Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Søvnkvalitet når man deler seng med barn - en grafisk representasjon

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-11, 09:08   #1
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Søvnkvalitet når man deler seng med barn - en grafisk representasjon

Vitenskapelig testet med Sleep Cycle på iPhone. Beklager store bilder.

Vanlig søvn:

Søvn med barn i senga:

Så det så.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 09:21   #2
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Søvnkvalitet når man deler seng med barn - en grafisk representasjon

Hvordan funker den Sleep Cycle? Har hatt lyst å prøve den, men er usikker på hvordan den funker, liksom.

Forøvrig er det morsomt å se forskjellen på med og uten barn i sengen. Kan man vagt slå fast at samsoving ikke er det beste for foreldrene?

Gammel 16-03-11, 09:25   #3
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Man laster ned appen, skrur den på, så velger man det tidspunktet man senest skal stå opp på. Så legger man den i senga (den må være på lading), og så måler den søvnen basert på hvor mye man rører på seg. Den vekker deg når den tror du er våken/ikke i dyp søvn i løpet av et tidsrom på en halv time før du har satt alarmen. Også får man sånne morsomme bilder av hvor mye man har sovet, da. Jeg syns det er lettere å våkne, men det kan være jeg lurer meg selv

Gammel 16-03-11, 10:18   #4
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men når man deler seng med en annen vil det da gi feil resultat? Vil den ikke fange opp bevegelsen til andre?

Gammel 16-03-11, 10:21   #5
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Ja, det er mulig

Men vi sov i dobbeltseng med to madrasser, hun på den ene og jeg på den andre, så det blir jo ikke så mye bevegelser fra henne på min side av sengen tror jeg. Med en annen voksen blir det sikkert det, men mannen er jo bare hjemme i helgene, og da bruker jeg den ikke.

Gammel 16-03-11, 10:31   #6
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er klart at den fanger opp bevegelsene fra andre, ellers ville hun jo ikke kunne påvirket deg. Hvis barnet lå pent og pyntelig på sin side av sengen ville ikke din søvn bli forstyrret, antar jeg?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 10:35   #7
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Jo, når hun snakker i søvne stort sett hele natta så blir den jo det.

Gammel 16-03-11, 10:36   #8
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har testet denne appen både alene i sengen, med mann, med mann og barn, og med bare barn. Alene eller med mannen får jeg omtrent samme utslag på søvn (helt uavhengig av om det er han eller jeg som står opp hvis Mini bråker på natten, vi våkner jo begge to uansett, så sånn sett stemmer grafen, og innimellom er det ikke så dumt å vite hvor mange ganger man har våknet i ørska pga. hylende barn.) Med mann og barn i senga blir natten helt klart mest urolig, med bare barn i sengen blir den litt mindre urolig enn med full familieseng.

Egentlig så har den ikke gjort annet enn å bekrefte det jeg allerede kjenner på kroppen. Jeg sover dårligere med barn i sengen enn uten barn i sengen, selv de nettene vi må opp et par ganger for å roe Mini. Og jeg sover like godt med mannen i sengen som alene.

En liten presisjon må til: jeg sover egentlig helt greit de gangene Snupp kommer krypende og legger seg på mannens side fordi mannen er på jobbreise. Jeg merker sjelden at han kommer og det gir heller ikke utslag på appen, så han klassifiserer helt klart som snikende ullteppe. Det er full seng (mann + to barn), begge barna eller alle varianter av Mini i senga som er mest slitsomt. Men det er nok fordi Mini foretrekker å ligge oppå enten mannen eller meg når hun kommer inn. Jeg trodde det førte til at jeg lå stillere enn ellers, men den dårlige søvnkvaliteten fører tydeligvis til mer bevegelse.

Sist redigert av Gaia : 16-03-11 kl 10:41. Årsak: En liten presisjon
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 10:36   #9
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 16-03-11, 10:41   #10
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jo, når hun snakker i søvne stort sett hele natta så blir den jo det.

Ja, det er jo klart.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:26.