|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() NAV, vår og voksende jenterJeg må bare få ut litt gruff!
![]() |
#2 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: NAV, vår og voksende jenter
![]() |
#3 |
Hulder
![]() Sv: NAV, vår og voksende jenterNei, jeg har aldri hatt mye med NAV å gjøre, så jeg skjønte ikke hva folk klaget sånn over før, men etter 2 omganger med å vente på å få behandlet søknader så begynner jeg å fråde om munnen bare jeg ser logoen deres.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: NAV, vår og voksende jenter(Hos HM kan man også betale litt senere, og Linus og lotta reklamrer visst nå med "kjøp nå og betal i juni. Men er jo ikke superbillig der heller, egentlig)
![]() |
![]() |
#7 |
Hulder
![]() Sv: NAV, vår og voksende jenterHm, takk for tipset, kanskje jeg skal undersøke nærmere hva H&M har å tilby, de har generelt en del klær derfra.
![]() |
#8 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NAV, vår og voksende jenterLa redout og Ellos har også betal seinere. De har både klær og sko. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: NAV, vår og voksende jenterSparkjøp.no har også fått så en kan få faktura nå tror jeg. De har en del sko også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hulder
Det er enda enklere enn det til og med, for jeg hadde overgangstønad, så flyttet eksen inn igjen i 3 mnd, vi meldte fra og de stengte stønadene. Dermed er saken egentlig ferdigbehandlet fra før, det er bare å slå på pengestrømmen igjen. Ok, ikke fullt så enkelt da, jeg skjønner jo at de må gå gjennom saken på nytt, men i og med at det ikke er noe nytt å tilføye så burde jo det være rimelig kjapt gjort. Duste-NAV!
![]() |
#12 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: NAV, vår og voksende jenterDe har da en del billige tøysko, basketsko, joggesko og ballerinasko på Ellos.
![]() |
#13 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: NAV, vår og voksende jenterSyns ikke du ska gå for kreditt. Gå heller på sosialkontoret og be om lån i påvente av utbetaling fra NAV. Ta med dok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Pauset
|
![]() Sv: NAV, vår og voksende jenterJeg tenker at jeg uansett ville handlet det mest nødvendige hos Ellos eller noen som ga meg kreditt, så fikk det se ut som det gjorde. At det ikke er helt eksakt hva man ønsket seg av sko og klær denne gangen, det overlever barna fint. :btdt: |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Pauset
|
Jeg kjenner jeg gledelig hadde betalt et par hundre kroner i renter for å slippe forholde meg til sosialkontoret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: NAV, vår og voksende jenterJeg prøvde å be som hjelp fra sosialen da jeg var i situasjonen til Lilith. Men jeg backa ut når jeg hørte om den enorme dokumentasjonsmengden de skulle ha. Det var blottstilling av privatlivet til beinet, og det orka jeg ikke å forholde meg til akkurat da. Så det ble harde tider, men fordi huseier kunne vente på husleia greide jeg det likevel. Etterhenget ble dog digert fordi Nav var så treige, og nå, nesten et år etter bruddet, begynner jeg å se enden på det hele. Men så har jeg en bil som fikk alt av slitasjeskader på en og samme gang midt oppi det hele også.
![]() |
#17 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: NAV, vår og voksende jenterMå de ha enorm dok for lån - eller var det sosialhjelp? Jeg lånte pengene, og dokumenterte ikke annet enn det som gikk på behandling av saken i NAV? er det sosialhjelp som ikke skal betales tilbake skjønner jeg jo at de må ha mye dok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Pauset
|
Om saken i NAV er avgjort så får man vel pengene ganske kjapt? Hvordan kan sosialkontoret låne penger før saken er avgjort? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: NAV, vår og voksende jenterVar ikke noe av poenget med NAV-reformen at man skulle slå isammen trygde-, sosial- og arbeidsformidlingskontor? Hvorfor skal man da låne penger av sosialkontoret for at NAV er trege i saksbehandlingen?
![]() |
![]() |
#20 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: NAV, vår og voksende jenterDet var for sosialhjelp. Jeg hørte ikke noe om at man kunne låne en mindre sum i overgangsfasen. Det hadde uansett bare ført til et større etterheng her, da Nav ikke ville godkjenne all alenetiden min fordi separasjonen kom halvannen måned etter at eksen flytta ut.
![]() |
|
|