|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glad
|
Hvordan få plass?...til tre barn og to voksne i en Mercedes stv? Ett forovervendt til 5,5-åringen, bakovervendt til 2,5-åringen og ett med base til den nyfødte. Er det fysisk mulig? Noen seter som er smalere enn andre? Hva med å sette en i forsetet? Da må vi i så fall ha et spesialsete slik at airbagen kobles ut.
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvordan få plass?Vi gorde som Tjorven foreslår til vi kunne snu mellomsøster. Det varierer veldig hvilke seter som er smale hvor, og du må faktisk prøve. Det blir litt som å lage et puslespill, for de bakovervendte, eller basene, kan kreve at belteatolen er smal i setet, eller nederst i ryggen. Det varierer. Jeg løp inn og ut av butikken med ulike seter, til det passet sammen.
|
|
|
#4 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan få plass?
Er ikke det innmari upraktisk i forhold til inn/utstiging? Jeg hadde nok prøvd babysete med base i midten, og de andre to på hver sin side, men nå har jeg null erfaring med Mercedes.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan få plass?Hvilken type mb er det? Vi har en e-klasse, og har beltestol bak fører og britax hi-way i midten. Det siste setet er ledig, men vi har ved flere anledninger hatt med barn i forskjellige barneseter. Det som er klønete er å stable en inn i midten og unngå å klikke opp feil bilbelte på den siden der det er to stk. Men det er plass nok. Vi har forresten Britax Kid Plus til Storesøster.
|
|
|
#6 |
|
Glad
|
Det står i indtruksjonsboken, og jeg oppfatter det slik at det ikke kan kobles ut på annen måte. Må kontakte forhandler og høre, tenker jeg.
|
|
|
#7 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Hvordan få plass?Jeg har prøvd å få Mercedes-merkeverkstedet til å koble ut airbag. Det gikk ikke, de var riktig så kjipe, faktisk. Men det er fire år siden, de kan jo ha tatt til vett.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan få plass?Jeg ville testet med beltestol bak fører, bakovervendt i midten og base/babystol bak passasjersetet.
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Jo, det er litt pøtete, men det går. Han smøg seg inn på et vis.
|
![]() |
|
|