Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

God kandidat til årets Nek-pris 2011?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-11, 15:43   #1
Left
Passiv

Standard

God kandidat til årets Nek-pris 2011?

Og jeg tenker ikke akkurat på julenek.

http://www.dagbladet.no/2011/04/06/n...sliv/16098078/

Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 15:48   #2
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?

Et virkelig uheldig utspill. Vet at min mann ville gått i taket.

Gammel 07-04-11, 15:58   #3
Left
Passiv

Standard

Virkelig uheldig ja, det kan du si.
Jeg har jobbet ræva av meg, med doble vakter, ikke ei hel helg fri på måneder, og enda skal man jobbe enda mer??
Fordi jeg er så "uheldig" å jobbe på et sykehus med alt for få senger etter pasientmengden, og enda færre helsearbeidere til å håndtere det på en god måte?
Helse, miljø og sikkerhet gjelder for alle andre enn sykepleiere da eller?

Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 16:05   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste det nettopp og skjønte ikke helt hva det gikk i. Handler det om sekstimersdagen, om laber arbeidsinnsats blant sykepleiere, vil man at de skal jobbe gratis orvertid, eller hva er det for noe? Er det ikke en selvfølge, for alle arbeidstakere, at man ikke går på Sats i arbeidstida?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 16:08   #5
Left
Passiv

Standard

Jeg tolker det slik, at fremfor å ha fri, så må man jobbe. Det kan vel være ulike årsaker til at man velger å jobbe redusert stilling, det er et fysisk slitsomt yrke bla. og jeg vet flere som ikke makter å stå i full stilling etter noen år.
Jeg tolker det ikke som om hun mener at man ikke jobber mens man er på jobb - men at man må jobb m e r. Flere timer, flere vakter?

Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 16:12   #6
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Synd at tullingtoppen er lagt ned, ellers hadde hun nok vært nominert dit.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 16:13   #7
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Merkelig... For det er jo bare et dypt og inderlig ønske om mer kafè-tid som gjør at man ikke ønsker 100 % stilling som sykepleier i alle faser i livet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 16:22   #8
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Gir jeg ut pris?

Men ja, hun stiller sterkt tror jeg. Jeg kan forresten godt tenke meg å sitte på cafe akkurat nå, og jeg er ikke sykepleier.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 16:31   #9
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg synes om dette utsagnet. Jiiiz, for ei dame!

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 16:32   #10
Left
Passiv

Standard

Jeg ville også heller ha sittet på kafe i stedet for å jobbe - en fin lørdag formiddag f.eks, i solen, sammen med resten av familien min - istedet skifter jeg på illeluktende nekroser og tar bleieskift nr. 12 på diarepasienten. Joda, jeg kunne nok vurdert et kafebesøk i stedet.

Heldigvis er jeg veldig glad i jobben min, og kunne ikke tenkt meg noe annet akkurat nå. Det innebærer turnus og ubekvem arbeidstid. Men å jobb m e r enn jeg allerede gjør? Det går ikke i lengden.

Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 16:40   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Handler utspillet om at det er veldig mange sykepleiere som jobber deltid? Det er vel det, og ikke at de som jobber fullt skal jobbe mer?

Jeg husker at før så ble sykepleierutdanningen kalt "Norges dyreste husmorskole" fordi så mange brukte utdannelsen j bare noen få år.

Gammel 07-04-11, 16:43   #12
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Det er også veldig vanskelig å få fulle stillinger. Det er ulike grunner til det, men jeg tror at en av grunnene til at det er vanskelig er at mange har 100 % stillinger som de har permisjon i fra, og unge nyutdannete får da lappverk av stillinger med 20 % vikariat fra den og 15 % vikariat fra den osv.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 16:44   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er det ikke slik at mange sykepleiere jobber deltid, fordi det er det jobbene tilbyr?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 16:51   #14
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Gir jeg ut pris?

Ja kunne du være så grei?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 17:08   #15
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes den avisartikkelen var helt merkelig. Slik rine skriver: Hva snakker de om egentlig?

Spørsmålet damen svarte på, var ang. sykepleiernes vilje til å arbeide. Det er mulig svaret ble helt på trynet fordi premissene for spørsmålet var helt på tryne? I min verden er det i allefall helt på tryne å legge ansvaret på sykepleiere for at det er for få av dem. Mye lettere å ignorere at det er et tungt yrke, at mange ikke klarer å jobbe full tid av den grunn, at lønnen kunne vært bedre for bedre rekruttering, at ansettelsesprosedyrene stinker, og det er vanskelig å få fast (full) stilling i helsevesenet osv. Det er jo så mange problemstillinger å ta av.

Å legge ansvaret på sykepleierne, og si at de er late og ikke gidder å jobbe mer, og heller vil bruke tiden sin på kafe og SATS i fritiden er et stort bomskudd. (Som ikke fører til annet enn at jeg himler med øynene og tenker at dette mennesket lever virkelig ikke ute i den virkelige verden. - Og WTF, skal man ikke få kose seg og ha det hyggelig på fritiden en gang? Og WTF, vet hun ikke at det kommer arbeidsgiver til gode at man trener og holder seg sterk i det yrket? - Nok en gang, dette mennesket må leve stricktly i en politisk verden. )

Gammel 07-04-11, 17:34   #16
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gud, jeg får vodndt i hodet av det der kvinnemennesket. For det første får man jo ikke fatt på hva hun helt mener, og for det andre er det jo en vesentlig forskjell på å ønske å jobbe deltid av ulike grunner, eller å bli tvunget til det på grunn av arbeidsgivers kokosystem med turnus og stillinger.

Jeg stiller gladelig med kake til prisoverrekkelsen, gjerne bløtkake

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 17:56   #17
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 17:59   #18
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Denne spekter-damens argumenter blir jo litt merkelige. Er med på å dele ut den prisen.
Saken var på dagsrevyen i går og gikk på det hellige prinsippet om at Sykepleiere ikke skulle jobbe oftere enn hver tredje helg. Men på OUS har man en avtale om ekstra tillegg om man tar oftere vakter enn hver tredje helg. Spekterdamen mente at dette kunne løse problematikken rundt ufrivillig deltid. Og sykepleierforbundet mener at det går på helsen løs å jobbe oftere enn hver tredje helg.

Men det blir jo litt drøyt å påstå at alle sykepleiere heller vi gå på trening og kafe istedet for å jobbe:-)

Gammel 07-04-11, 18:36   #19
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men er det ikke slik at mange sykepleiere jobber deltid, fordi det er det jobbene tilbyr?

Jo, det er veldig mange som går i reduserte stillinger fordi de ikke f å r mer.

Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 18:37   #20
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Gud, jeg får vodndt i hodet av det der kvinnemennesket. For det første får man jo ikke fatt på hva hun helt mener, og for det andre er det jo en vesentlig forskjell på å ønske å jobbe deltid av ulike grunner, eller å bli tvunget til det på grunn av arbeidsgivers kokosystem med turnus og stillinger.

Jeg kan bake en treetasjers marsipankake, pyntet med Dompaper.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:21.