|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
saftig
|
Barn og RedbullJentene har mast om Redbull omtrent hver gang vi har vært på butikken, og fortalt at mange i klassen drikker dette. I dag kjøpte jeg en boks og sa de skulle få en slurk hver. Vel, etter at de hadde fått slurken sin tok jeg tre-fire store slurker av den selv. Og ikke mange sekundene etter fikk jeg faktisk en ganske sterk fysisk reaksjon. Jeg fikk hjertebank og ble svimmel og skjelven i bena - omtrent som når jeg har drukket endel alkohol.
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Barn og RedbullMine får ikke. Ikke så lenge de ikke er myndige. Red Bull er skuhummelt! |
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn og RedbullJeg har en elev som drikker diverse sånne varianter på skolen. Han blir spinnvill. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn og RedbullMine får ikke Red Bull. De er 11 og 12 og det kommer ikke på tale. Jeg er redd for reaksjoner lik den du fikk,så det får vente til de blir myndige. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Barn og RedbullJeg har stått bak et par ungdommer som har kjøpt seg energidrikk, men mulig det var Battery??, men de måtte vise identifikasjon siden det var 16 års aldersgrense, eller noe slikt.
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Barn og RedbullMine har aldri smakt det, men det er mest fordi de aldri har spurt etter det. Jeg ante ikke at det hadde en sånn effekt. Djeez. Selv synes jeg det smaker ræv.
|
|
|
#7 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Barn og RedbullDette leste jeg om i avisa her i fjor en gang. Det står visstnok på boksen at det ikke anbefales for barn under 14, og de fleste butikkene her i byen sa i avisa at de holder den grensa. De som ikke gjorde det bedyret at de skulle skjerpe seg.
|
|
|
#8 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Barn og RedbullRedbull er i en særklasse syntes jeg. Jeg får skikkelig hjertebank av Redbull og syntes det er skummelt. Mine får ikke redbull, men har fått Monster og den får jeg ikke reaksjoner på.
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Barn og RedbullMine får knapt nok brus, så energidrikker ligger laaangt unna. Heldigvis. |
|
|
|
#11 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn og RedbullNei, men de har en gang fått sånn annen energidrikk på sånn sportsflaske. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Barn og RedbullJa, for man vi jo så gjerne at de små skal bli mer propell, ikke sant.
Sist redigert av Miss Norway : 21-04-11 kl 00:20. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Barn og RedbullNei herregud, Red Bull er ikke til barn og stiller i en helt annen klasse en andre energidrikker. I UK har Red Bull blitt et stort problem, denne artikkelen er fra 2008 men sier litt.
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Barn og RedbullGutta mine er så små enda, så det er heldigvis ingen problemstilling, men den dagen det dukker opp blir det klart nei. Spa i dem koffein? Hvorfor skulle jeg ønske å gjøre det? Nope. |
|
|
|
#16 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Barn og RedbullMin snart 12-åring får ikke lov til å drikke det, selv om hun har mast på det. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Barn og Redbull
Jeg fikk sånn hjertebank den ene gangen jeg smakte at ingen får drikke det. Det kan ikke være bra!
|
|
|
#18 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Barn og RedbullMine får ikke lov, men eldsten har et par venner som drikker det til stadighet. Jeg har sagt til ham at han ikke får lov å ta imot slikt fra dem. Jeg tror faktisk han har hørt til nå. Jeg har også sagt fra til elevene mine at jeg ikke vil se slikt på skolen de 2 dagene i året der det er lov å ha med godter og brus. Har ikke behov for å teste detut selv heller. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Barn og RedbullNår jeg leser dette, tenker jeg at jeg kommer til å fortsette å være "verdens kipeste mamma" en stund framover, med enda bedre samvittighet enn før.
|
![]() |
|
|