Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Piano vaniljekrem fra Tine

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-11, 18:05   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Piano vaniljekrem fra Tine

Jeg har hørt at vanillin ikke skal være noe særlig bra å spise så mye av. Vet ikke helt hvorfor.

Nå skal jeg ha litt vaniljekrem sammen med kremen i fastelavensbollene og studerte derfor Tines Piano vaniljekrem. På innholdsfortegnelsen står det ingenting om vanilje eller vanillin. Jeg har sjekket e-stoffene og de har ikke, så langt jeg kan se, vanilje i seg. Hva vet dere om dette?

Her er innholdsdeklarasjonen: http://www.tine.no/5965.cms

Ingen stor sak for meg, men litt interessert i hva vi får vite om det som er i maten vår.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 18:14   #2
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Piano vaniljekrem fra Tine

aroma. Det er vanilin

Gammel 06-03-11, 18:38   #3
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Er det ikke vanvittig at denne kan markedsføres som vaniljekrem?

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 19:42   #4
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Det er vel som Lillebulla sier at vaniljesmaken er deklarert som aroma?

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 19:53   #5
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trodde det negative forbundet med vanillin gikk mer på smak enn at det ikke er bra for oss?

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 19:57   #6
Olive Oyl
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Det er vel som Lillebulla sier at vaniljesmaken er deklarert som aroma?

Men det er jo fortsatt ikke vanilje. Er det vanilin tilsatt istedet pleier det jo å stå oppført, så om det er snakk om vanilin som aroma må det være ufattelig små mengder til og med av juksevanilje som jo ikke er vanilje.

Gammel 06-03-11, 21:02   #7
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vanilin utvinnes av trær.. Noen reagere med å bli hyperaktive av vanilin samt at det kan være allergifremkallende.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 21:43   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Vaniljesukkeret fra bla. Freia og Ica heter jo også vaniljesukker men er ren vanillin. Har man brukt ekte vaniljesukker eller andre ekte vaniljeprodukter en stund og så spiser dette vanillinsukkeret igjen, kjenner man den grelle smaken med én gang. Jeg kastet hele boksen i sjokk da jeg kjøpte en sist, etter å ha konsekvent brukt ekte vanilje i mange måneder. Grøss.

Gammel 06-03-11, 21:50   #9
Olive Oyl
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vaniljesukkeret fra bla. Freia og Ica heter jo også vaniljesukker men er ren vanillin. Har man brukt ekte vaniljesukker eller andre ekte vaniljeprodukter en stund og så spiser dette vanillinsukkeret igjen, kjenner man den grelle smaken med én gang. Jeg kastet hele boksen i sjokk da jeg kjøpte en sist, etter å ha konsekvent brukt ekte vanilje i mange måneder. Grøss.

Ja, det er jo like vanvittig, bortsett fra at vaniljekremen tydeligvis til og med har så lite vanilin at det ikke nevnes engang.

Jeg bruker så lite vanilje at jeg ikke har prøvd det nok til å kjenne forskjellen, men jeg tviler ikke. Det gjelder jo veldig mange kunstige smaker, og er litt skremmende. At mange av oss ikke vet hvordan vanilje og andre ting faktisk smaker.

Gammel 06-03-11, 21:53   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg merket det faktisk heller ikke før jeg gikk over til ekte vanilje og brukte bare det. Jeg trodde vanillinsukker smakte vanilje, og fikk paddesjokk da jeg kjente smaken etter å ha brukt ekte vanilje. Det smaker jo ikke LITT likt engang!

Forresten så heter Ica sitt faktisk vanillinsukker. Freia sitt burde skifte navn.

Gammel 06-03-11, 22:21   #11
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Syns det burde stå vanillin og ikke aroma. Aroma er bare en samlebetegnelse. Umulig for allergikere å orientere seg.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
vanilje, vaniljekrem, vanillin

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:40.