Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Enda en vegghvitfarge-tråd, hvilke farge går til eggehvite vinduer/dører/div.

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-11, 21:50   #1
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Enda en vegghvitfarge-tråd, hvilke farge går til eggehvite vinduer/dører/div.

Nå har jeg forstått at alt av vinduer/lister/dører osv kommer i Eggehvit.
Vi gidder ikke male om, eller betale for å få det gjordt.
Så vi må finne en hvitfarge som står til fargen Eggehvit.

Jeg har sett fargen Refleksjon og liker den godt, men er redd at de eggehvite karmene blir å virke "skitne" mot veggene da.

Chi tror jeg blir det samme med, den har jeg faktisk sett på vegg mot eggehvite karmer, ikke så pent.

Er det noen som vet hvordan fargen Letthet er opp mot Eggehvit/Bomull?

Ellers så kan vi jo ha veggene også i eggehvit.. men da lurer jeg på om det går til en hvit kjøkkeninnredning.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 21:56   #2
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en vegghvitfarge-tråd, hvilke farge går til eggehvite vinduer/dører/div.

Standarden for vinduskarmer og ferdigmalte lister er Bomull. En del hvite kjøkkeninnredninger er også i Bomull, for eksempel IKEAs Lidingö, som vi har. Innredninger i hvit høyglans vil nok kanskje få Bomull til å se vel gul ut, så det kommer an på kjøkkeninnredningen.

Jeg er selv ikke så veldig glad i hvitt på vegger, men vi har soverom i Skandinavisk lys med listverk i Bomull, og det synes jeg fungerer bra! Skandinavisk lys sorterer under hvit i Jotuns fargevelger, men den er nok mer beige, kanskje. Den ser bare hvit ut i direkte sollys.

Gammel 01-05-11, 22:07   #3
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en vegghvitfarge-tråd, hvilke farge går til eggehvite vinduer/dører/div.

Vi har Letthet mot standard lister og dører og det fungerer veldig fint!

Gammel 01-05-11, 22:47   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Industristandard hvit er Bomull. Ikke Egghvit.

Vi har litt omvent; Egghvit på vegg og Letthet på karmer/lister. Veldig fint.

Gammel 02-05-11, 08:56   #5
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har sett på tidløs men ikke helt bestemt oss ang farge på stuen. Redd det skal kræsje med karmer ja så vurderer å male lister i en mørkere farge.

Gammel 02-05-11, 08:59   #6
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Der vi bodde før hadde vi Magnolia sammen med egghvite lister og karmer.
Det var veldig fint sammen.

Nå er standarfargen på lister osv Bomull som flere over her skriver.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 13:15   #7
Pippa
Aktiv

Pippa sin avatar

Medlem siden: May 2011
Pippa er litt kulPippa er litt kul
Standard

vi har pleid å bruke lys antikk - jeg synes den går veldig bra til egghvite lister og karmer.

Pippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01.