Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

DBS barnesykkel

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-11, 23:53   #1
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

DBS barnesykkel

Noen som har erfaringer med denne? 12" altså. Mannen bestilte denne til treåringen idag, han ønsker seg så veldig en tohjulssykkel og sier han er ferdig med trehjulssykkelen sin. Så den ble best i test i fjor, men ser også at den veier et par kilo mer enn f.eks Diamant og Nakamura sine sykler.
Hvor mye har de to kg egentlig å si?

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 00:17   #2
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: DBS barnesykkel

Nå vet ikke jeg om det er den samme, men treåringen min prøvde en DBS-sykkel på XXL forrige uke. Siden den passa ham var den nok ikke mer en 12''. Han fikk ikke til tråteknikken, men det hadde nok lite med sykkelen å gjøre. For meg virka sykkelen ganske tung, men veldig stødig med støttehjul på. Og støttehjulene var noe av det bredeste jeg har sett noen gang.

Det var denne han prøvde: http://www.xxl.no/sykkel/sykler/barn...utt-12-1059812

Gammel 21-04-11, 01:55   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan han sykle? Dere har ikke vurdert løpesykkel? :gnåler:

Gammel 21-04-11, 10:21   #4
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville hatt løpesykkel. En kjempefin og lett en fra biltema. Tassen gikk rett opp på vanlig sykkel uten støttehjul og syklet tre km uten hjelp i fjor etter løpesykkelen. Han hadde prøvdmed støttehjul men det blir veldig vinglete.

Gammel 21-04-11, 10:24   #5
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Tunge sykler skal jeg ihvertfall ikke ha igjen til ungene. Det er ikke greit.

Gammel 22-04-11, 20:32   #6
Geitrams

Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Det er pedalene som er stasen for gutten vår, så løpesykkel utgår. Han har prøvd på butikk, men er helt uinteressert.
Han sykler som en prest med støttehjul mellom reolene med den blytunge fra biltema, DBS'en er lettere enn den.

Så det blir tohjulssykkel med støttehjul.

Gammel 22-04-11, 21:19   #7
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finn den letteste sykkelen.

Gammel 24-04-11, 17:19   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

POden fikk DBS Bikerz 12" da han var 2,5 år. Han syklet på den med støttehjul. Den ble akkurat byttet ut med en 16". Vi har vært veldig fornøyd med sykkelen, og vi ser at den har en del gode finesser i forhold til mange andre 12". Blant annet er støttehjulene av en helt annen kvalitet.

Gammel 24-04-11, 20:35   #9
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har nettopp kjøpt den til vår gutt på nettopp 3, men han synes den er litt stor og skummel foreløpig. Hun på 4 syklet kjempelett på den hvertfall.

Gammel 24-04-11, 22:00   #10
Heddamor

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Jenta mi som nærmer seg 3 har en sånn og så langt er vi fornøyd. Enig med Niobe mtp kvalitet på bl.a. støttehjul, sykkelen virker mye mer solid enn den vi hadde til storebror.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 22:16   #11
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Personlig syns jeg det er et poeng å unngå tohjuls så lenge som mulig, fordi stor " framdrift" i sykkelferdigheter ikke kan holde tritt med barns fysiske evne til å behandle trafikk ( sidesyn er ikke utviklet slik at de ikke kan verken se eller tolke det som skjer i sidesynet til en voksen, f.eks. Registrere at det kommer bil, ikke heller kan de klare å ta inn og tolke flere ting som skjer samtidig og prioritere viktighet. Ser de en katt over veien har de tunnelsyn på den, og ser ikke bilen alle andre ser helt klinkende klart).

Foreldre her ihvertfall har lett for å slippe barnet ut i trafikken for tidlig " fordi det er så god til å sykle" og de " har kunnet sykle lenge", som egentlig er lite relevant hvis ungen ikke er ihvertfall 7-8 år. Og jeg har nettopp sett min datter skjene over veien foran ( min) bil uten å se seg for enda vi hadde den praten to min. tidligere. Hun var helt i sin egen verden ( hun er 7), noe som er veldig alderstypisk.

Så for tohjulinger legger jeg vekt på motsatt av det mange andre gjør. Den skal IKKE være for lettkjørt, slik at barnet enkelt kan komme opp i stor fart. At sykkelen er litt tung - jaja, muskler er bra ( klassiske trehjulinger er j.. Tungkjørte, og så snart du slutter å tråkke mister du fart. Mao. perfekt!!! )

Fint med både fot- og håndbrems, fotbrems er viktigst hvis du skal velge. Håndbrems må ikke ta for lett, slik at ungen bråbremser og tryner, men såklart ikke for slapp heller.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 22:20   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er alltid lurt å tenke, egentlig.

Å la barnet sykle tidlig på tohjulssykkel er jo ikke ensbetydende med å slippe det løs i trafikken. Da poden var 2,5 år klarte han ikke sykle trehjulsykler, fordi pedalene på dem er plassert langt foran. Tohjulsykkelen, derimot, har pedalene plassert under setet, slik at man får lagt vekt på dem.

Gammel 24-04-11, 22:25   #13
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Mine to er 5 og 3 år. De freser rundt på trehjulingene enda. Snuppa skal få prøve seg på tohjulingen om hun vil, også blir det kanskje en løpesykkel på deling i sommer. Det har vært et bevisst valg å ikke gi ungene tohjuling for tidlig.

Gammel 25-04-11, 16:37   #14
Geitrams

Standard

Takk for fine svar. Han blir fire til høsten, så det blir stas for ham å bytte ut trehjulingen nå.

Gammel 02-05-11, 23:35   #15
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Min sønn på 2.5 satte seg på en slik sykkel i helgen og utbrøt: eg elsker den! Så jeg tror jeg må ut etterhvert og kjøpe en slik til ham. Ser ut som XXL har den rimeligst, 899,-

Har en 16" diamant etter storesøster, men det blir et par år til den vil passe ham.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 23:37   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tohjulinger til toåringer altså? Og jeg som har tenkt at sykkel (i noen form over hodet) sikkert ikke blir aktuelt før til neste år. Han er jo evig baby han som er minst.

Gammel 03-05-11, 00:04   #17
Geitrams

Standard

Det er fra XXL vi har bestilt ja. Snart tre uker siden, men den kommer i morgen eller onsdag. Han spør etter sykkelen hver dag nå

Gammel 03-05-11, 10:08   #18
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Katta: Har tenkt sånn jeg også, men han var så interessert. Søsteren på 6 sykler jo. Hun fikk 16 " da hun var rett over 3. Vi syntes det var for tidlig, men resten av de andre i gata hadde. Det er snakk om å sykle litt i gata, lite trafikk, med meg ved siden av.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 12:48   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

At sykkelen er litt tung - jaja, muskler er bra ( klassiske trehjulinger er j.. Tungkjørte, og så snart du slutter å tråkke mister du fart. Mao. perfekt!!! )

Vel, de som har greie på det er ikke enig med deg. Det er vanskeligere å håndtere en tung sykkel i forhold til balansen, og det er dermed vanskeligere å lære seg å sykle all together.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 13:11   #20
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, det er alltid lurt å tenke, egentlig.

Å la barnet sykle tidlig på tohjulssykkel er jo ikke ensbetydende med å slippe det løs i trafikken. Da poden var 2,5 år klarte han ikke sykle trehjulsykler, fordi pedalene på dem er plassert langt foran. Tohjulsykkelen, derimot, har pedalene plassert under setet, slik at man får lagt vekt på dem.

Mm, min har kunnet sykle fra han fylte fire, men han får jo ikke sykle i trafikken!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:55.