Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor like/ulike er du og din partner?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-11, 17:01   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor like/ulike er du og din partner?

Hvor like/ulike er du og din partner? Interesser, meninger, klesstil, verdier, utdanning, prioriteringer, smak, et.c. Er likhet/ulikhet årsak til at ting fungerer bra mellom dere, eller årsak til utfordringer?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 17:06   #2
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor like/ulike er du og din partner?

Veldig, veldig like. Jeg hadde ikke greid å leve sammen med noen som ikke hadde hatt like interesser som meg. :sær: Like barn leker best, det er vår erfaring.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 17:10   #3
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Vi er veldig like og det er definitivt et pluss. Særlig det at vi har like verdier, det sparer oss for mye frustrasjon. Dessuten er det hyggelig å ha mange felles interesser og lik smak. De interessene vi ikke har felles lar seg fint kombinere, så vi er mye sammen. Det er svært, svært sjelden vi er uenige om noe som helst, og da er det vanligvis snakk om misforståelser, bagateller eller slitne folk. Vi er vel egentlig mest ulike utseendemessig, det må være det.

Det er jo selvsagt noen utfordringer med å være så like også. For eksempel er vi like late, og dermed elendige på å dra hverandre i gang. Dessuten er vi like sure når vi er sultne.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 22-04-11 kl 17:15.
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 17:13   #4
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Vi er som natt og dag. Totalt forskjellige i så og si alt. Og det er både vår største styrke, men også vår største utfordring.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 17:36   #5
Left
Passiv

Standard

Vi er veldig like når det kommer til stykket tror jeg. Ellers er han ekstrovert, jeg er introvert, han er spontan, det er definitivt ikke jeg som må planlegge litt.

Vi har likt politisk ståsted, og tildels like verdier.
Veldig ulik klesstil, han har fagbrev, jeg har høyskoleutdannelse og videreutdanning, han er ikke såkalt "intellektuell", men det er nok jeg i større grad. Jeg elsker å lese, han har lest to bøker i hele sitt liv. Ca.

Sist redigert av Left : 22-04-11 kl 18:22.
  Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 17:38   #6
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Vi er veldig like på alle de store, viktige tingene som kan få forhold til å velte dersom det er fullstendig krasj (etikk, livssyn, politisk ståsted, barneoppdragelse osv), men vi har likevel våre spesielle interessefelt som ikke deles, og det er helt greit.

Gammel 22-04-11, 17:42   #7
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er veldig like når det gjelder interesser, meninger, klesstil, verdier, utdanning, prioriteringer, smak osv, og for oss er dette en klar styrke. Vi liker å gjøre de samme tingene og gjør derfor mye sammen, både oss to og hele familien. Selv om vi har samme grunnverdier og ofte samme meninger, så diskuterer vi en del og lærer masse av den andre.
Vi har samme smak og liker hverandres klestil. Han er noe mer konservativ enn meg og så liker han ikke å gå i kjole, noe jeg elsker.
Heldigvis prioriterer vi likt og det er derfor aldri delte meninger om hva vi skal bruke penger på, hvor og hvor lenge vi skal på ferie, kino/restaurantbesøk/ut på byn osv.

Vi er derimot veldig, veldig ulike i lynne. Han er rolig, stødig, taus og stabil, jeg er rastløs, skravlete og har et hissig temperament. Men han er tolerant (noe jeg ikke er), så han klarer å leve med meg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 17:50   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er temmelig like med hensyn til interesser og verdier. Det er et pluss i forholdet vårt.

Gammel 22-04-11, 17:53   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Vi er derimot veldig, veldig ulike i lynne. Han er rolig, stødig, taus og stabil, jeg er rastløs, skravlete og har et hissig temperament. Men han er tolerant (noe jeg ikke er), så han klarer å leve med meg.

Jeg er som deg og mannen som din mann.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 17:57   #10
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er helt utrolig like! Tvillinger nesten!

