Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er sunn mat?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-11, 15:18   #1
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Hva er sunn mat?

Hva legger du bak ordene sunn mat?

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 15:22   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er sunn mat?

Jeg klassifiserer et sammensatt og balansert kosthold som sunt. At hverdagsmaten består av grove produkter, mye fiber, antioksidanter, vitaminer og lite animalsk fett og sukker.

Sist redigert av Tallulah : 13-04-11 kl 21:57.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 15:33   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg klassifiserer er sammensatt og balansert kosthold som sunt. At hverdagsmaten består av grove produkter, mye fiber, antioksidanter, vitaminer og lite animalsk fett og sukker.

Jeg er enig med Glitter.

Hjemme hos oss serverer vi det jeg føler er sunn mat. Men det innebærer ikke at den er spesielt kalorifattig. Jeg er den eneste i familien som kunne trengt mer kalorifattig mat, men så forsøker jeg heller å sette sammen måltidet mitt mer gunstig enn resten av familien. Det er også bare jeg som har full oversikt over hvilken mat som er kaloririk og -fattig.

Gammel 13-04-11, 15:34   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tallulah, da. Kunne du ikke ventet litt med å komme med fasiten, og latt det komme litt mer svar a la "magert og kalorifattig", "samme hva, bare der er lavkarbo" og sånt først?

(eing med tallulah, ja)

Gammel 13-04-11, 15:35   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også må jeg nevne min kjepphest; psykisk sunne måltider. Det er ikke alltid næringsinnholdet er det viktigste, men gleden av å spise seg ordentlig god og mett på noe man liker kjempegodt, i selskap med fine folk.

Gammel 13-04-11, 15:36   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Tallulah sa. Begge gangene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 15:37   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Gammel 13-04-11, 15:45   #8
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også må jeg nevne min kjepphest; psykisk sunne måltider. Det er ikke alltid næringsinnholdet er det viktigste, men gleden av å spise seg ordentlig god og mett på noe man liker kjempegodt, i selskap med fine folk.

JA!!!

Mat og settinger rundt mat som "bidrar til sinnets munterhet" (som de sier i Melkesjokolade-reklamen) er utrolig viktig for meg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 16:11   #9
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For meg er mat medisin, og det som er sunt for meg er lavkarbo.

Gammel 13-04-11, 16:31   #10
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Mener at det var en forsker som en gang i tiden sa at mat man virkelig har lyst på og får vann i munnen av forbrennes raskere.. om det er noe hold i det aner jeg ikke, men jeg liker tanken.

(enig i første innlegget ditt også)

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 17:22   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er ikke så glad i mat, og ikke så flink med mat. I prinsippet er jeg selvsagt helt enig med Tallulah, i praksis prioriterer jeg ikke å lage super mat hele tiden fordi det ikke betyr nok for meg til at jeg gidder.

Dog er jeg opptatt av hvordan maten virker i kroppen. Så etter min mening så skal maten være sammensatt, inneholde nok næringsstoffer i alle kategorier, ikke inneholde all verdens med kjipe saker som kan gi kreft og hva man nå har.

Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 17:40   #12
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sunn i min bok er et balansert kosthold med rene råvarer, der man får i seg det akkurat det den kroppen trenger.
Dessverre er jeg i den situasjonen at jeg må avstå fra noe av det viktigste, nemlig mat fra havet og det er leit både for kroppen min og for alle de gode måltidene jeg går glipp av..
Det ene barnet vårt har også allergi, samt annen sykdom som krever tilpassninger i kostholdet, noe som fører til det tidvis er an alt annen enn normal sammensetning av næringsstoffer,- men for henne er det sunt akkurat da.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 18:21   #13
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klassifiserer er sammensatt og balansert kosthold som sunt. At hverdagsmaten består av grove produkter, mye fiber, antioksidanter, vitaminer og lite animalsk fett og sukker.

Tallulah sa det.

Gammel 13-04-11, 18:34   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

For meg er mat medisin, og det som er sunt for meg er lavkarbo.

Bare medisin, mest medisin eller er medisinbiten en del av det? Det høres skrekkelig trist ut å tenke primært på mat som medisin, sånn fra mitt perspektiv. :matglad og ikke veldig glad i medisin:

Gammel 13-04-11, 18:57   #15
Hulda

Hulda sin avatar

Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Bare medisin, mest medisin eller er medisinbiten en del av det? Det høres skrekkelig trist ut å tenke primært på mat som medisin, sånn fra mitt perspektiv. :matglad og ikke veldig glad i medisin:

Det var vel å legge veldig mye i det, men jeg fungerer best med lavkarbomat.

Ikke som medisin, men at det er bra for meg og formen min.

Det finnes ingenting som er trist med lavkarbo, kun positive ting.

Jeg er også veldig matglad, og storkoser meg -uten sukker...

Gammel 13-04-11, 21:40   #16
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er på Tallulahs matlag.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 21:44   #17
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mer opptatt av å skape sunne tanker om mat enn at maten på død og liv skal alltid skal være sunn. Jeg har vokst opp med en mamma med anoreksi/bulimi, og jeg har et rett og slett sykt forhold til mat.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 21:46   #18
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg er på Tallulahs matlag.

Jeg også!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 22:02   #19
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg klassifiserer et sammensatt og balansert kosthold som sunt. At hverdagsmaten består av grove produkter, mye fiber, antioksidanter, vitaminer og lite animalsk fett og sukker.

Jeg er også enig.

Jeg spiser nok endel lavkarbo-ish fordi jeg føler meg i bedre form enn før. Men sikkert på langt nær "riktig" lavkarbo da :P

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 22:06   #20
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg også!

Og jeg. Både fysisk og psykisk som det heter.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.