|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Tidsklemma
|
Sko i arvDet er en fin artikkel i dagbladet i dag om hvor viktig det er å ha riktige sko til barna: http://www.dagbladet.no/2011/05/02/t...likk/16383211/
|
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Sv: Sko i arvJeg lar bare lillesøster arve nesten "ubrukte" sko av storesøster: selskapssko, fjellstøvler og andre sko som hun av en eller annen grunn ikke brukte mye. Unntaket er vinterskoene storesøster hadde da hun var mindre enn tre år gammel; de er ikke mye nedtråkket akkurat. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sko i arv
Samme her!
|
|
|
#6 |
|
Fortynnet
|
Sv: Sko i arvJeg har også latt barna arve sko som ikke er nevneverdig slitt. Ingen av dem har problemer med føttene. Syns det er galskap å kaste sko som kanskje er brukt 10 ganger, bare fordi "man skal ikke arve sko". Sko som er brukt mye kastes. Min venninne som er fysioterapeut gjør akkurat det samme, forresten. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Sko i arvLillebror arver det som ikke er særlig slitt. Han får med andre ord ikke ut/inngåtte joggesko og sandaler, men overtar en del gummistøvler, finsko og vintersko. Jeg har hatt en lei tendens til å bomme på størrelser på vintersko når de kjøpes på salg om våren, så vi har mer enn nok av lite brukte sko av den typen på lager. Sist redigert av Tangina : 02-05-11 kl 17:35. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Sko i arvHmm jeg klarer ikke helt å lese av artikkelen om den er for eller mot skinntøfler?
|
|
|
#9 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skinntøfler alla Robeez kan vel arves ?? Det er jo bare et tynt lag skinn og de blir jo ikke nedgått. Hvis de ser helt fine ut, og ikke sålen er "sklidd" ut pga at de er tråkket feil på, hadde jeg ikke nølt med å la gå videre. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Tidsklemma
|
Jeg tenker at skinntøfler blir nesten som å gå barbeint. Altså at man bruker foten på samme måte?
|
|
|
|
#11 |
|
Tidsklemma
|
Skinntøflene fra de første årene er lite slitt, men lurer på om kanskje de han bruker nå blir litt for hardt brukt. I og med at han kanskje er platfot (fysio neste uke for å vurdere), så sliter han jo tøflene "feil"?
Ja, tror det får bli reservesko. Det er jo ganske dyre sko en del av dem. Dumt å skulle kaste.
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Sko i arvHer også arves sko som ikke er nedgått/inngått eller hva jeg skal kalle det. |
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sko i arvJeg synes det er i ferd med å ta helt av med forbruk og kasting av fullt brukelige ting. Her arves sko. Ingen har eller har fått problemer med føttene. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Off the map.
|
Samme her.
|
|
|
#15 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sko i arvLillebror arver sko som er veldig lite brukt, fra storebror. Det er i hovedsak pensko, skisko og slikt. Har også et par joggesko liggende som han skal arve men de brukte storebror 4-5 ganger før han fant ut at de var for små. Og fotballskoene storebror har brukt 4 ganger før de ble for små går videre til lillebror. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
bits and pieces
|
Sv: Sko i arvGoretex vinterskoene går i arv da de vanligvis foretrekker viking thermoskoene hele vinteren. De andre etter storebror taes vare på som reservesko.
|
|
|
|
#18 |
|
Bedreviter
|
Det vet man jo strengt tatt ikke før ungene har blitt voksne, og knapt nok da. Hvis artikkelen i hovedinnlegget er til å stole på, er det veldig mange voksne som ikke har optimal benstilling. Om det skyldes dårlige sko, er jo et åpent spørsmål, men uansett vil man vanlgvis ikke kunne si slikt med skråsikkerhet mens barna ennå er små. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Sko i arvSko som brukes lite og har vært brukt lite av forgjengeren, arves av søsken. Da snakker vi type finsko, slalomsko, sandaler innkjøpt år der sommeren aldri kom og slikt. Brukssko som de har ofte på seg blir vanligvis utslitt av et barn og kastes. Det har hendt at jeg har samlet på ok joggesko som jeg har hatt i kjelleren til krisesituasjoner, men har igrunnen svært sjeldent benyttet meg av dem.
|
|
|
#20 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Sko i arvLillebror har arvet noen fra storebror - han rakk ikke slite ut skoene sine før de ble for små. Nå ser jeg at skoene etter storebror etter 3-årsalder utgår med høye kneløft å arve.
|
![]() |
|
|