|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Hva slags heklemønster er dette? (amerikansk)Nå spør jeg masse om hekling om dagen, men jeg har altså tenkt til å prøve meg på en jakke fra sekstitallet. Men jeg skjønner ikke mønsteret helt.
![]() |
#5 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hva slags heklemønster er dette? (amerikansk)Det SER veldig ut som triple staver med en maske mellom, men man må kanskje legge til godviljen om det skal være det oppskriften forteller
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva slags heklemønster er dette? (amerikansk)Ikke sant den er fin?
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva slags heklemønster er dette? (amerikansk)Jeg kan jo prøve å hekle tre staver med en maske i mellom, og se om de føles som det samme. Jeg har nemlig prøvd meg på en prøvelapp, men endte opp med alt for mange masker i andre runde på grunn av den der med å hente opp en løkke på samme sted. Samme sted som hva da, liksom?
![]() |
#8 |
Leser
|
![]() Sv: Hva slags heklemønster er dette? (amerikansk)Jeg tror dette betyr følgende.
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva slags heklemønster er dette? (amerikansk)
Takk, det skal jeg prøve. Jeg har bare sitert der hvor det står hvordan mønsteret hekles, ikke fra selve oppskriften. De har nemlig en sånn møsnterforklaring først, alle sammen.
![]() |
#10 |
Leser
|
![]() Sv: Hva slags heklemønster er dette? (amerikansk)
Ja, det er fastmasker i annenhver maske og en luftmaske mellom. Jeg er overrasket, fordi jeg ville trodd det ble mer "glissent", slik jeg beskriver det med to fastmasker i annenhver maske blir det tettere.
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva slags heklemønster er dette? (amerikansk)Nei, de er heklet på to ulike måter, den beige slik som jeg har beskrevet i første innlegg. De skal hekles på fryktelig liten krok, 3,5 mm, kanskje det er derfor de blir så tette? Jeg lurte på om jeg skulle hekle den beige i to tråder, svart og marineblått, men med så liten krok kan det kanskje bli litt kronglete. Også vet jeg ikke om jeg finner tynne nok tråder, som blir worsted weight til sammen.
![]() |
|
|