Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er du hemmelighetsfull i statusfeltet på FB?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-11, 19:52   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du hemmelighetsfull i statusfeltet på FB?

Jeg har jo endel tenåringer (elever) på min venneliste og i den alderen er de jo gjerne litt dramatiske, så det dukker gjerne opp statuser av typen "ÅÅÅÅÅ! for noe DRITT! " eller "For en helt forferdelig dag!!!!!" og sånn. Ofte viser det seg at de har mistet en 20-kroning eller at de har prøve dagen etter eller sånt, så jeg lar meg ikke bevege nevneverdig av tenaringsdramatikken.

Men voksne venner derimot - kjenner jeg synes det blir litt underlig med voksne som gjør det samme. For det første kan det hende jeg blir litt bekymret. Også blir hele den hemmelighetsfulle greia litt merkelig - for hva er greia? Hvorfor lage dramatikk med å være hemmelighetsfull? Man føler at man pirker i noe privat om man spør hva som er i veien, men om det er så privat så bør man vel ikke engang si "A" på FB? Jeg synes det er en litt umoden/dramatisk form for FB-kommunikasjon, men jeg er kanskje litt i overkant streng da?

Om noe kjipt har skjedd kan man jo gjerne dele det og høste litt tiltrengt trøst og sympati - men hvorfor ikke bare si både a og b med én gang? Kanskje det finnes noen hemmelighetsfulle FB'ere her som kan kaste lys over saken? :forventningsfull&nysgjerrig:

Gammel 04-03-11, 19:58   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du hemmelighetsfull i statusfeltet på FB?

Nei, jeg er som oftes kun ironisk.

Av og til har jeg strofer fra sangtekster i stausfeltet mitt, enten fordi jeg har en sang på hjernen eller fordi sangteksten sier noe om humøret den dagen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 20:02   #3
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

De jeg har på lista som skriver slik er de som er mest ute etter oppmerksomhet (på alle måter i livet tror jeg). Jeg tenker at det må være for å få respons fra de som ellers bare ville lest og konstatert at "X har hatt en krangel med sjefen - so what" uten å skrive noe. Skriver man det litt hemmelig og melodramatisk så vil man jo få ut nysgjerrigper i folk, og da vil de gjerne følge opp også etter at hemmeligheten er avslart med et "stakkars deg" "dustesjef" osv.

Gammel 04-03-11, 20:11   #4
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ignorerer sånt, det appellerer dårlig til meg.

Gammel 04-03-11, 20:16   #5
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Nope. :transparent:

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 20:21   #6
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er faktisk det teiteste jeg vet. Greit nok nå du er fjortis og oppmersomhetssyk, men når du er straks 40 og kommer med dulgte hentydninger i statusfeltet, da er det bare teit, teit, teit.
Enda verre blir det når noen spør hva det er og vedkommende svarer at det er hemmelig, vil ikke si det, bare noe osv

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 20:22   #7
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

De jeg kjenner som skriver den typen status er gjerne glade i litt oppstuss og oppmerksomhet.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 20:23   #8
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ei på FB som driver på med halvkvedede oppdateringer, og det er alltid masse folk som biter på og spør "Å nei, hva har skjedd???!!?". Skikkelig dramatikk flere ganger i uka. Resten av oppdateringene er sklissete kozemozestatuser dekorert med hjerter i fleng om hvor fantastiske barn, mann, hus, bil, gynekolog, postmann og venner hun har
Jeg poster ikke så personlige oppdateringer om meg og mine, og er ingen kommentar-junkie.

Gammel 04-03-11, 20:24   #9
Solå
Aktiv

Solå sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Solå er litt kul
Standard

Det hender at jeg bare skriver A i statusfeltet ja, men da er det aldri noe negativt. Da er det mer i retning av at: Gleder meg til i morgen, eller hurra, i dag er jeg så glad.

Jeg er veldig aktiv med å endre status på faccebook, men skriver aldri noe om det negative i livet mitt der.

Solå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 20:24   #10
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har et par stykker som er dramaqueens av en annen verden. Og de er meget godt over tenåringsalder, hvertfall på papiret.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 20:28   #11
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Resten av oppdateringene er sklissete kozemozestatuser dekorert med hjerter i fleng om hvor fantastiske barn, mann, hus, bil, gynekolog, postmann og venner hun har

"Åhhh! Gynekologen min er bare den besteste i verden, assa! <3<3<3<3<3"

Gammel 04-03-11, 20:29   #12
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Dette er faktisk det teiteste jeg vet. Greit nok nå du er fjortis og oppmersomhetssyk, men når du er straks 40 og kommer med dulgte hentydninger i statusfeltet, da er det bare teit, teit, teit.
Enda verre blir det når noen spør hva det er og vedkommende svarer at det er hemmelig, vil ikke si det, bare noe osv

Jeg blir litt over sånne statusoppdateringer ja, uansett om det kommer fra en på 14 eller 40.

Gammel 04-03-11, 20:30   #13
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg kan ikke fordra "A-mennesker" og overser alle som ikke gidder å skrive mer enn "ååh,jeg er så frustrert,"Jeg haater alt" osv. Det blir for meg et oppmerksomhetsjag jeg ikke orker å følge med på. Kan man ikke si "B",kan man like gjerne la være å si noe for min del. Jeg er ikke noe særlig opptatt av å oppdatere statusen min selv,men når jeg skriver noe,er det definitivt noe folk forstår,og ikke trenger å spørre mer i forhold til.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 20:32   #14
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Det eneste jeg kommer på er at jeg vel har hintet litt om at jeg var gravid igjen. Det var fordi mange av vennene visste det, og dermed skjønte hva som lå bak, mens andre ikke visste det og neppe ville tenke mer over det. Type "Matilda Wormwood har sin siste permisjonsdag i denne omgang".

Gammel 04-03-11, 20:37   #15
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Nei, men jeg irriterer meg over sånne. "sukk..." f.eks.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 21:03   #16
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har noen få som skriver A, men ikke B. Her er siste: blir så lei meg og frustrert over hvordan mennesker kan behandle hverandre ;'(

Når noen spør hva det er, sier hun at hun skal skrive pm. Jadda.

Gammel 04-03-11, 21:13   #17
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Jeg har noen få som skriver A, men ikke B. Her er siste: blir så lei meg og frustrert over hvordan mennesker kan behandle hverandre ;'(

Når noen spør hva det er, sier hun at hun skal skrive pm. Jadda.

Vi har en felles venn.

Gammel 04-03-11, 21:14   #18
Solblomst
Passiv

Standard

Kanskje, kanskje ikke...

Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 21:15   #19
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Vi har en felles venn.

Wow!

Gammel 04-03-11, 21:16   #20
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Solblomst, her.

Kanskje, kanskje ikke...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.