Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikke til liten baby?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-11, 12:53   #1
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Hva strikke til liten baby?

Ei kollega blir bestemor i mai og jeg har fått i oppdrag å strikke noe til lille nurket.
Hun vil det skal være rosa, men ellers står jeg fritt.

Noen som har noe forslag?
Det bør kunne strikkes i halvsøvne på nattevakt, altså ikke kompliserte mønster.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 12:56   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Hva strikke til liten baby?

Hva med bamse? Eller skal det være klær?

Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 12:56   #3
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Kjøredress!
Praktisk og deilig.

Gammel 25-03-11, 12:57   #4
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En heldrakt i tynn babyull? Det går mot sommer i mai, men sommeren er gjerne litt oppskrytt her så jeg hadde iallfall blitt glad for ull selv da.

Gammel 25-03-11, 12:57   #5
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Ja, og selv om det går mot sommer er det herlig med en kjøredress på kveldene, og til høsten.

Gammel 25-03-11, 12:57   #6
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Klær ja, men får jeg ånden over meg kan jeg sikekrt slenge sammen en bamse også.
Kjøredress tror jeg ikke de trenger.

Gammel 25-03-11, 12:59   #7
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 312
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Det er mange fine og enkle oppskrifter i bl.a. Strikk til Nøstebarn og Myk Start. Sistnevnte bok har nesten bare oppskrifter til de minste babyene.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 13:01   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med den kjolen i Nøstebarn-boken?
Den fikk vi til Knøttliten, og den er så fin! Og kan brukes lenge!

Gammel 25-03-11, 13:11   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg brukte ullbukser og ulljakker i tynn babyull til mine hele året (bare ikke midt på sommeren). Ribbestikkede bukser er praktisk, for de vokser med barna og varer litt lenger. Omslagsjakker er enkelt, og greit med små babyer.

Gammel 25-03-11, 13:24   #10
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg brukte ullbukser og ulljakker i tynn babyull til mine hele året (bare ikke midt på sommeren). Ribbestikkede bukser er praktisk, for de vokser med barna og varer litt lenger. Omslagsjakker er enkelt, og greit med små babyer.

Jeg er enig med Tjorven. Særlig om sommeren er det praktisk at det er todelt. Og ikke hette!

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 15:08   #11
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Tepper får man ikke nok av den første tiden

Gammel 25-03-11, 15:20   #12
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Nå har jeg kjøpt garn til dette settet.

Gammel 25-03-11, 15:22   #13
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Hvilket hefte er det fra? Ser fint ut!

Gammel 25-03-11, 15:23   #14
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

SAndnes: Det første året

Gammel 25-03-11, 15:31   #15
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Kjole, strømpebukse og jakke i ull/silke eller noe sånt?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 13:21   #16
MsLee
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2011
MsLee har et hav av muligheter foran seg
Standard

Så fint sett. Ull er gull hele året her jeg bor i allefall. Tynn babyull kan brukes omtrent hele tiden..

MsLee er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:10.