Sist redigert av Miss Norway : 22-04-11 kl 18:09.
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 18:02   #11
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi er like på endel områder, som barneoppdragelse og humor. På andre områder feks. musikksmak og livssyn er vi totalt forskjellige. De like områdene er en styrke for forholdet og vi respekterer hverandres ulike sider så det er ingen ulempe det heller.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 19:24   #12
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Vi er helt utrolig like! Tvillinger nesten!

Men han er altså gay?

Vi er veldig ulike i klesstil, type venner, utdannelse og jobb, holdninger osv osv. Men vi er like i barneoppdragelse og meningen om hvordan familielivet skal være, og så gir vi hverandre mye slækk på ting som er viktige for den andre, men som vi ikke forstår oss på. Han sier at vi er skjønnheten og udyret. Han er full av tattoveringer, håndtverker, "grov" og med crazy venner, mens jeg er utdannet, pen i tøyet, litt fin på det i følge han (men han slikker på kniven liksom! Det er klart man må klage på det. ) og liker best å drikke vin og diskutere samfunnsproblematikk med mine venner. Vi funker begge med hverandres venner, men vi har ikke så ofte fest med blandet vennegjenger.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 19:45   #13
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Men han er altså gay?

Jeg SA jo vi var like? Sjempemange like interesser og alt mulig.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 21:00   #14
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

I det daglige synes jeg at vi er svært ulike, men når jeg tenker meg om, har vi nok flere likheter enn ulikheter. Vi kommer begge fra arbeiderfamilier og er den første i slekta med universitetsutdannelse, vi har samme utdannelse, nesten samme forskningsfelt, vi er begge INFP (i den grad det sier noe mer enn stjernetegn), misliker snobberi, trives i skog og mark, foretrekker brune puber framfor hippe barer, stemmer samme parti, mener noenlunde de samme tingene politisk, har de samme vennnene, elsker japansk mat, misliker å sitte i sola, er glade i dyr, har greske tavernaer som favorittferiested, bruker lite penger på fancy duppeditter (bortsett fra de med eple på) osv. osv. Men vi har svært forskjellig temperament og ulike toleransegrenser for dagliglivets viderverdigheter. Hadde vi ikke hatt så mye felles ellers, hadde vi nok aldri overlevd som par så lenge son vi har gjort (20 år i disse dager - jeg lurer på om det faktisk er på mandag vi har jubileum).

Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 21:15   #15
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er ulike i lynne. Veldig. Men like i holdninger og verdier, og har en del særheter som er sammenfallende. Vår ulike væremåte gjør at vi ikke allitd kommuniserer godt, med alt det bringer med seg.

Vårt største problem akkurat nå er at han ikke liker matlagingen min, og sover på sofaen mens sønn og jeg spiser påskelam.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 21:15   #16
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har mange felles grunnverdier og interesser, og vi er begge akademikere, men vi er ganske forskjellig når det gjelder personlighet.

Gammel 22-04-11, 22:15   #17
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi er veldig ulike, men har sammenfallende interesser og omtrent samme grunnverdier.

Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 22:39   #18
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er veldig ulike, men etter 21 år så har vi jo blitt likere. Vi er veldig enige om barneoppdragelse og dagligdagse ting. Men utover det har vi ikke en eneste felles interesse.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 22:46   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vokst oss mer like, tror jeg. Vi møttes gjennom felles interesser (musikken), og sett pris på mye av det samme - som trening generelt og sykling spesielt, f.eks. Det er med en viss skam jeg må innrømme at Blåmann har blitt uhorvelig mange hakk hissigere i løpet av disse 16 åra. Av hovedforskjeller kan jeg nevne at jeg nok er mer gnien, særlig på interiør og sånne ting. Lenge har han hatt dyrere klær enn meg også, men det er i ferd med å utliknes litt. Vi har begge et ganske stort behov for egentid.

Mannen sier at han er en utpreget realist og jeg en utpreget fililog. Ellers trekker han fram det faktum at han vil være ute og jeg inne. Han liker å bade, hvilket jeg ikke gjør. Kontrollfrik blir jeg også kalt, hører jeg. Selv påberoper han seg å være tilhenger av å improvisere.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 22:51   #20
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Vi er som natt og dag.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.