Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Liker du vedlikeholdsarbeid?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-11, 14:05   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liker du vedlikeholdsarbeid?

I tråden om du er et hyttemenneske er dette med vedlikehold noe flere nevner som kjedelig. Jeg har en veldig krevende hage, med mye rare busker, ujevn tomt og trollgamle trær. Mens noen stønner og spør om jeg ikke blir lei av at jeg aldri blir ferdig med vedlikeholdet så tenker vel egentlig jeg at dersom jeg ble ferdig så har jo ikke hagen noe verdi for meg lenger, for det er jo jobbingen som er moro! Det er det som gir sjelefred (men nå er ikke jeg noen perfeksjonist :understatement:, så det kan jo være derfor jeg liker det, jeg blir ikke stressa av at det aldri blir fint). Men der er folk tydeligvis forskjellige, og mange synes slikt arbeid er pyton.

Hva synes dere andre? Belastning eller hobby?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 14:13   #2
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?

Alt vedlikehold er et ork. Jeg hater ting som må gjøres om og om igjen feks husarbeid, hagearbeid osv. Helstskulle jeg ha satt det bort til andre.

Gammel 17-04-11, 14:15   #3
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Er en grunn til at jeg kjøpte leilighet og ikke hus.
Har hverken tid, ork eller penger akkurat nå til vedlikehold

Gammel 17-04-11, 14:22   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hagearbeid er kjempegøy, det beste i hele verden
Det er meditasjon og man skaper noe på en gang. Og fargene! Og de vakre blomstene

Når det kommer opp små skjøre spirer man har pjusket med et par år, og de står akkurat der de skal stå, og de blir til de vakreste mørkeburgunder-rosa fyrverkeri av noen blomster for første gang. Ahhh
Eller gleden ved å se et velformet epletre stå i full blomst.

Hvis jeg har tid nok og ikke må ha et øye i nakken på lillegutt konstant, synes jeg også det er ok å drive med husmaling, spikring, luking av ugress fra grus, hekkebeskjæring, gressklipp etc. Musikk på øret, så er det fin egentid!

(nå har jeg ikke egen hage lengre da, men)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 14:26   #5
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Nei, jkeg liker ikke vedlikeholdsarbeid. Det er lite som får meg så sur som å ha ting som MÅ gjøres. Kan jeg delegere mens andre jobber er jeg fornøyd.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 14:27   #6
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er kjedelig, og det jeg synes er kjedelig, sliter veldig med å komme høyt nok opp på prioriteringslista til at det blir gjort. Ergo tar jeg konsekvensene av det, og bor i en ytterst lettstelt leilighet, og har terrasse med betongheller.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 14:30   #7
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, akkurat slik kjenner jeg det også, m^2! Det er egentid, og deilig å se at man skaper noe. Men jeg slutter akkurat når jeg vil, så det hjelper sikkert at jeg ikke er belastet med fullføringsissues. (Jeg kan for eksempel finne på å gå inn for å surfe på FP idet trillebåren er halvfull av løv, mens resten av løvet ligger samlet i en haug på bakken.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 14:34   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Hagearbeid er terapi.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 14:39   #9
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Nei. Men jeg liker å planlegge og delegere

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 15:15   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sorterer ikke hagearbeid under vedlikeholdsarbeid. Hagearbeid er terapi, men bytting av vindskyer, beising av husvegg, sparkling av vegger og tak sorterer ikke under meditativt arbeid, altså.

Gammel 17-04-11, 15:18   #11
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke antydning til grønne fingre, en hage Seim ser ut deretter, og store planer om å få noen til å shine den opp for meg. Å vedlikeholde den etterpå skal gå fint - å luke en sommerdag er bare nydelig. Det samme er å male etc. Det som ikke frister, setter vi bort. Livet er for kort til å bruke det på ting som gir en brøl er på ryggen, og jeg er en Enebolig med hage-person.

Gammel 17-04-11, 15:19   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hat, hat, hat. Hagearbeid er helt pyton fra ende til annen og jeg kan virkelig ikke fordra det.

Jeg er dog veldig glad i å skue utover hagen når den er velstelt og fin, så det må jo gjøres litt nå og da. Vi begrenser oss til å klippe plenen og rake litt på våren. Og er heldige som har en hage som ser fin ut med såpass lite stell.

Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 15:21   #13
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Både og. For min del kommer det egentlig an på om kroppen fungerer eller ei.

Raking hater jeg, ettersom jeg tydeligvis ikke tåler å rake noen få kvm før armen streiker.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 16:26   #14
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Jeg er i de fleste situasjoner opptatt av å nå mål (det høres jo veldig strebersk ut, men sånn generelt så er det det jeg motiveres av), så arbeid som trekker ut og kanskje ikke blir ferdig i det hele tatt () er helt klart ikke favoritten. Jeg kan like å drive med forskjellig arbeid ute og inne, men det må være ganske klart når prosjektet slutter og det må ikke trekke ut.

I motsetning til deg, Pepper Lemon, får jeg sjelefred når jobben er gjort og jeg kan sette meg ned, klappe meg selv på skulderen og nyte at det er fint rundt meg.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 16:44   #15
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Nei.Hverken maling, snekring, plenklipping eller planting. Så vi leier helst inn folk til å gjøre slikt. Men vi er hyttemennesker alikevel

Gammel 17-04-11, 16:59   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke fordra hagearbeid. Derfor bor vi i borettslagsleilighet med gartner som tar seg av fellesarealene (som vi er hyppige brukere av).

Vi har kjøpt hytte, men kjøpte en som ikke skal gjøres all verden med. I år må vi male utvendig. I helgen har vi kraftvasket hele hytta, og det var overraskende greit å gjøre. Jeg håper at jeg får ånden over meg når vi skal male også. Jeg tror at jeg kommer til å male alle flatene, og all den krunglete jobben får mannen min gjøre. Han er mer egnet til sånt. Vi har naturtomt på hytta. Jeg ser at noen av hyttene i nærheten har gjort noe med det, men jeg har ikke tenkt til å følge etter. Dog har jeg funnet ut at jeg liker å hogge ned trær. Så nå er det snart bart på tomta vår. Jeg gjør det med enkel sag og øks, og føler meg svært maskulin og sterk. I kontrast til den evige stikkinga og matlagingen min, som er svært feminin.

Gammel 17-04-11, 17:04   #17
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Vi har stor hage, stort hus og ingen av oss liker vedlikeholdsarbeid. Er det ikke moderne med shabby chic hage og hus, da?

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 17:05   #18
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Men det er manglende tid som gjør at vi ikke liker det, det er jo mye gøyere å ta med mat og termos ut på Hvasser, sant, og da går jo timene. Og ikke kom og fortell meg at luking er gøy, det kommer jo like fort tilbake.

Gammel 17-04-11, 17:05   #19
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hater både vedlikeholdsarbeid (som å male hus og olje altanen ) og hagearbeid, men jeg gjør begge deler. Fordi jeg må, fordi vi var så smart å kjøpe diger enebolig med diger tomt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 17:06   #20
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

11 000, 007, slett ikke verst!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:52.