Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvordan få plass?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-11, 21:37   #1
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Spørsmål

Hvordan få plass?

...til tre barn og to voksne i en Mercedes stv? Ett forovervendt til 5,5-åringen, bakovervendt til 2,5-åringen og ett med base til den nyfødte. Er det fysisk mulig? Noen seter som er smalere enn andre? Hva med å sette en i forsetet? Da må vi i så fall ha et spesialsete slik at airbagen kobles ut.

jeg nekter å kjøpe ny bil igjen! Hjelp?

Gammel 14-04-11, 21:42   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få plass?

Beltestolen i midten tar minst plass mellom de to bakovervendte setene, er min erfaring.

Gammel 14-04-11, 21:57   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gorde som Tjorven foreslår til vi kunne snu mellomsøster. Det varierer veldig hvilke seter som er smale hvor, og du må faktisk prøve. Det blir litt som å lage et puslespill, for de bakovervendte, eller basene, kan kreve at belteatolen er smal i setet, eller nederst i ryggen. Det varierer. Jeg løp inn og ut av butikken med ulike seter, til det passet sammen.

Gammel 14-04-11, 21:57   #4
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Beltestolen i midten tar minst plass mellom de to bakovervendte setene, er min erfaring.

Er ikke det innmari upraktisk i forhold til inn/utstiging? Jeg hadde nok prøvd babysete med base i midten, og de andre to på hver sin side, men nå har jeg null erfaring med Mercedes.

HI: Hvorfor må du ha spesialsete foran? Er det ikke enklere å få verkstedet til å koble ut airbagen istedetfor å kjøpe et sete av mindre kjent merke som kobler ut airbagen for deg når du fester det (hvilket jeg aldri hadde stolt på, samme hvor sikkert det sikkert påstås å være). Har hørt at Mercedes har et slikt sete.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 22:05   #5
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvilken type mb er det? Vi har en e-klasse, og har beltestol bak fører og britax hi-way i midten. Det siste setet er ledig, men vi har ved flere anledninger hatt med barn i forskjellige barneseter. Det som er klønete er å stable en inn i midten og unngå å klikke opp feil bilbelte på den siden der det er to stk. Men det er plass nok. Vi har forresten Britax Kid Plus til Storesøster.

Gammel 14-04-11, 22:11   #6
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Er ikke det innmari upraktisk i forhold til inn/utstiging? Jeg hadde nok prøvd babysete med base i midten, og de andre to på hver sin side, men nå har jeg null erfaring med Mercedes.

HI: Hvorfor må du ha spesialsete foran? Er det ikke enklere å få verkstedet til å koble ut airbagen istedetfor å kjøpe et sete av mindre kjent merke som kobler ut airbagen for deg når du fester det (hvilket jeg aldri hadde stolt på, samme hvor sikkert det sikkert påstås å være). Har hørt at Mercedes har et slikt sete.

Det står i indtruksjonsboken, og jeg oppfatter det slik at det ikke kan kobles ut på annen måte. Må kontakte forhandler og høre, tenker jeg.

Beltestolen i midten går ikke med de setene vi har i dag. Det er en Mb 220 cdi.

Gammel 14-04-11, 22:14   #7
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har prøvd å få Mercedes-merkeverkstedet til å koble ut airbag. Det gikk ikke, de var riktig så kjipe, faktisk. Men det er fire år siden, de kan jo ha tatt til vett.

Gammel 14-04-11, 22:23   #8
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ville testet med beltestol bak fører, bakovervendt i midten og base/babystol bak passasjersetet.

Gammel 14-04-11, 22:52   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Jo, det er litt pøtete, men det går. Han smøg seg inn på et vis.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:27.