Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Heia DnB NOR!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-11, 17:20   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heia DnB NOR!

De har stengt alt av nettbanktjenester fra i dag ut lørdag! Så da jeg skulle på handletur i dag fikk jeg brått satt en stopper for det. Jeg får ikke ført over penger og er pottesur!

Nå er mamma på handletur for meg. Syntes det er helt uholdbart å stenge en tjeneste i 5 dager!!! Jeg har ikke vært inne på nettbanken på ca 2-3 uker, så jeg hadde ikke fått dette med meg....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 17:22   #2
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Heia DnbNor!!!!

Jeg fikk tekstmelding om dette for en ukes tid siden, fikk ikke du?

Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 17:27   #3
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Heia DnbNor!!!

Kjipern, Joika. Men det har stått en del om dette i media altså. Både papiraviser og nettaviser. Uansett er det veldig kjedelig når man da ikke har fått sjansen til å ta høyde for det.

Gammel 20-04-11, 17:27   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stått endel om det i aviser på nett og annonser rundt omkring, synd at du ikke har fått det med deg.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 17:31   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg visste også om det, men kun via nettbanken da. Vi har Postbanken, og de slår Postbanken og DnB sammen, det er derfor de stenger, og pga. at det tar tid har de nettopp valgt påsken til dette, forståelig nok.

Gammel 20-04-11, 17:34   #6
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette har da vært veldig tydelig varslet... og omtalt i media både på papir, nett og i nyhetene. Vi har også DNB NOR.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 17:37   #7
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Det var kjedelig, men de har i grunn varslet i massevis både her og der. Jeg er glad til at de legger denne ordningen og styringen til nå i påska.
Godt at mamman din kan hjelpe deg da.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 17:40   #8
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Heia DnbNor!!!!

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg fikk tekstmelding om dette for en ukes tid siden, fikk ikke du?

Nope.

Gammel 20-04-11, 17:40   #9
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette har vært planlagt og varslet lenge og spesielt Nettavisen har slått dette stort opp, samt at alle kunder skal ha fått beskjed. Det skal gå helt fint an å bruke minibankkort hele stengningsperioden, men det vil da ikke bli oppdatert mot saldo før nettbanken åpner igjen til lørdag (som er tre døgn etter stengning, ikke fem, men det er en annen sak).

Grunnen til at de gjør det er en såkalt kjernekonvertering, hvor DnB NORs og Postbankens kunder slås sammen på en felles kundeplattform (eller strengt tatt at Postbankens kunder flyttes over på DnB NORs plattform). Dette er en enorm operasjon og ikke noe de kan gjøre uten å stenge nettbanken, det er snakk om mange millioner kunder. Og da synes jeg faktisk påsken var et ganske bra valgt tidspunkt.

Grunnen til at minibankkortet ditt ikke virket i dag kan du nok skylde EDB ErgoGroup for, de drifter de fleste bankenes betaltingsinfrastruktur og de gikk ned for telling i dag tidlig og har vel først nå fått det opp å gå. De klarte det samme stuntet sist uke også.

Gammel 20-04-11, 17:41   #10
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Det var kjedelig, men de har i grunn varslet i massevis både her og der. Jeg er glad til at de legger denne ordningen og styringen til nå i påska.
Godt at mamman din kan hjelpe deg da.

Jeg har ikke fått det med meg. Ser jo nå at det ligger melding om det i nettbanken, og jeg får også beskjeden når jeg ringer kontofonen. Men det er en stund siden jeg gjorde det sist.... Å varsle både her og der syntes jeg ikke holder når de holder stengt i 4 dager. 1-2 dager ok, men ikke 4.

Gammel 20-04-11, 17:42   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Heia DnB NOR!!!

Hva burde de gjøre da? Det er jo, som Adrienne sier, en stor operasjon og de gjør det sikkert så kjapt de kan. Og pga. varslingen har jo folk fått hopevis med tid på å forberede seg.

Gammel 20-04-11, 17:45   #12
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Dette har vært planlagt og varslet lenge og spesielt Nettavisen har slått dette stort opp, samt at alle kunder skal ha fått beskjed. Det skal gå helt fint an å bruke minibankkort hele stengningsperioden, men det vil da ikke bli oppdatert mot saldo før nettbanken åpner igjen til lørdag (som er tre døgn etter stengning, ikke fem, men det er en annen sak).

Grunnen til at de gjør det er en såkalt kjernekonvertering, hvor DnB NORs og Postbankens kunder slås sammen på en felles kundeplattform (eller strengt tatt at Postbankens kunder flyttes over på DnB NORs plattform). Dette er en enorm operasjon og ikke noe de kan gjøre uten å stenge nettbanken, det er snakk om mange millioner kunder. Og da synes jeg faktisk påsken var et ganske bra valgt tidspunkt.

