|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() For Dummies: Filmer over på iPad/iPhoneJeg trenger en skikkelig skritt for skritt forklaring på hvordan i svarte jeg skal klare å få filmer over på iPaden min. Dvs, problemet er jo at jeg ikke får det over i iTunes. Jeg har lest noen forklaringer, men skjønner ikke noe. Kan noen hjelpe en stakkars sjel? Jeg elsker padda, men irriterer meg grenseløst over at jeg ikke skjønner hva jeg skal gjøre for å få over filmer. Både sånne man evt laster ned, og de man allerede har på DVD.ten |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: For Dummies: Filmer over på iPad/iPhoneDu trenger enten å konvertere filmene til mp4, da kan du dra dem rett over i iTunes, eller så trenger du en app som kan kjøre avi-filer. Jeg selv bruker VLC, men den får man ikke tak i lenger.
![]() |
#3 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: For Dummies: Filmer over på iPad/iPhoneLatmannsversjon som jeg bruker: |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Sv: For Dummies: Filmer over på iPad/iPhoneJeg har VLC på iPhoen i alle fall. Da er den sikker på Ipaden og. Jeg er på jobb så jeg kommer ikke inn på iTunes, men jeg skal sjekke det når jeg kommer hjem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: For Dummies: Filmer over på iPad/iPhoneJeg ser at den som er top rated nå på App store heter Movie Player og koster 17 spenn.
![]() |
#6 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: For Dummies: Filmer over på iPad/iPhoneJeg vil tro at phone-VLC-appen funker like dårlig som andre phone-apper, nemlig at de er små og må kjøre i dårlig oppløsning for å vise i fullskjerm?
![]() |
#7 |
![]() Sv: For Dummies: Filmer over på iPad/iPhoneJeg har ikke forstått hvordan jeg skal bruke den VLC greia jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: For Dummies: Filmer over på iPad/iPhoneÅ legge inn filmer eller å se på dem? Å legge inn er på akkurat samme måte som jeg har beskrevet for iPad, jeg har massevis av barnefilmer liggende på phonen også. :lat mor som elsker å drikke kaffen i fred på kafé:
![]() |
#9 |
Har diplom
![]() Sv: For Dummies: Filmer over på iPad/iPhoneDenne har jeg: http://itunes.apple.com/us/app/avpla...407976815?mt=8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Sv: For Dummies: Filmer over på iPad/iPhoneProblemet er å få filmene over på Itunes sånn at jeg får de over på padder og sånt. Jeg tror jeg skal klare å spille det av bare jeg får det over på sakene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: For Dummies: Filmer over på iPad/iPhoneKan noen gi meg en skikkelig teskje-forklaring på hvordan jeg får filmen fra DVD-en til pcen i riktig format. Og da mener jeg en solid blondineforklaring, altså.
![]() |
#12 |
Har diplom
![]() Sv: For Dummies: Filmer over på iPad/iPhoneMen hvis du bruker VLC eller den jeg har trenger du jo ikke legge de inn i iTunes først. Du bare legger de inn akkurat som de er gjennom den filoverføringen. Den jeg bruker kan overføre trådløst også, men det var litt mer kronglete, og tar lenger tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
![]() Sv: For Dummies: Filmer over på iPad/iPhoneMen hvordan får jeg det over til iPaden? Det hjelper jo ikke at jeg har VLC hvis jeg ikke har noe å spille der? Sorry altså, men dette skjønner jeg bare ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
nye muligheter
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: For Dummies: Filmer over på iPad/iPhoneJeg har brukt et gratisprogram som heter Videora for å konvertere avi til mp4. Jeg vet dog ikke om jeg vil anbefale det - du får med et par uønskete elementer ved nedlastingen, og selve konverteringen tar lenger tid enn avspillingstiden.
![]() |
#15 |
Har diplom
![]() Sv: For Dummies: Filmer over på iPad/iPhone
1. Koble ipaden til itunes |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
![]() Sv: For Dummies: Filmer over på iPad/iPhoneFlotters, jeg tester det ut i kveld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Nytt år, nye muligheter
|
![]() Sv: For Dummies: Filmer over på iPad/iPhoneJeg har kjøpt Aiseesoft iPad converter suite som konverterer DVD til mp4-format. Etter konvertering lagres filene i en mappe lokalt på pc'en din, og så kan du dra alle filene over i iTunes. Jeg googlet og fant andre gratisvarianter, men ble litt svett av å forsøke å forstå hvordan jeg skulle gjøre det. Tror jeg betalte ca 200 kroner for denne. Vel anvendt synes jeg. Det er veldig enkelt og intuitivt.
![]() |
#19 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: For Dummies: Filmer over på iPad/iPhone
Takk!
![]() |
#20 |
Nytt år, nye muligheter
|
![]() Sv: For Dummies: Filmer over på iPad/iPhoneDet tar litt tid. Jeg vil anslå kanskje 2/3 av ordinær spilletid eller noe sånt?
![]() |
|
|