|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Liker du vedlikeholdsarbeid?I tråden om du er et hyttemenneske er dette med vedlikehold noe flere nevner som kjedelig. Jeg har en veldig krevende hage, med mye rare busker, ujevn tomt og trollgamle trær. Mens noen stønner og spør om jeg ikke blir lei av at jeg aldri blir ferdig med vedlikeholdet så tenker vel egentlig jeg at dersom jeg ble ferdig så har jo ikke hagen noe verdi for meg lenger, for det er jo jobbingen som er moro! Det er det som gir sjelefred (men nå er ikke jeg noen perfeksjonist :understatement:, så det kan jo være derfor jeg liker det, jeg blir ikke stressa av at det aldri blir fint). Men der er folk tydeligvis forskjellige, og mange synes slikt arbeid er pyton. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?Hagearbeid er kjempegøy, det beste i hele verden |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
kamerat
|
![]() Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?Jeg synes det er kjedelig, og det jeg synes er kjedelig, sliter veldig med å komme høyt nok opp på prioriteringslista til at det blir gjort. Ergo tar jeg konsekvensene av det, og bor i en ytterst lettstelt leilighet, og har terrasse med betongheller.
![]() |
#7 |
Peppy!
|
![]() Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?Ja, akkurat slik kjenner jeg det også, m^2! Det er egentid, og deilig å se at man skaper noe. Men jeg slutter akkurat når jeg vil, så det hjelper sikkert at jeg ikke er belastet med fullføringsissues. (Jeg kan for eksempel finne på å gå inn for å surfe på FP idet trillebåren er halvfull av løv, mens resten av løvet ligger samlet i en haug på bakken.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?Hagearbeid er terapi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?Nei. Men jeg liker å planlegge og delegere |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?Jeg sorterer ikke hagearbeid under vedlikeholdsarbeid. Hagearbeid er terapi, men bytting av vindskyer, beising av husvegg, sparkling av vegger og tak sorterer ikke under meditativt arbeid, altså.
![]() |
#11 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?Jeg har ikke antydning til grønne fingre, en hage Seim ser ut deretter, og store planer om å få noen til å shine den opp for meg. Å vedlikeholde den etterpå skal gå fint - å luke en sommerdag er bare nydelig. Det samme er å male etc. Det som ikke frister, setter vi bort. Livet er for kort til å bruke det på ting som gir en brøl er på ryggen, og jeg er en Enebolig med hage-person.
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?Hat, hat, hat. Hagearbeid er helt pyton fra ende til annen og jeg kan virkelig ikke fordra det. |
![]() |
![]() |
#13 |
Einsam
|
![]() Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?Både og. For min del kommer det egentlig an på om kroppen fungerer eller ei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Sperret
|
![]() Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?Jeg er i de fleste situasjoner opptatt av å nå mål (det høres jo veldig strebersk ut, men sånn generelt så er det det jeg motiveres av), så arbeid som trekker ut og kanskje ikke blir ferdig i det hele tatt ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?Nei.Hverken maling, snekring, plenklipping eller planting. Så vi leier helst inn folk til å gjøre slikt. Men vi er hyttemennesker alikevel
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?Jeg kan ikke fordra hagearbeid. Derfor bor vi i borettslagsleilighet med gartner som tar seg av fellesarealene (som vi er hyppige brukere av).
![]() |
![]() |
#17 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?Vi har stor hage, stort hus og ingen av oss liker vedlikeholdsarbeid. Er det ikke moderne med shabby chic hage og hus, da?
![]() |
#18 |
audio, video, disco
![]() Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?Men det er manglende tid som gjør at vi ikke liker det, det er jo mye gøyere å ta med mat og termos ut på Hvasser, sant, og da går jo timene. Og ikke kom og fortell meg at luking er gøy, det kommer jo like fort tilbake.
![]() |
#19 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?Jeg hater både vedlikeholdsarbeid (som å male hus og olje altanen |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
audio, video, disco
![]() Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?11 000, 007, slett ikke verst!
![]() |
|
|