Grunnen til at minibankkortet ditt ikke virket i dag kan du nok skylde EDB ErgoGroup for, de drifter de fleste bankenes betaltingsinfrastruktur og de gikk ned for telling i dag tidlig og har vel først nå fått det opp å gå. De klarte det samme stuntet sist uke også.

Aha.. for jeg sjekket saldo på minibank i går, og da hadde jeg plenty. Så stusset jo litt på at jeg fikk beskjed om at det var tomt nå. Mange tusen kroner forsvinner normalt ikke over natten...

Gammel 20-04-11, 17:47   #13
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Det der har vel stått på nettbanken i ca en måned, i tillegg til at jeg fikk melding om det på mobilen, så det var ingen overraskelse for meg.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 17:47   #14
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Aha.. for jeg sjekket saldo på minibank i går, og da hadde jeg plenty. Så stusset jo litt på at jeg fikk beskjed om at det var tomt nå. Mange tusen kroner forsvinner normalt ikke over natten...

Jeg er ikke kunde i DnB NOR, men min bank hadde også problemer i dag, og jeg stod der som et mehe i butikken og fikk beskjed om at kortet ikke var godkjent. Endte opp med å ta det på kredittkort.

Men som sagt, akkurat det er ikke bankenes feil (annet enn at de stoler på en driftsmastodont som ikke gjør jobben sin).

Gammel 20-04-11, 17:49   #15
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hva burde de gjøre da? Det er jo, som Adrienne sier, en stor operasjon og de gjør det sikkert så kjapt de kan. Og pga. varslingen har jo folk fått hopevis med tid på å forberede seg.

SMS hørtes jo ut som en bra ide det. Bare synd jeg ikke fikk noen. Jada, de gjør dette sikkert så kjapt de kan, men jeg er fortsatt lite fornøyd. Dette kunne ikke passet dårligere for min del, uansett hvor nødvendig dette er. :irritert:

Skjønner selvsagt at de må stenge når de gjør sånt, men det var ganske ukult å ikke ha fått det med seg i forkant. Nå høres det uansett ikke ut som om det er dette som er mitt problem likevel. For som Adrienne sier, så var jo mitt problem at kortet ikke ble godkjent på tross av at jeg så senest i går så at det stod nok penger der for hele påsken og vel så det. Problem 2, er at nettbanken ikke lar meg fikse problemet, fordi den er steng. Nå er det antagelig penger der da, så jeg hadde ikke trengt fikse noe om ting virket som det skulle...

Sist redigert av Joika : 20-04-11 kl 18:05.
Gammel 20-04-11, 17:52   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Påsken er alltid en tid der sånt skjer, føler jeg, så det er greit å sjekke til neste år. Jeg mener å huske at de stengte nettbanktjenesten i flere dager i fjor også? Postbanken, altså.

Gammel 20-04-11, 17:53   #17
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis du vet at du har penger, så tror jeg nok heller at det var betalingsterminalen/betalingssystemet det var problem med. Jeg forsto det slik at man kan bruke dnbnor-kortet sitt selv om nettbanken er stengt, man kan bare ikke overføre mellom konti og sånt.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 17:54   #18
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Jeg forstår jo irritasjonen, selv om jeg synes den er bittelitt irrasjonell.

Kundesenteret til DnB NOR skal være åpent, så det skal gå an å ringe dem (24 timer i døgnet). Men som sagt, så lenge du vet du har nok penger på konto (eller tror du har nok) så skal det gå helt fint. Saldoen oppdateres ikke før nettbanken åpnes, og da kan du gå inn og eventuelt overføre.

Og i samme slengen kan du gå inn og sjekke om du har registrert mobilnummeret ditt, sånn at du neste gang får beskjed pr. sms også

Gammel 20-04-11, 17:55   #19
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Hvis du vet at du har penger, så tror jeg nok heller at det var betalingsterminalen/betalingssystemet det var problem med. Jeg forsto det slik at man kan bruke dnbnor-kortet sitt selv om nettbanken er stengt, man kan bare ikke overføre mellom konti og sånt.

Jupp, akkurat sånn.

Gammel 20-04-11, 18:07   #20
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Og i samme slengen kan du gå inn og sjekke om du har registrert mobilnummeret ditt

Dette skulle jeg også nevne nå. Banken har sendt ut SMS til alle kunder, og en må jo selv huske på å ha oppdatert mobilnr og epostadresse registert for nettopp slike ting. Det kommer vel opp med jevne mellomrom mener jeg, at man må bekrefte at registerte personalia er korrekte?

Jeg fikk forøvrig IKKE beskjed, fordi kundeforholdet står i Mr. Norways navn (og nummer). Og han hadde glemt å videresende SMSen til økonomisjefen, dvs meg. Men jeg ble da grundig orientert via media siste uken.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.