Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hurra! Vi har kjøpt hus

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-11, 14:06   #1
Solå
Aktiv

Solå sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Solå er litt kul
Standard

Hurra! Vi har kjøpt hus

Da planene om å kjøpe en slektnings hus falt i fisk bestemte vi oss for å utsette flytting til neste år og heller bli hjemme et ekstra år med minigullet. Men jammen kom det hus som vi bare måtte ha, og etter at min mann budrunden (jeg satt hjemme og var så skuffet fordi jeg så budrunden på nett, og den passerte maksgrensen vår.... men jammen hadde mannen en ny maksgrense på lur) så skal vi nå ta over ett hus i slutten av april

Så tusen tanker i hodet på en gang....Det jeg mest må tenke på er jo at vi må få ryddet leiligheten og fått den ut på markedet fortere enn svint, men mye kjekkere er det jo å tenke på huset

Så når jeg tenker på det lurer jeg på to ting:
- Badet i huset er ikke laget av fagmenn, men ingen vet hvem som har gjort det (rørleggerarbeidet er gjort av fagmenn) Takstmann hadde ikke fått kontrollert membran. Når vi tegner forsikring på huset, vil den da dekke evt fuktskader som kommer på badet? Jeg vet at det ikke gjør det om jeg hadde fikset opp badet selv, men nå er det jo ikke vi?

- Badet har badekar som er opphøyet. Det vil si at det er et fliselagt trinn opp til badekaret. Jeg tenker på gru på små barneføtter som lett kan skli og slå hodet på kanten. Noen som vet om noen form for beskyttelse som er god, samtidig som det ser fint ut?

Skal ikke se bort fra at jeg lurer på mer også etterhvert...

Solå er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.