Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Nytt bad :hyper: - hjelp!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-11, 14:24   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nytt bad :hyper: - hjelp!

I et nytt bad - eneste begrensningene er at det er på 260x550.

Tips og råd til innredning og sånt?
Jeg tenker stort hjørneboblebad, dusjkabinett, toalett + vask+godt veggspeil, og litt godt med veggskap til håndklær og ymse. Alt vegghengt (ikke bad+dusj da).

Hvordan ser Drømmebadet ut? Og hva har man i Drømmebadet?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 14:41   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt bad :hyper: - hjelp!

Dobbel vask er et must hvertfall. Og mer skapplass enn du i utgangspunktet tror du trenger.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 14:44   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan bare signere dobbeltvask, det er drømmen min, og pass på at du har en del benkplass på sidene i tillegg på vaskene.

Vegghengt do sånn at du får vasket under hele doen på gulvet og du slipper å vaske inntil doen som står på gulvet.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 14:48   #4
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drømmebadet mitt har benkeplass og masse skapplass. Gjerne plass til alt av håndklær og undertøy på badet. Pluss selvsagt dopapir-lager og ellers alt man trenger før, under og etter det man skal gjøre på badet.

Vegghengt do er fint. Vegghengt dusj er jeg mere usikker på...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 14:50   #5
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Drømmebadet mitt har ikke fliser på gulvet. Dvs, jeg vil ikke vaske fuger. Egentlig ikke på veggen heller. :sjuske: Og delig badekar og dusj. :drømmer:

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 15:05   #6
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ville hatt dusj som er helt lukket (også med tak) og vifte rett ut sånn at en slipper noe som helst dugg og dampt på badet etter en har dusjet. Vår dusj har radio også, men det er ikke akkurat noe must.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 15:09   #7
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Kjør gulvbelegg.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 16:11   #8
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dobbel vask ser jeg ikke poenget med. Vi har det, og jeg ville heller ha brukt plassen på noe annet.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 17:03   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En hel vegg med skap. Gjerne innebygd hjørnebadekar, steamdusj, vegghengt do i tillegg. Vasken må være lekker, men trenger ikke være stor. Hva skal man med dobbel vask egentlig?

Gammel 28-04-11, 17:21   #10
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Dobbel vask er et must. Unger som skal vaske hendene, pusse tenner, far barbere, mor sminke seg... Fort litt knuffing. Vi har gått fra en til to vasker og nå slipper jeg å spytte far i hodet når vi pusser tenner.

Gammel 28-04-11, 17:33   #11
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Apropos en hel vegg med skap, kan man ha klær i vanlige garderobeskap på badet?

Vi er blant de som har dobbel vask, men som egentlig ikke har plass til det på badet og derfor brukes den ene vasken til oppbevaring.

Gammel 28-04-11, 18:30   #12
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Dobbel vask ser jeg ikke poenget med. Vi har det, og jeg ville heller ha brukt plassen på noe annet.

Jeg har også bodd med dobbel vask i et tidligere liv, og den eneste gangen det var nyttig var når vi var to på badet som skulle _bruke_ vasken til noe lsm. Tannpuss går jo greit uansett. Så jeg ser ikke helt den store nytten i dobbelt vask? Men opplys meg gjerne!
Men sånn svææær benk rundt vasken, med masse plass!

også må jeg lese innlegget til Trulte en gang til ser jeg.
Dette er bad nr to, da. Så det går i det minste an å dele hordene på 2.

Gammel 28-04-11, 19:07   #13
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ser heller ikke poenget med dobbel vask. Om noen må vaske hendene når jeg pusser tenner kan de bruke vasken på et av toalettene. Vi har relativt stor plass på begge sider av vasken og der samler det seg mye uhm... unødvendig.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 19:17   #14
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Nei, på badet vil jeg være for meg selv, så en dobbelvask hadde ikke gjort stor nytte her.
Jeg ville hatt en sånn dusj med stooooort dusjhode, nesten som en slags foss og en
hånd-dusj i tilegg, hvis det er plass ville jeg også hatt et deilig litt annerledes badekar

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 21:46   #15
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Mens jeg ser absolutt nytten i dobbel vask. Vi er ofte 3-4 stk som skal pusse tennene samtidig om morgenen, og jeg savner dobbeltvask.

Gammel 28-04-11, 21:50   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke hatt boblebad. Alle jeg kjenner (TM) som har det, sier at det nesten aldri brukes, men er et slit å holde rent. Vi har derimot et stort vanlig hjørnebadekar som er helt genialt, med god plass til to voksne som ligger utstrakt ved siden av hverandre. Det brukes omtrent daglig (om enn ikke av to voksne ).

Vegghengt toalett, ja. Og gjerne et sånt med demping, hvis man har travle smågutter som skal tisse der.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 21:52   #17
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Jeg tenkte på det da jeg hadde skrevet det ja, at boblebad bare blir klin og om det finnes vanlige hjørnebadekar

Det MÅ være demping. Der vi bodde før røyk cisterna med et smell på 17. mai fordi avkommet hadde sånt hastverk med å komme seg ut derfra og smalt med lokket

Gammel 28-04-11, 22:01   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn ser vårt badekar ut ovenfra, det finnes i 3 str.

Noe sånt innebygget (vi har fliser). Innebygget er Veldig Lurt for folk som ikke liker å vaske gammelt støv og fett på utilgjengelige steder.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 22:11   #19
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ønsker meg et skap med stikkontakt inni. Så kan føner og evt elektrisk tannbørste bo der inne på egen hylle.

På vårt bad savner jeg plass til skittentøy, jeg skulle gjerne hatt en dunk til det i det ene skapet.

Jeg vil også ha en vegghengt tidsskriftholder, til blader og andre nødvendigheter enkelte må ha når de er på do.

Gammel 28-04-11, 22:21   #20
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Hmm, vi er tre som pusser tenner, og aldri mer enn en om gangen her i huset, så enn så lenge ser jeg ikke poenget med dobbel vask av den grunn. Mannen pusser tenner når han står opp, jeg og Knerten pusser etter vi har spist (og for tiden er det derved et par timer mellom første og sistemann som pusser tenner på morgenen, siden Knerten spiser før han leveres i barnehagen, mens jeg ikke rekker spise før etter jeg kommer hjem.) Kveldspussing skjer når den enkelte tar sitt kveldsstell, og selv om jeg og mannen deler det meste her i livet, så går vi på do alene (alternativt med Knerten og/eller Mikro på slep) så tannpussen kolliderer gjerne ikke her heller.

Men skap. Ja, skap til håndklær, det savner jeg. (vi har hyller da, men de fylles så lett av annet rot...) Vi har hjørnebadekar og stoor dusj (rundt to kvadratmeter dusjnisje) vi har egentlig et stort bad, det er bare det at det tjenestegjør som bad og vaskerom, og har altså stor dusj, stort badekar, varmtvannsbereder og vaskemaskin/trommel, vask, toalett og stellebord og hyller til håndklær og bleier etc. og et par pitte små skap i forbindelse med vasken. Jeg savner skap. Skap vil man ha. Mer enn man tror.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:04.