Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Utsatt start på oppvaskmaskin?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-11, 22:29   #1
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Utsatt start på oppvaskmaskin?

Hva er egentlig poenget med det? Det lurer jeg på. Vi har nemlig ny oppvaskmaskin med utsatt start. Det kan jo ikke være fordi det er så koselig å stå opp til nyvaska glass? Eller er det noe jeg ikke skjønner her?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 22:32   #2
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin?

Vi bruker den knappen ganske mye faktisk.
Vi setter på slik at den slår seg på idet vi står opp sånn ca. For da er den ferdig til vi drar hjemmefra sånn ca.
Liker ikke å ha maskinen på når vi sover eller er borte, og da er dette genialt. For jeg husker aldri å slå den på med en gang jeg står opp uansett.

Gammel 14-04-11, 22:35   #3
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er genialt! Ønsker meg det samme på vaskemaskina også, og når den gamle ryker skal jeg sørge for en sånn sjennial knapp på den nye også.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 22:35   #4
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

I see. Jeg lar den gå når vi er borte, jeg. Det burde jeg kanskje slutte med? Og det hender jeg legger meg før den er ferdig om kvelden også

På vaskemaskina skjønner jeg poenget litt mer, da slipper man jo at klærne blir liggende fordi det ikke passer å ta de ut akkurat da. Det ønsker jeg meg også.

Gammel 14-04-11, 22:38   #5
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bruker den knappen på både vaskemaskin og oppvaskmaskin slik at de starter når vi står opp eller kommer hjem.

Gammel 14-04-11, 22:42   #6
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Tja, hvor stille er maskinen?

Jeg bruker utsatt start mye på vaskemaskinen, typisk når:

- det ikke passer med mye bråk fordi vi sitter og spiser rett ved, men jeg er redd jeg skal glemme å sette den på når det passer igjen
- det brukes mye vann andre steder akkurat da (vaskemaskin, dusj, jeg skal tappe badekaret for kveldsbad), og jeg vil vente litt for å ha godt nok vanntrykk, men er redd jeg skal glemme å sette den på senere
- det hender jeg bruker det for at den skal slå seg på om morgenen, men at jeg skal rekke å slå av før jeg går. Jeg husker det som regel ikke av meg selv om morgenen. Jeg er imidlertid litt usikker på om det er bra at den står "klar" på den måten om natta.

Du aner gjerne et mønster her.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 22:46   #7
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Alt man lærer på FP altså

Den er forresten utrolig stille.

Gammel 14-04-11, 22:49   #8
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker det slik at oppvasken skal være ferdig til vi har stått opp og kommet oss ned på kjøkkenet.

Gammel 14-04-11, 22:54   #9
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Vi bruker den knappen ganske mye faktisk.
Vi setter på slik at den slår seg på idet vi står opp sånn ca. For da er den ferdig til vi drar hjemmefra sånn ca.
Liker ikke å ha maskinen på når vi sover eller er borte, og da er dette genialt. For jeg husker aldri å slå den på med en gang jeg står opp uansett.

Hverken vaskemaskin eller oppvaskmaskin skal en egentlig bruke uten at en er våken og tilgjengelig. Når en setter på utsatt start så står strømmen og vannet på maskina og det er akkurat like farlig som om den skulle stått og gått. Maskina skal stå uten strøm (dvs. slå av strømbryteren) når en sover og ikke er tilgjengelig.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 22:56   #10
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hverken vaskemaskin eller oppvaskmaskin skal en egentlig bruke uten at en er våken og tilgjengelig. Når en setter på utsatt start så står strømmen og vannet på maskina og det er akkurat like farlig som om den skulle stått og gått. Maskina skal stå uten strøm (dvs. slå av strømbryteren) når en sover og ikke er tilgjengelig.

Da er det jo ikke så genialt likevel.

Gammel 14-04-11, 22:58   #11
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Da er det jo ikke så genialt likevel.

Mange som ikke tenker over det. Elektronikk er elektronikk så fort det er tilkoblet strøm. Feil kan skje, selv om det mest sannsynlig vil skje etter at maskinen har startet om det skal skje noe, men det vet en aldri. Vaskemaskin og oppvaskmaskin er jo tilkoblet vann i tillegg også som da må stå åpent ved utsatt start.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 08:18   #12
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I Tyskland, der mange vaskemaskiner lages, er strømmen billigere om natten. Jeg har blitt fortalt at folk velger å vaske om natten for å spare litt!

Det ble meg fortalt da jeg bodde der, men hvorvidt det stemmer, nei det vet jeg egentlig ikke!

Gammel 15-04-11, 09:04   #13
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Ja, sånn var det det ene stedet jeg bodde når jeg var student i England også. Super 7 eller noe tror jeg det het. Da vasket vi om natten. Men studenter som vi var trengte vi jo ikke utsatt start da - vi var jo våkne likevel. Og oppvaskmaskin hadde vi ikke.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:23.