Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hjelp til "Mosters babystrømper" fra nøstebarn

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-11, 13:13   #1
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hjelp til "Mosters babystrømper" fra nøstebarn

Jeg strikker, og jeg er tydeligvis både blond og dum.
Bær over med meg, jeg er en veldig uerfaren strikker som må ha det inn med små t-skjeer.
Disse skal jo være enkle å strikke, men jeg har likevel klødd meg litt i hodet på slutten:
Jeg strikket hælen på ene siden som det sto i oppskrifta, 0 første maskene på pinnen frem og tilbake tilsammen 8 dobbeltpinner, felle av 6 av de 7 maskene man sitter igjen med. Og så skulle man legge opp 8 nye masker på innsiden av hælen. Da ble det jo et "hull" i stømpa, som jeg må sy etterpå. Skal det være sånn, eller var det meningen man skulle ta opp masker av kanten på hælen, slik at man ikke trenger sy etterpå?

Og på slutten står det ordrett: "Nå strikkes 15 dobbeltp. På den 16-18 og 20 dobbeltpinnen strikkes 2 m sammen 5 ganger på pinnen. På den 16 blir det hver 5 og 6 maske, på den 18 hver 4 og 5 m, på den 20 hver 3 og 4 m.
Etter å ha strikket en pinne, felles maskene av. (og så er man ferdig og kan sy sammen) Men skal man da strikke sammen masker på begge pinnene som utgjør en dobbeltpinne? Jeg begynte slik, men nå ser det jo ut som det ikke er nok masker, og at jeg derfor skulle felt av 5 masker kun på den ene av de to pinnene som utgjør en dobbeltpinne.

Må heldigvis ikke ta opp så mye, så nå håper jeg bare jeg greier å sy denne pent sammen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:08.