|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
God kandidat til årets Nek-pris 2011?Og jeg tenker ikke akkurat på julenek. |
|
|
|
#2 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?Et virkelig uheldig utspill. Vet at min mann ville gått i taket.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?Virkelig uheldig ja, det kan du si. |
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?Jeg leste det nettopp og skjønte ikke helt hva det gikk i. Handler det om sekstimersdagen, om laber arbeidsinnsats blant sykepleiere, vil man at de skal jobbe gratis orvertid, eller hva er det for noe? Er det ikke en selvfølge, for alle arbeidstakere, at man ikke går på Sats i arbeidstida? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?Jeg tolker det slik, at fremfor å ha fri, så må man jobbe. Det kan vel være ulike årsaker til at man velger å jobbe redusert stilling, det er et fysisk slitsomt yrke bla. og jeg vet flere som ikke makter å stå i full stilling etter noen år. |
|
|
|
#7 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?Merkelig... For det er jo bare et dypt og inderlig ønske om mer kafè-tid som gjør at man ikke ønsker 100 % stilling som sykepleier i alle faser i livet. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?Gir jeg ut pris? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?Jeg ville også heller ha sittet på kafe i stedet for å jobbe - en fin lørdag formiddag f.eks, i solen, sammen med resten av familien min - istedet skifter jeg på illeluktende nekroser og tar bleieskift nr. 12 på diarepasienten. Joda, jeg kunne nok vurdert et kafebesøk i stedet. |
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?Handler utspillet om at det er veldig mange sykepleiere som jobber deltid? Det er vel det, og ikke at de som jobber fullt skal jobbe mer?
|
|
|
#12 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?Det er også veldig vanskelig å få fulle stillinger. Det er ulike grunner til det, men jeg tror at en av grunnene til at det er vanskelig er at mange har 100 % stillinger som de har permisjon i fra, og unge nyutdannete får da lappverk av stillinger med 20 % vikariat fra den og 15 % vikariat fra den osv. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Live and let live
|
Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?Jeg synes den avisartikkelen var helt merkelig. Slik rine skriver: Hva snakker de om egentlig?
|
|
|
#16 |
|
Rockesøster
|
Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?Gud, jeg får vodndt i hodet av det der kvinnemennesket. For det første får man jo ikke fatt på hva hun helt mener, og for det andre er det jo en vesentlig forskjell på å ønske å jobbe deltid av ulike grunner, eller å bli tvunget til det på grunn av arbeidsgivers kokosystem med turnus og stillinger. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?Denne spekter-damens argumenter blir jo litt merkelige. Er med på å dele ut den prisen.
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?
Jeg kan bake en treetasjers marsipankake, pyntet med Dompaper. |
|
![]() |
|
|