|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Textrovert
|
Crystalised stem ginger?Jeg har fått en oppskrift på laksemiddag av svigermor, og der står det at jeg skal bruke crystalised stem ginger. Får jeg tak i dette i Norge? I så fall hvor? Eller kan jeg like gjerne bruke "vanlig" ingefær? Bør jeg i så fall bruke samme mengde? Mer? Mindre?
|
|
|
#2 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Crystalised stem ginger?Crystallized ginger can serve as a substitute for fresh ginger in a pinch--1/4 cup of minced crystallized ginger equals about 1 tbsp. of grated fresh ginger--but remember to wash off the sugary coating first. Wholehealthmd.com points out that a 1-inch-square, 1/4-inch-thick piece of crystallized ginger contains about 500 mg of ginger, making crystallized ginger a portable form that you can eat anywhere. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
Sv: Crystalised stem ginger?Helsekosten, ja. Der kan jeg jo lete. Innvandrersjapper er det heller lite av hvor jeg bor, dessverre.
|
|
|
#8 |
|
Textrovert
|
Sv: Crystalised stem ginger?Ja, jeg sier alltid at jeg må ta meg en tur på den kanten av byen for å handle litt mat, men det blir bare med tanken.
|
![]() |
|
|