|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
har gullhår
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() |
Quicksnap, for barn som ikke kan knytte skolissene. Finnes de i Norge ?Er det noen som har sett denne lukkemekanismen til skolissene i Norge ? Minstemann vil ha store problem med å knytte skolissene selv, og det gjelder sikkert mange andre barn også. Har forsøkt lisser som snurrer seg inn i hverandre, men falt ikke helt for dem. Synes det ble seende veldig rart ut også. Noen som har erfaring med disse eller vet hvor de kan kjøpes ? Sist redigert av linne@ : 06-04-11 kl 11:01. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Quicksnap, for barn som ikke kan knytte skolissene. Finnes de i Norge ?Vi har ikke hatt akkurat den, men flere barnesko har "snorlås" og det fuker sånn så der.
|
|
|
#3 |
|
har gullhår
![]() ![]() |
Sv: Quicksnap, for barn som ikke kan knytte skolissene. Finnes de i Norge ?
Det er viktig poeng at lissene blir akkurat passe strammet, og er de ikke festet for stramt blir det kanskje vanskelig å få lukket låsen. Hmmm, kanskje det blir for vanskelig for vår gutt når han ikke har så god motorikk i den ene hånden |
|
|
|
|
|
#4 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Quicksnap, for barn som ikke kan knytte skolissene. Finnes de i Norge ?Det blir for plundrete.
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Quicksnap, for barn som ikke kan knytte skolissene. Finnes de i Norge ?Jeg syns det der virket genialt. Han har et par sandaler som man strammer til først, og deretter låser med en slik mekanisme, og det funker. Jeg ser for meg at det funker på lave sko hvor man ikke må stramme lissene oppover for hver gang man tar de på, det funker nok ikke på høye converse f.eks.
|
|
|
#6 |
|
har gullhår
![]() ![]() |
Sv: Quicksnap, for barn som ikke kan knytte skolissene. Finnes de i Norge ?Jeg fikk tips om disse på en internasjonal mailingsliste for foreldre med barn som har Cerebral Parese, og barna har hatt kjempestor nytte av dette. Når det fungerer godt til barn med motoriske utfordringer, er det forhåpentligvis ikke så plundrete likevel ? Kunne tenkt meg å prøve det ut. Rart om det ikke skulle finnes i en norsk nettbutikk. |
|
|
|
![]() |
|
|