![]() |
#1 |
trenger lading
|
![]() Bil-idiot spør FPJeg har lite peiling på bil, men skjønner at de trenger litt stell innimellom. Kanskje det er noen her som har litt mer peiling enn med som kan komme med noen synspunkter?
NAF har bare bemerket eksoslekkasjen Jeg har planer om biltur nordover i sommer, alene med barna. Jeg vil ha bil jeg kan stole på, men ikke legge ut vannvittige summer på bilen. Jeg fikk en prisantydning på de forskjellige tingene fra verkstedet, men har planer om å spørre et annet verkstad som flere kollegaer anbefaler om et prisoverslag. De er flinke, men en del rimeligere. Hvis en skal velge ut hva som er viktigst av disse punktene, hva ville du lagt vekk på? Jeg synes eksoslekkasjen og bremser er viktig, men det er kanskje fordi jeg ikke helt vet hva det andre er. ![]()
![]() |
#4 |
bits and pieces
|
![]() Sv: bil-idiot spør FPDet går tomt for kjøleveske hvis jeg ikke fikser det så har liksom ikke så mye valg akkurat der
![]() |
![]() |
#5 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: bil-idiot spør FPMye av det du remset opp står ikke på EU kontroll skjema.
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden ![]() ![]() Sist redigert av Honda : 17-03-11 kl 19:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: bil-idiot spør FP
Jeg ville stolt på NAF. Det er helt vanlige feil (eller nestenfeil) på listen fra verkstedet, som man finner på de fleste biler. Særlig rust på bremsene bak er utbredt, og selv helt nye bremseskiver ruster etter kort tid. Veisaltet har skylda for det. Det er nepper noe som haster på denne lista, dersom NAF godkjente bilen (de tester virkning av bremser og håndbrekk, ikke bare utseende og slitasje).
![]() |
#7 |
trenger lading
|
![]() Sv: bil-idiot spør FPJeg er klar over at skjema er likt, men de tolker tydeligvis ting ganske annerledes. Jeg forsto det iallefall slik i høst at det ville koste litt å få den EU-godkjent. Og egentlig trodde jeg ikke han lurte med for mye (vi har jo også barn i samme klasse
![]() |
#8 |
trenger lading
|
![]() Sv: bil-idiot spør FPTusen takk for svar Mauser. Den nærmer seg enten 150 eller 160 000 km service, (husker ikke). Kanskje jeg skal ta servicen på det andre verkstedet, og høre (med en klype salt) hva de mener bør ordnes før jeg skal kjøre noen ekstra 1000 km.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bil-idiot spør FPEn EU-kontroll er egentlig ganske enkle greier, og det kan godt være at verkstedet gjør en del anbefalinger ikke bare for at du skal komme deg igjennom en eu-kontroll, men også en vurdering i henhold til "fram til neste service".
![]() |
#10 |
trenger lading
|
![]() Sv: Bil-idiot spør FPLiten oppdatering.
![]() |
|
|