|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ctrl+z
|
Uteklær i vått og kaldt vårvær?Den fine og tørre snøen har blitt forandret til blaut gugge og mengder med vann. Det ble murret fra barnehagehold i morges om at Reimadressen og vinterskoene ikke helt var passende antrekk for 3-åringen i dag.
|
|
|
#4 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uteklær i vått og kaldt vårvær?Oi, kanskje jeg bør bytte sko til minsten da. Hva slags cherrox-lignende saker er best?
|
|
|
#6 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uteklær i vått og kaldt vårvær?Tja....når det blir enda våtere snø enn vi har nå, så går vi over til Isbjørn skallsettet vårt, med tynn ull eller fleece under. Og Viking Thermo. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ctrl+z
|
Sv: Uteklær i vått og kaldt vårvær?Vi hadde Viking Thermo i fjor og var grisefornøyd, nå er de dessverre for små. Jeg kikket på de i dag, men gudhjelpemeg så dyre! Jeg kjøpte de jo på FP i fjor.
|
|
|
#10 |
|
bits and pieces
|
Sv: Uteklær i vått og kaldt vårvær?Gutta har Viking Thermo og Goretex sko. Vinterdressene henger der og de er ganske så tunge når de hentes om ettermiddagen, men de er tørre inni da.
|
|
|
|
#11 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Uteklær i vått og kaldt vårvær?Er det masse søledammer, rennende vann og våt nok snø så blir de vel våte uansett, tenker jeg. Vannet kommer inn gjennom ermene, nakken, mellom bukse og støvel etc. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Drømmer
|
Sv: Uteklær i vått og kaldt vårvær?
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uteklær i vått og kaldt vårvær?Ungene har Gore-Tex vintersko, Viking Thermo, vinterdresser, vårdresser (Reimatec) og klassisk regntøy (HH) hengende i barnehagen, så velger de i barnehagen hva ungene skal ha på seg. De dagene det er slaps ute er det stort sett termostøvlene og vårdressen som blir brukt, med ulltøy under. Blir de våte bytter de til regntøy.
|
|
|
#16 |
|
intro
|
Sv: Uteklær i vått og kaldt vårvær?Her går det i Dock Boots fra Obs og vinterdress med regnbukse utenpå. Og fire par votter til hvert barn.
|
|
|
|
#17 |
|
ctrl+z
|
Sv: Uteklær i vått og kaldt vårvær?Jeg kikket på Ticket i dag. Vanlig regnsett kostet 499,- og foret kostet 699,-. Jeg er usikker, men jeg synes førstnevnte virket litt tynt.
|
|
|
#18 |
|
Viser tenner
|
Sv: Uteklær i vått og kaldt vårvær?I vått vårvær blir de våte uansett, så det som gjelder er nok skiftetøy.
|
|
|
#19 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Uteklær i vått og kaldt vårvær?
Foret regntøy er bra det, men regntøy med fast for er et herk og tørke. |
|
|
|