Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Kan man lage grytekluter i ull?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-11, 22:13   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan man lage grytekluter i ull?

Jeg synes alltid jeg ser at man har bomull i grytekluter, og så mener jeg at jeg fanget opp at damen i garnbutikken nevnte noe om at hun likte best å strikke med ull, og at bomull, det brukte hun bare til grytekluter.

Nå har jeg fullført min første heklede bestemor-rute ( ), men siden fargene ikke er de jeg vil ha til et teppe, så tenkte jeg at jeg kan jo bare hekle et bakstykke, og så har jeg en fin gryteklut som mamma kan få. Men kan jeg egentlig det?

Gammel 22-03-11, 22:20   #2
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man lage grytekluter i ull?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Gryteklut i ull går finfint!

Jeg fikk en nydelig gryteklut i tovet ull fra eldstegutten min til jul. Den funker bra. Det som kan skje er jo at ikke-tovet ull kan tove ved fukt og varme.

Ja, det var et poeng. Jaja, hun får bruke den til pynt da. Så får jeg heller forsøke meg på noe brukendes i bomull senere. Jeg kan jo ikke bare rekke den opp igjen liksom. Kanskje jeg bare skal ramme den inn.

Gammel 22-03-11, 22:22   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har strikket og tovet et par grytekluter i ull nå for litt siden, og det er de beste gryteklutene jeg har hatt noen gang.

Gammel 22-03-11, 22:36   #4
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Evt. kan du hekle mange og lage teppe!

Ja, det er det som er meningen (kan jo liksom ikke begynne på et litt mindre prosjekt liksom. ), men fargene jeg valgte ut med mitt utrenete øye viste seg å bli helt feil til et helt teppe når jeg satt dem sammen.

Gammel 22-03-11, 23:21   #5
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har strikket av ett blandigsgarn - utrolig gode.

Sandnes Duett, 55% bomull - 45% ull - ypperlige til grytekluter, oppvaskkluter og pannebånd/luer.

*men hmm... når jeg går inn på sidene til Sandnesgarn så finner jeg bare Mini Duett og det er tynt.*
Pokker om de har fjernet dette garnet, da må jeg ut på hamstringsrunde....

Gammel 23-03-11, 00:00   #6
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg har flere grytekluter i tovet ull, og de er mye bedre enn de i bomull.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 09:29   #7
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Fløyel; Duett har bare bytta navn til noe annet som jeg ikke husker.

Men oppvaskkluter i ullblanding?

Vi har veldig gode, tovede grytekluter i ull. Ull tar vanskelig fyr, så det er et ekstra pluss. Bare pass på at det ikke er noe syntetisk blanding.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.