|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
maler
|
Hva er greit for barn å pakke i?Når de skal på tur med klassen, med korps/kor/idrett og til besteforeldre - hva er mest egnet å pakke i?
|
|
|
#2 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er greit for barn å pakke i?I hvert fall ikke Reisebagen. Den er utrolig upraktisk, med alle de små rommene. Jeg trodde det skulle være kjempelurt, men de er bare irriterende. Mine har vanlige bager uten smårom.
|
|
|
#3 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er greit for barn å pakke i?Hvis det er transport helt fram synes jeg vanlig bag eller ikke alt for stor trillekoffert er best fordi tøyet krøller minst og det er lettere å finne fram i. Er det type skogstur med klassen er det bare sekk som fungerer. Sist redigert av Ina : 03-04-11 kl 23:39. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Hva er greit for barn å pakke i?Jeg tenker på overnattingsturer ja, transport helt frem. Den dagen de drar på lavvotur i marka får jeg gå til innkjøp av større sekk til storebror.
|
|
|
#5 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er greit for barn å pakke i?En liten Samsonite kan sikkert fungere for Plutten, Katta. Husker storebror her synes det var veldig stas iallefall. Det er plass nok til tøy for en overnatting eller to. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Hva er greit for barn å pakke i?
Det kan være en god ide. De er jo veldig søte også.
|
|
|
#7 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hva er greit for barn å pakke i?Vi har den samme trillekofferten som vist over, der er det plass til alle klær han trenger på tur, og nå pakker de selv.
|
|
|
|
#8 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Sv: Hva er greit for barn å pakke i?Sekk med flere rom, eller glidelåser som går langt ned er kanskje det mest praktiske.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva er greit for barn å pakke i?Da storebror var på leirskole ville de helst at han pakket i koffert fordi det var enklere å holde orden i den enn i en bag eller sekk (uten at det hjelper i forhold til kaoset storebror alltid omgir seg med....). Da han var på Hudøy feriekoloni i fjor sommer pakket vi i en bag med litt gode bæreseler slik at den kan bæres på ryggen. De måtte gå noen meter fra båten til overnattingsstedet.
|
|
|
#11 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hva er greit for barn å pakke i?Jeg reiste alltid med bag da jeg dro på slike turer. Er jo ikke mange meterne man må bære bagasjen. Eller bare bag ... det var nå et liggeunderlag, en sovepose, ei pute og gjerne en liten ryggsekk også. Vi så mer ut som små pakkesler enn et håndballag der vi kom.
|
|
|
#12 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva er greit for barn å pakke i?LilleVenn bruker enten en liten bag eller en Samsonite marihøne trillekoffert. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Hva er greit for barn å pakke i?Hele familien vår har hver sin bag fra North Face som brukes til ferieturer/helgeturer. De kan bæres som bag eller som sekk og fins i alle fall i tre str. Solide bager som tåler en støyt.
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Hva er greit for barn å pakke i?Begge mine har hardplast-trillekoffert, og begge klarer å dra med seg den selv. |
|
|
|
#15 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Hva er greit for barn å pakke i?Små trillekofferter er praktisk og i tillegg synes ungene det er greit å trille/bære de selv.
|
|
|
#16 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva er greit for barn å pakke i?Trillekoffert eller bag med hjul. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Rockesøster
|
Sv: Hva er greit for barn å pakke i?Etter flere år med å bruke små trillekofferter o.l, med selektiv utvelgelse av hva de kunne pakke med seg innså jeg at slike turer faktisk krever en del bagasje (uniformer, sko osv tar virkelig plass) og gikk til innkjøp av stor bag med hjul og håndtak man kan dra ut. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva er greit for barn å pakke i?8. klassingen min bruker bag på turer hvor hun må ha med sovepose.
|
|
|
#19 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er greit for barn å pakke i?Vi har kjøpt superlette kofferter på Europris som kostet ingenting. De har hjul og kan trilles av også 4-åringen.
|
|
|
#20 |
|
maler
|
Sv: Hva er greit for barn å pakke i?Hjul er kanskje lurt ja? Jeg lurer på sånn bag med hjul - er de vanskelige å løfte/bære for et barn på 140-ish cm?
|
![]() |
|
|