskadeoppussingstråden min.

Gammel 28-02-11, 21:00   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingenting galt med bueåpning, vel?
:har 2 stykker:

Jeg gleder meg til å se hvordan det blir!

Gammel 28-02-11, 21:01   #9
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Åh, dette blir spennende, Leo! Jeg elsker oppussing!

Gammel 28-02-11, 21:02   #10
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Dette må jo bare bli bra!

Men du, har du bueåpning altså? So 80's.

I know. Meen, veggen er så tykk akkurat der, typ yttervegg på minst 30 cm, så det kan ikke være noe annet. Det var enda verre da den besto av beige murstein.

Gammel 28-02-11, 21:05   #11
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Jeg har ikke fått vasket ned enda likevel, og får ikke gjort det i morgen heller. Eeeeller, lurer på om han måtte en tur på handlings i morgen ettermiddag?

Gammel 28-02-11, 21:05   #12
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Men får du knipsa bilder, eller?

Gammel 28-02-11, 21:07   #13
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Ikke når han er hjemme, men kanskje i morgen. Jeg tar uansett bilder før og etter og alt.

Gammel 28-02-11, 21:09   #14
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Jajaja! Jeg ELSKER sånne tråder!

Gammel 03-03-11, 23:28   #15
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Jeg startet i går! Det tok ca 3-4 timer å tømme gangen (og skyvedørsgarderoben, hvor jeg også måtte skru ned to hyller som er festet rett i veggene og en stang), vaske ned og maskere lister. Malte ett strøk i går kveld og har malt andre og siste strøk nå i kveld, og fjernet teipen.

I morgen skal jeg støvsuge og vaske golv og sette benken på plass igjen. Så må jeg ha hjelp fra pappa til å skru opp igjen hyllene (de var egentlig ganske tunge å få ned alene) og til å skru opp de fine knaggene jeg har kjøpt, som skal erstatte knaggrekken vi har hatt til nå.

Bilder kommer en av de nærmeste dagene. Det er en viss sjanse for at mannen min ikke ser store forskjellen når han kommer hjem, natt til lørdag.

Gammel 04-03-11, 00:13   #16
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Så flink du er!!! JEg skal male badet nå snart, mens mannen er på jobb (ukependler). Men jeg hater jo å pusse opp, så det er fint med sånne tråder, så får jeg litt inspirasjon. hehe..

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 08:20   #17
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er kjempeflink! Gleder meg til bilder!

Gammel 04-03-11, 09:08   #18
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Woho! Gleder meg til bilder!

Gammel 04-03-11, 09:52   #19
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg gleder meg også til bilder!

Jeg skulle male doen nede mens mannen var borte, maling ble innkjøpt i sommer en gang. Har fortsatt ikke begynt. Men han er ukependler da, så jeg har mange muligheter.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 10:05   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gleder meg til å se resultatet!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.