|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tilbehør til sashimiJeg tenkte å servere laksebiter med diverse tilbehør til middag i morgen. Har noe salma i frysen som må spises. Jeg setter fram lime, sesamfrø, soyasaus, wasabi, ingefær o.l. på bordet, men så er det det at jeg har en mann som ikke spiser fisk. (Ja, jeg vet! :roll: ) Han prøver, altså, han brekker seg bare av konsistensen. Han pleier å være flink til å skjule dette for ungene og han forsyner seg lite og mer av tilbehøret. Men jeg synes ikke at han kan sitte der og spise bare wasabi, liksom. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Tilbehør til sashimiJeg syns begge forslagene hørtes bra ut. Det er ofte man får en bolle ris ved siden av sashimien på restaurant, og en salat er alltid godt, syns jeg. Liker har crabsticks og scampi da? Så kan du ha det også.
|
|
|
#3 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Tilbehør til sashimiAvocado, Agurk og paprika i biter passer også til. Scampi og reker var også et godt forslag.
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Sv: Tilbehør til sashimi
Er det nå jeg skal si at han ikke liker scampi, reker eller avocado heller? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kontrollfrik
Sv: Tilbehør til sashimi
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tilbehør til sashimiFinsnittet vårløk.
|
|
|
#8 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2010
![]() |
Sv: Tilbehør til sashimiGranateple og gressløk er et godt tilbehør til sashimi. Ellers går det an å lage makiruller med annet fyll enn rå fisk, som for eksempel crabsticks (selvom ikke det er favoritten min), agurk, mango osv. |
|
|
|
![]() |
|
|