Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Lett vogn som tar liten plass og er vendt mot den som kjører

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-11, 23:57   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Lett vogn som tar liten plass og er vendt mot den som kjører

Ja, jeg trenger ei vogn til reise. Den skal altså være mot kjøreretningen og ta liten plass. Og gjerne lett og billig. Finnes det?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 23:59   #2
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lett vogn som tar liten plass og er vendt mot den som kjører

Den nye Zapp kan snues mener jeg, ellers er vel typ Bugaboo Bee og Peg Perego Pliko P3 (eller hva den nå heter) av få alternativer som kan vendes mot kjøreretning. Dog er de jo ikke akkurat billige, men lette, nette og små sammenlagt.

Gammel 18-04-11, 23:59   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Men har zapp full liggestilling? Ja, den er jo så liten den babyen min.

Gammel 19-04-11, 00:01   #4
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Aner ikke for å være ærlig, men antakelig ikke helt full. Men hvis såpass lite barn ville jeg nok heller valgt en av de to andre ja, de har fulle liggestillinger og spebarnsinnlegg.

Alternativt måtte du ha kjøpt en TFK Buggster som du kan ha hardbagen på, men det koster jo også litt peng, med mindre du har TFK fra før.

Gammel 19-04-11, 00:13   #5
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke sett den, men det står nå i alle fall overalt at Zapp xtra har full liggestilling. Her, for eksempel. Dessuten kan setet monteres i begge retninger, så en sånn står på handlelista her. Nå har gutten min rukket å bli ett år, men han liker fortsatt best å sitte vendt mot den som triller. Det er ikke lenge til vi får en til heller, så jeg ser for meg at denne blir praktisk. Lett å frakte, kan ligge i bilen og plukkes fram ved behov, kan være med på ferie og man kan montere bilstol på den, når man skal småærend rundt og ikke vil vekke baby som har sovnet i bilen. Jeg ser ikke for meg at den er ideell til de minste babyene, men til den typen bruk jeg beskriver, må den da fungere til dem også. Den har i alle fall lang brukstid. Jeg skal ha. Men direkte billig, det er den vel ikke.

Gammel 19-04-11, 00:26   #6
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Hvordan fungerer den med liggestilling og forholdsvis liten baby, Honeybunny?

Sovevogn høres bra ut, vi planlegger å ta med denne som eneste vogn nordover til sommeren, da kan vi leie en mindre og billigere bil. Pjotten sover altså bare i vogn på dagtid, så den bør helst fungere til soving.

Gammel 19-04-11, 00:55   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den nye Zappen har full liggestilling, ja. Samme type regulering/sete som Bugaboo Cameleon. Jeg så nettopp en ganske liten baby i Zapp Xtra, og det så bra ut.

Gammel 19-04-11, 00:58   #8
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Standard

Yes! : overfører fra sparekontoen :

Gammel 19-04-11, 09:50   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Hoho. Jeg har nø sjekket zappen og glemte visst å si at jeg ville ha en vogn som ser pen ut og ikke matcher oldemors rulator.

Gammel 19-04-11, 10:18   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler helst at oldemoren din burde hatt en annen rullator..?

Gammel 19-04-11, 10:29   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

13 kg og vendbar: http://www.barnevognguiden.no/carena...-freeride.html

14 kg og vendbar: http://www.barnevognguiden.no/carena/carena-ride.html

11 kg og vendbar: http://www.barnevognguiden.no/firstw...ity-elite.html

9,4 kg og vendbar: http://www.barnevognguiden.no/koelst...latinique.html

10,5 kg og vendbar: http://www.barnevognguiden.no/i-coo/...argo-city.html

13 kg og vendbar: http://www.barnevognguiden.no/trends...oggster-x.html

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 10:48   #12
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Hoho. Jeg har nø sjekket zappen og glemte visst å si at jeg ville ha en vogn som ser pen ut og ikke matcher oldemors rulator.

Da må du rett og slett åpne lommeboka og kjøpe en Bugaboo Cameleon.

Vi har en liten gutt som mistrives skikkelig i bagvogna, så vi endte opp med å bytte til sportsdel da han rundet 4 mnd. Siden vi hadde Brio Go (uten full liggestilling) måtte den byttes med Buagboo, og han ligger veldig fint i den altså. Har plutselig begynt å sove 3-4 timer i vogna, mot 30-40 minutter før. Så det virker som om han trives med beina opp.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 10:58   #13
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har zapp, men har ikke testet den med annet enn bilsetet enda. Jeg syns ikke det ser ut som en rullator. (Bugaboo derimot, ser ut som handlevogner)

Gammel 19-04-11, 11:37   #14
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Standard

Zappen er stygg, men den virker. Søskenvogna vi skal ha er enda styggere, men jeg har blitt så voksen eller noe, at jeg setter funksjon foran form.

Gammel 19-04-11, 11:51   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg føler helst at oldemoren din burde hatt en annen rullator..?

Knis.

Tuusen takk! Dette skal studeres.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Da må du rett og slett åpne lommeboka og kjøpe en Bugaboo Cameleon.

Vi har en liten gutt som mistrives skikkelig i bagvogna, så vi endte opp med å bytte til sportsdel da han rundet 4 mnd. Siden vi hadde Brio Go (uten full liggestilling) måtte den byttes med Buagboo, og han ligger veldig fint i den altså. Har plutselig begynt å sove 3-4 timer i vogna, mot 30-40 minutter før. Så det virker som om han trives med beina opp.

Min sover i 3-4 timer i Simo duoen, så det står ikke på det. Men vi trenger ei vogn som tar liten plass på tur, og helst ei som kan kjøpes brukt slik at mannen synes at det er noe vi trenger.

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg syns ikke det ser ut som en rullator. (Bugaboo derimot, ser ut som handlevogner)

Knis.

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Zappen er stygg, men den virker. Søskenvogna vi skal ha er enda styggere, men jeg har blitt så voksen eller noe, at jeg setter funksjon foran form.

Jeg er så voksen at jeg vet at man kan få design og funksjon i ett.

Gammel 19-04-11, 12:11   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje dette finn-søket kan hjelpe? http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nevogn+vendbar

minibolle mai 2012
Gammel 19-04-11, 12:19   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Alt du får til, kokos. *stum av beundring*

Gammel 19-04-11, 12:22   #18
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Det verste er at jeg har to fremovervendte triller, ei fremovervendt paraplytrille og ei duovogn. Og tidligere har jeg aldri heftet meg om de små sitter fremovervendt. Men på mine gamle dager har jeg blitt tullerusk og tror at det blir for mange inntrykk i hoftehøyde for min lille snuskeruskebasse.

Gammel 19-04-11, 12:39   #19
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Jeg har kommet ut av tåke, vettu.

Her sitter forøvrig snuppa fremovervendt og virker uaffisert av det hele. Men hun kom først opp av bagen da hun var 8 måneder.

minibolle mai 2012
Gammel 19-04-11, 12:41   #20
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner til den.

Men prøv en av de fremovervendte med guttungen. Storebror måtte sitte mot meg, lenge, lenge. Lillesøster var happynsappy så fort hun fikk sitte fremovervend, og ekstra arbeidet for å finne vogn mot meg var absolutt totalt bortkastet. For hun skal da se frem her i verden!
(Men hun var 10 mnd før hun kom ut av bagen da. : skrape: )

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.