|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Elektrisk liten bil med plass til 2 barneseter?Hei hei alle sammen |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Erfaren
![]() Sv: Elektrisk liten bil med plas til 2 barneseter?he he er det det eneste?? nei da for jeg gi opp det også... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Elektrisk liten bil med plas til 2 barneseter?Det var jo en fin bil, men det aner meg at prisen står til utseendet?
![]() ![]() Stolt bilsikringsfanatiker Sist redigert av emin : 12-03-11 kl 09:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Elektrisk liten bil med plas til 2 barneseter?Det finnes noen små der du har plass til tre personer foran. Buddy? Ikke verdens sikreste bil, men sikkert grei nok til bykjøring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
trøtt
|
![]() Sv: Elektrisk liten bil med plass til 2 barneseter?Buddy har plass til tre personer, men jeg leste på forumet til elbil.no at det var ganske trangt med to seter - kanskje umulig (kommer an på setene, vil jeg tro). Mulig at det kan være plass med en beltestol og en pute.
![]() |
#7 |
Erfaren
![]() Sv: Elektrisk liten bil med plass til 2 barneseter?Men finnes det ikke biler som ikke er så små som buddy men er elektriske altså vanlige merker med elektrisk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Elektrisk liten bil med plass til 2 barneseter?Mitsubishi i-Miev kanskje. Men man betaler mye ekstra og strengt tatt vil jeg fortsatt si at man er litt prøvekaniner i henhold til batteriholdbarhet.
![]() |
#11 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Elektrisk liten bil med plass til 2 barneseter?
Ja, hvorfor vil du ha elektrisk?
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Elektrisk liten bil med plass til 2 barneseter?Vi har hatt elbil, men bare med to seter og vi var veldig veldig fornøyde. Mye lavere kostnader å ha den på alle måter (vi slapp å bytte batterier eller lignende). Nå var mannen ekstra flink med lading av batterier (vi hadde blybatterier) så den gikk faktisk lenger på hver lading når vi solgte den etter tre år enn når vi kjøpte den. Han var veldig flink med å lade ut så mye som mulig før han satte den til lading igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Trøtt
|
![]() Sv: Elektrisk liten bil med plass til 2 barneseter?Vi har en Buddy, men bare med en beltestol. Det er nok plass til to små barneseter der, men på den gamle typen er det bare to trepunktsseler, setet i midten har kun mavebilbelte. Elbil kan forresten varmt anbefales!
![]() |
#15 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Elektrisk liten bil med plass til 2 barneseter?Det kommer nye El biler i år som er sikre som små personbiler, bl.a Fiat 500. Prisen er litt over ny småbil. Peugeot og Mitsubisi har visst i samarbeid laget en bil med batteri som går 150 km og fullades på 30 min.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er vel mer Mitsubishi alene som har laget den hvis det er i-Miev du tenker på, som allerede er i salg her til lands. Kjapp ladning krever spesiell ladestasjon. Den lader da til 80 %. Peugeot har vel kanskje "lisensiert" den, på samme måte som 4007 produseres er designet og vel også produseres av Mitsubishi.
På disse kan man raskt ende opp med å bruke 100 000+ også på nye batterier: http://www.dn.no/dnBil/article799546.ece
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand" [J-2003 - G-2005 - J-2008] Sist redigert av mrc : 12-03-11 kl 21:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Helt riktig, takk!
![]() |
#19 |
Trøtt
|
![]() Sv: Elektrisk liten bil med plass til 2 barneseter?Det mrc sier om ytelse på batteriene på vinterstid er et veldig viktig poeng. Jeg bruker nok i snitt 50% mer batterikapasitet på vinterstid enn på sommerstid, dermed reduseres radiusen før lading med det samme.
![]() |
#20 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Elektrisk liten bil med plass til 2 barneseter?Jeg kan lade på jobben, men det medfører meget ugunstig parkering, og masse ekstraarbeid for vaktmester, slik at kjøring med el-bil på vinteren utgår for min del, men om sommeren er det ypperlig. Da trenger jeg ikke lade for å komme meg hjem. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|