|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Travelt opptatt
|
![]() [Hage] Ideer til pallekarmer?Jeg har et område på ca 3x10 m som er så fullt av rotugress at det bør dekkes til med duk og ligge brakk i minst tre år. Da blir pallekarmer med urter og grønnsaker helt perfekt.
![]() |
#2 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: [Hage] Ideer til pallekarmer?Jeg måtte google "pallekarm", for jeg ante ikke hva du snakket om. Følgelig har jeg ikke særlig mye råd å komme med heller.
![]() |
![]() |
#3 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Ideer til pallekarmer?Jeg hadde en med jordbær. Holdt sneglene ute... En stund... Så måtte jeg gi opp.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: [Hage] Ideer til pallekarmer?Her er lenke til pallkrageforum i Sverige: |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: [Hage] Ideer til pallekarmer?Jeg har dyrket i pallekarmer i flere år og synes det er genialt. I fjor hadde jeg tre kasser som hver besto av 3 karmer i høyden, samt en kasse med to karmer. Jeg hadde poteter, gulrøtter, reddiker og grønnkål i de dypeste og diverse urter i den laveste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: [Hage] Ideer til pallekarmer?Mini har egen kjøkkenhage med 2 karmer. Her steller og luker han hele sommeren. Grønn salat er morsomt, fordi det vokser fort. Røbeter, gulrot, persille, gressløk og dill hadde han i fjor.
![]() |
|
|