Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Få hjelp av en landskapsarkitekt?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-11, 15:48   #1
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Få hjelp av en landskapsarkitekt?

Er det det det heter?
Uansett, vi skal få hjelp av en slik en til å ordne hagen vår, men siden ingen av oss har særlig peiling så spør jeg dere.
Vi har jo flyttet inn i nytt hus, og nå står hagen for tur. Den er ca. 1 mål, helt flat og nesten som et kvadrat på baksiden av huset, i tillegg er det noen meter ved høyre siden av huset og sånn passelig stor parkeringsplass foran huset. Er dette forståelig?
Snekkerne er i full gang med stor veranda nede, og en mindre en i 2.etasjen.

Så, hva skal vi ønske oss av stil og slikt. Huset er litt nostalgisk, og jeg liker litt av det gammeldagse preget, samtidig må det ikke bli for mye dilldall, for jeg liker ting litt sånn rent, hvis dere skjønner hva jeg mener. I tillegg har vi jo fire unger som skal bruke plenen til turning, fotball, volleyball med mere, så det må også taes hensyn til.

Vi måtte tenke over hva vi ønsket oss før vi skulle i samtale, men vi er ganske blanke. Eneste jeg vet er jeg ønsker at trampolinen skal være nedfelt.

Gammel 08-04-11, 21:47   #2
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Få hjelp av en landskapsarkitekt?

Vi engasjerte hagearkitekter i fjor.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 21:57   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle satse på ting som er så vedlikeholdsfrie som mulig samt ikke noe giftig eller noe som stikker (foruten roser da muligens).

At det blomstrer i omganger syns jeg er noe som er hyggelig. Roser av den gamle typen syns jeg er pent.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 07:38   #4
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så pent dere fikk det, jålebeinet.
Lettstelt må det være ja. Hva er roser av den gamle sorten?

Gammel 09-04-11, 16:32   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Hva er roser av den gamle sorten?

Jeg tenker litt på slike roser. Ikk eperfekt bilde, men med mange blader i selve blomsten.

Her er noen flere:

http://www.catweb.se/rosenwebb/index...lleriframe.htm

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 16:56   #6
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Hiver meg på her siden jeg sysler med samme tanke. Hva må man regne med å punge ut med for hagedesigner, kun for skisser og materialliste?

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 17:17   #7
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Hiver meg på her siden jeg sysler med samme tanke. Hva må man regne med å punge ut med for hagedesigner, kun for skisser og materialliste?

Det kommer jo helt ann på firmaet man velger det da. For "full pakke", dvs 2 timers samtale i forkant, for å avdekke hva man liker, trenger og ikke liker, + detaljerte tegninger og forslag til planter samt hvor disse skal plantes, og en personlig presentasjon av tegningene, betalte vi 12 500,-.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 18:55   #8
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Takk! Da har jeg hvertfall et lite utgangspunkt dersom vi skulle finne på å gå for litt krisehjelp til hagen.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 21:51   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

@Autofil: Dersom du er medlem av Hageselskapet har de gode avtaler.

Jeg følger med og jakter inspirasjon!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:25.