|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndomLitt skremselspropaganda fra min barndom på 50- og 60-tallet: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndomAkkurat nå kjenner jeg at jeg er veldig glad for 70-tallsbarndommen min.
![]() |
#3 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndomUffda....signerer Nenne og er veldig glad for at jeg vokste opp på 70 tallet |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
koko
|
![]() Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndomSvigermor er den typen som bruker skremsel. Må si at jeg ikke blir videre sjarmert og imponert av det, og er egentlig glad hun har lite med barnebarna sine å gjøre.
![]() |
#5 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndomHuffda- signerer Nenne jeg også |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndomÅååå! For en spennede barndom du må ha hatt, Retz, med Vondemannen og alt mulig! *misunnelig* |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndomI dag har vi jo Lommemannen da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndomHekkan så bra du skriver, Retz! Jeg er imponert.
![]() |
#9 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndomVi hadde kanskje ikke noen Vondemann, men vi hadde dodraugen. Han bodde ikke bare på do, men oppi do! Og han beit deg i rompa om du brukte for lang tid.
![]() |
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndomVi hadde "Bøen i egget". Ingen visste hvordan han så ut, han var bare skummel og ble brukt som skremsel om vi ikke var snille osv. Da min bror var ca. 3 år gammel, kom han løpende inn, hysterisk og livredd, og ropte at Bøen i egget var utenfor. Mamma gikk for å se hva han var så redd for, og det var altså nabomannen vår, en nærmere 2 meter høy svart gutt i tenårene. Jaja.
![]() |
#11 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndomDu må skrive bok! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndomHøres det så fælt ut, altså? Jeg synes jeg hadde en meget lykkelig barndom, det var jo ikke sånn at vi gikk i konstant frykt for alle disse vesenene og fenomenene. Selv pepper på tunga ble man vant til etterhvert. Det var tross alt bedre enn ørevridninga vi ble utsatt for på barneskolen av gamle lærer N. Halvparten av alle ungene i klassen fikk også juling hjemme, jeg slapp heldigvis unna akkurat det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndom
Jeg også kjenner jeg |
![]() |
![]() |
#15 |
Passiv
|
Ja, da hadde i hvert fall jeg ligget dårlig an |
![]() |
![]() |
#16 |
By the Sea
|
![]() Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndomVeldig godt skrevet!
![]() |
#17 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndomDet høres ut som en skummel tid å være barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
By the Sea
|
Nei - jeg var veldig redd for atomkrig. Og Ayatollah Khomeini.
![]() |
#20 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndomFlott fortalt, Retz!
Ja, huffamei så mye vi skulle være redde for. Mamma begynte til slutt å gjemme avisene, siden jeg belærte foreldrene mine om farlighetsgrader på de ulike atomvåpnene. Og så må vi ikke glemme all den dårlige samvittigheten vi skulle ha for alle de sultne barna i Afrika og rundt omkring. Foreldrene mine hadde til overmål venner som var misjonærer i Mali, og noen andre venner som hadde vært misjonærer på Taiwan. Historiene derfra var nesten nok til å få oss til å spise opp koketorsken vi stadig hadde til middag. Sist redigert av Kaija : 08-05-11 kl 00:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|