Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjøper du gaver til partners slekt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kjøper du gaver til din partners side av slekten eller gjør han/hun det selv?
Jeg er kvinne og jeg kjøper alt av gaver til den andre siden av slekten 57 32,39%
Jeg er mann og jeg kjøper alt av gaver til den andre siden av slekten 2 1,14%
Jeg er kvinne og jeg hjelper til å kjøpe gaver til den andre siden av slekten 70 39,77%
Jeg er mann og jeg hjelper til å kjøpe gaver til den andre siden av slekten 1 0,57%
Jeg er kvinne og jeg kjøper stort sett ikke noen gaver til den andre siden av slekten 42 23,86%
Jeg er mann og jeg kjøper stort sett ikke noen gaver til den andre siden av slekten 0 0%
Har ikke partner eller har partner av samme kjønn 4 2,27%
Dustepoll! 0 0%
Deltakere: 176. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-11, 14:57   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøper du gaver til partners slekt?

Eller kjøper partneren gaver til sin side av slekten?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 14:58   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?

Ja, jeg gjør det. Jeg administrerer/lager gavelister før jul, så fordeler vi innkjøpene litt sånn som det passer. Vi har ingen regel om at vi selv kun kjøper til vår egen slekt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 15:00   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøper til hver våre slektninger og til hver våre venner. Eller vi bestemmer i alle fall gave til hver våre - det hender at den andre faktisk kjøper gaven, av praktiske grunner. (For eksempel at jeg kjøpte det meste av norske bøker i den tiden jeg jobbet i forlag og fikk rabatt.) Og vi avgjør også selv hvem av våre egne slektninger/venner som skal få gaver (eller julekort, for den del).

Gammel 14-03-11, 15:03   #4
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøper stort sett alt av gaver til alle for hele familien. Rett og slett fordi jeg er hjemme på dagtid og har mulighet til å få det gjort da. Samme som at mannen betaler for mesteparten av gavene

Gammel 14-03-11, 15:04   #5
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jepp, jeg er gaveansvarlig i familien, det gjelder alt av slekt og venner. Det eneste han kjøper er til meg. Men jeg syns det er gøy da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 15:04   #6
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, ellers ville julaften sett stusselig ut

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 15:04   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har hendt, men sjeldnere og sjeldnere. Det er igrunnen et prinsipp for meg at det er mannens ansvar å kjøpe gaver til egne slektninger. Jeg maser/minner ham heller ikke på det. Går så fint at.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 15:05   #8
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper veldig sjelden gaver til mannens slekt og jeg skriver ikke julekort til dem. Jeg har mange nok å kjøpe og skrive til og vil gjerne at han tar det ansvaret for sine. Men jeg maser på ham om at han skal gjøre det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 15:05   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg køper som ofest til damene i hans slekt, og ofte også barna. Det ender gjerne med at han må kjøpe til faren og brødrene sjøl (noe som i praksis betyr at de får bursdagsgaver et halvår forsinka hvis de er heldige).

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 15:06   #10
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Stort sett står jeg for gaver og annen oppmerksomhet til min familie og mine venner, og mannen står for gaver etc til sin familie og sine venner. Jeg kan slumpe til å kjøpe noe til familien hans om jeg kommer over noe jeg synes passer veldig bra, for all del, men sånn generelt har han ansvar for sine og jeg for mine. Jeg synes ikke det er såååå gøy å huske merkedager og kjøpe gaver at jeg tar på meg mer ansvar for akkurat det enn jeg må.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 15:09   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har i større og større grad fått ansvar for gaver til svigermor. Utover det tar mannen ansvar for sin familie og jeg tar min.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 15:09   #12
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi hjelper hverandre, planlegger stort sett sammen til jul og bursdager, og så kjøper den som har tid og anledning alt etter som, eller vi går sammen og kjøper. Ofte er det lettere for meg å komme på gaver til de kvinnelige medlemmene av både min og hans familie, fordi vi er ganske like i smaken og jeg kan kjøpe noe jeg liker selv. Men det har aldri skjedd at han ikke er deltaktig i å bestemme hva, og han kan like godt finne på noe til mine familiemedllemer som omvendt.

Gammel 14-03-11, 15:14   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er min kjæres gave til familien hans. Litt usikker på om det er jeg eller han som har fikset det da?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 15:35   #14
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri sett noen grunn til at noen skulle slutte å ha ansvar for gaver til sin familie/vennekrets bare for at de får en samboer/kone.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 15:36   #15
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg gjør som Lykken, men strikker til begge sider av familiene gjennom året, så endel gaver blir laget og ikke kjøpt til våre familier.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 16:05   #16
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Var ingen anternativ som passer. Om vi vet hva vi skal gi så kjøper jeg ofte. Eller er vi usikre så jaktere jeg ofte . Men mann kjøper selv til sin lille bror. Jeg nekter å kjøpe ps3 spill og sånt. Som er kjedelige:P

Er bare til besteforeldrene til mann,svigermor og lillebroern vi kjøper gaver til. Resten av slekta til mann gir vi verken julegave eller noe til. Og blir ofte bare bedd i bursdag til ene søksenbarnet til mann, men hun er en av mine beste venninner...Så hun og ungene hennes kjøper jeg til

Gammel 14-03-11, 16:05   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er litt hipp som happ. Vi gjør det som er mest praktisk i øyeblikket, av og til er det at jeg velger ut noe og kjøper, av og til at han velger ut noe å kjøper. Det er nok fordelt ca 50/50.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 16:06   #18
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hjelper hverandre vil jeg si. Som oftes snakker vi litt løst om hva vi skal kjøpe til den ene og den andre, også ordner den som er i nærheten av butikken. I det siste ofte mannen da han kjører forbi et stort kjøpesenter hver dag til og fra jobb. Til jul forsøker vi gjerne å lage en liste, også der blir det litt hipp som happ hvem som handler. Vi pleier å få til en større handletur sammen der det meste ordnes. Når det er sagt har nok jeg mest meninger om gaver til min side av slekten og han til sin.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 16:13   #19
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøper ikke til svigers, det får han gjøre selv. Til tantebarna kjøper jeg selvsakt gaver. Han kjøper ikke til mine folk heller for den saks skyld, med unntak av min gamle farmor som er like mye farmor for han som for meg.

Gammel 14-03-11, 16:31   #20
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper alle gaver, også til meg selv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25.