|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor like/ulike er du og din partner?Hvor like/ulike er du og din partner? Interesser, meninger, klesstil, verdier, utdanning, prioriteringer, smak, et.c. Er likhet/ulikhet årsak til at ting fungerer bra mellom dere, eller årsak til utfordringer? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor like/ulike er du og din partner?Veldig, veldig like. Jeg hadde ikke greid å leve sammen med noen som ikke hadde hatt like interesser som meg. :sær: Like barn leker best, det er vår erfaring.
|
|
|
#3 |
|
geskjeftig
|
Sv: Hvor like/ulike er du og din partner?Vi er veldig like og det er definitivt et pluss. Særlig det at vi har like verdier, det sparer oss for mye frustrasjon. Dessuten er det hyggelig å ha mange felles interesser og lik smak. De interessene vi ikke har felles lar seg fint kombinere, så vi er mye sammen. Det er svært, svært sjelden vi er uenige om noe som helst, og da er det vanligvis snakk om misforståelser, bagateller eller slitne folk. Vi er vel egentlig mest ulike utseendemessig, det må være det.
I like big books and I cannot lie. Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11 Sist redigert av Luftslottet : 22-04-11 kl 17:15. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor like/ulike er du og din partner?Vi er som natt og dag. Totalt forskjellige i så og si alt. Og det er både vår største styrke, men også vår største utfordring. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor like/ulike er du og din partner?Vi er veldig like når det kommer til stykket tror jeg. Ellers er han ekstrovert, jeg er introvert, han er spontan, det er definitivt ikke jeg som må planlegge litt. Sist redigert av Left : 22-04-11 kl 18:22. |
|
|
|
#6 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Hvor like/ulike er du og din partner?Vi er veldig like på alle de store, viktige tingene som kan få forhold til å velte dersom det er fullstendig krasj (etikk, livssyn, politisk ståsted, barneoppdragelse osv), men vi har likevel våre spesielle interessefelt som ikke deles, og det er helt greit.
|
|
|
|
#7 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvor like/ulike er du og din partner?Vi er veldig like når det gjelder interesser, meninger, klesstil, verdier, utdanning, prioriteringer, smak osv, og for oss er dette en klar styrke. Vi liker å gjøre de samme tingene og gjør derfor mye sammen, både oss to og hele familien. Selv om vi har samme grunnverdier og ofte samme meninger, så diskuterer vi en del og lærer masse av den andre. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor like/ulike er du og din partner?
Jeg er som deg og mannen som din mann. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Hvor like/ulike er du og din partner?Vi er helt utrolig like!
Sist redigert av Miss Norway : 22-04-11 kl 18:09. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Superbasinella
|
Sv: Hvor like/ulike er du og din partner?Vi er like på endel områder, som barneoppdragelse og humor. På andre områder feks. musikksmak og livssyn er vi totalt forskjellige. De like områdene er en styrke for forholdet og vi respekterer hverandres ulike sider så det er ingen ulempe det heller. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Hvor like/ulike er du og din partner?
Men han er altså gay? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hvor like/ulike er du og din partner?I det daglige synes jeg at vi er svært ulike, men når jeg tenker meg om, har vi nok flere likheter enn ulikheter. Vi kommer begge fra arbeiderfamilier og er den første i slekta med universitetsutdannelse, vi har samme utdannelse, nesten samme forskningsfelt, vi er begge INFP (i den grad det sier noe mer enn stjernetegn), misliker snobberi, trives i skog og mark, foretrekker brune puber framfor hippe barer, stemmer samme parti, mener noenlunde de samme tingene politisk, har de samme vennnene, elsker japansk mat, misliker å sitte i sola, er glade i dyr, har greske tavernaer som favorittferiested, bruker lite penger på fancy duppeditter (bortsett fra de med eple på) osv. osv. Men vi har svært forskjellig temperament og ulike toleransegrenser for dagliglivets viderverdigheter. Hadde vi ikke hatt så mye felles ellers, hadde vi nok aldri overlevd som par så lenge son vi har gjort (20 år i disse dager - jeg lurer på om det faktisk er på mandag vi har jubileum). |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvor like/ulike er du og din partner?Vi er ulike i lynne. Veldig. Men like i holdninger og verdier, og har en del særheter som er sammenfallende. Vår ulike væremåte gjør at vi ikke allitd kommuniserer godt, med alt det bringer med seg. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
både her og der
|
Sv: Hvor like/ulike er du og din partner?Vi har mange felles grunnverdier og interesser, og vi er begge akademikere, men vi er ganske forskjellig når det gjelder personlighet.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor like/ulike er du og din partner?Vi er veldig ulike, men etter 21 år så har vi jo blitt likere. Vi er veldig enige om barneoppdragelse og dagligdagse ting. Men utover det har vi ikke en eneste felles interesse. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
intro
|
Sv: Hvor like/ulike er du og din partner?Vi har vokst oss mer like, tror jeg. Vi møttes gjennom felles interesser (musikken), og sett pris på mye av det samme - som trening generelt og sykling spesielt, f.eks. Det er med en viss skam jeg må innrømme at Blåmann har blitt uhorvelig mange hakk hissigere i løpet av disse 16 åra. Av hovedforskjeller kan jeg nevne at jeg nok er mer gnien, særlig på interiør og sånne ting. Lenge har han hatt dyrere klær enn meg også, men det er i ferd med å utliknes litt.
|
|
|
|
#20 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Hvor like/ulike er du og din partner?Vi er som natt og dag. |
|
|