|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Leser FP
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Og hvorfor?
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013... Sist redigert av Blåklokke : 04-04-11 kl 09:23. Årsak: Rettet en skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Jeg trives godt i Trondheim. Byen er akkurat passe stor, man går seg ikke bort, og man rekker gjennom det man skal uten å gå seg ihjel. Kollektivtrafikken er bra etter mitt behov. Vi bor på "rett" side av byen og får tidlig vår. Gangavstand til sjøen og badeplasser. Om vi alikevel skulle ønske oss en skitur så er ikke marka langt unna. Kjører vi til andre siden av byen ligger sneen gjerne lenger der enn her vi bor.
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Jeg liker meg her på sørvestlandet. Vi bor landlig, rett ved skog og sjø, men bare 20 minutt fra Stavanger og 15 minutt fra Sandnes/Forus. Alt er innen rekkevidde, og vi har tilbud om det meste. Her er vi omgitt av natur på alle kanter og har ingen gjennomgangstrafikk, men alt er bare en kort kjøretur unna.
Sist redigert av Niobe : 04-04-11 kl 12:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Jeg bor ca 10 minutt med bil fra Bergen sentrum og her er det sentralt samtidig som vi har masse skog rundt oss. Bor i 3mannsbolig og har et fantastisk naboforhold alle sammen. Me like.
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Sentralt i Oslo. Trenger ikke bil, har lett tilgang på kunst og kultur i alle sjangre for barn og voksne. Mange ulike kulturer representert og mye god mat. Lett tilgang på resten av verden og marka bare en kort busstur unna.
![]() |
#7 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Siden jeg alltis har bodd i Oslo, synes jeg selvfølgelig det er det beste stedet å bo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Jeg bor i Bergen, men utenfor de 7 fjell. Det er langt mer gunstig for astmatikere enn å bo innenfor.
![]() |
#9 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Vi hadde en sånn tråd for en stund siden. Alle var enige om at det var Bergen som hadde mest å by på, mener jeg å huske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Jeg er født og oppvokst i Oslo og bor nå i en nabokommune. Jeg liker meg veldig godt på det sentrale østlandsområdet - vi har nærhet til en masse kultur og like mye natur. Ulempene ved å bo her er veldig høye boligpriser og fryktelig mye trafikk.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Jeg er født og oppvokst på østlandet, og trives godt her i et relativt flatt terreng. Bor i utkanten av en liten by, overkommelig reisevei til Oslo, kort vei til flere nabobyer, kort vei til Svinesund.
![]() |
#12 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?På landet i Akershus. Kort vei til Oslo, kort vei til sjøen og fjellet, og med skogen rett utenfor døra. Stille og rolig, ungene kan løpe fritt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Jeg bor nær Bergen. Jeg er ikke særlig glad i klimaet her, så jeg tror det er bedre å bo på Østlandet enn på Vestlandet. Jeg vil gjerne ha vinter når det er vinter og sommer når det er sommer, og bo nær en stor by, men ikke for nære. Og så er det fint om det er varierte tilbud for barn og voksne der og helst skimuligheter om vinteren og bademuligheter om sommeren. Jeg tror jeg ville bodd i en småby på Østlandet, enten ved kysten eller i Mjøs-området. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Nja, jeg synes det er best å bo her hvor vi bor pga av familie og tilknytning. Det er iallefall ikke vinterklimaet som holder meg her
![]() |
![]() |
#16 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Jeg er foedt og oppvokst i Oslo - og synes det er en kjempefin by paa mange maater. Det er et fin klima og det aller aller meste er innen kort rekkevidde; alt paa ett sted rett og slett.
![]() |
#17 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?For meg er det best å bo nært venner og familie og et sted både jeg og mannen har gode jobber vi trives i.
![]() |
#18 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?I nærheten av Oslo med bra kollektivdekning slik man ikke er avhengig av bil og samtidig bor ved marka slik at man ikke er avhengig av transport for å bruke marka.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?I Bergen!
![]() |
#20 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Jeg trives veldig godt her på Østlandet og kunne ikke tenkt meg å bo lengre fra Oslo enn jeg gjør nå i allefall (15-20 min med bil). Om noe vil jeg gjerne flytte nærmere/til Oslo sentrum.
![]() |
|
|