|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Piano vaniljekrem fra TineJeg har hørt at vanillin ikke skal være noe særlig bra å spise så mye av. Vet ikke helt hvorfor. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Piano vaniljekrem fra Tinearoma. Det er vanilin
|
|
|
#5 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Piano vaniljekrem fra TineJeg trodde det negative forbundet med vanillin gikk mer på smak enn at det ikke er bra for oss?
|
|
|
#6 |
|
Sperret
|
Sv: Piano vaniljekrem fra Tine
Men det er jo fortsatt ikke vanilje. Er det vanilin tilsatt istedet pleier det jo å stå oppført, så om det er snakk om vanilin som aroma må det være ufattelig små mengder til og med av juksevanilje som jo ikke er vanilje. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Piano vaniljekrem fra TineVanilin utvinnes av trær.. Noen reagere med å bli hyperaktive av vanilin samt at det kan være allergifremkallende. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Vaniljesukkeret fra bla. Freia og Ica heter jo også vaniljesukker men er ren vanillin. Har man brukt ekte vaniljesukker eller andre ekte vaniljeprodukter en stund og så spiser dette vanillinsukkeret igjen, kjenner man den grelle smaken med én gang. Jeg kastet hele boksen i sjokk da jeg kjøpte en sist, etter å ha konsekvent brukt ekte vanilje i mange måneder. Grøss.
|
|
|
#9 |
|
Sperret
|
Ja, det er jo like vanvittig, bortsett fra at vaniljekremen tydeligvis til og med har så lite vanilin at det ikke nevnes engang. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Piano vaniljekrem fra TineJeg merket det faktisk heller ikke før jeg gikk over til ekte vanilje og brukte bare det. Jeg trodde vanillinsukker smakte vanilje, og fikk paddesjokk da jeg kjente smaken etter å ha brukt ekte vanilje. Det smaker jo ikke LITT likt engang!
|
![]() |
| Emneord |
| vanilje, vaniljekrem, vanillin |
|
|