|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Kraftstasjon 200 m unna boligenVi ser på en bolig i et fint område, men det er en kraftstasjon med master 200 m unna boligen. Hadde du hatt betenkeligheter i forhold til stråling? Vi har da små barn... Det er også radon i området, men ventilasjon i huset. 8 år gammelt hus.
|
|
|
|
#4 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kraftstasjon 200 m unna boligenJeg ville heller ikke kjøpt det.
|
|
|
#5 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Kraftstasjon 200 m unna boligenHadde hatt store betenkeligheter.
|
|
|
#6 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Kraftstasjon 200 m unna boligenJeg ville absolutt ikke kjøpt det.
|
|
|
#8 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kraftstasjon 200 m unna boligenJeg ville styrt unna av hensyn til verdistigning og estetikk. Hus med ventilasjon mhp. radon? Da skulle jeg sett målinger etter ventilasjon var innført.
|
|
|
#9 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Kraftstasjon 200 m unna boligenMener noen her inne har sagt noe om at om det er mer enn 75 m unna er det like mye stråling overalt, men nærmere øker strålingen. Jeg har ikke kilden altså, men det kan vel sikkert sjekkes opp.
The deadline for complaints was yesterday vinterbolle jan 2007 sommerbolle juni 2010 minibolle mai 2012 Sist redigert av kokosbolle : 08-05-11 kl 00:19. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Kraftstasjon 200 m unna boligenOj, såpass mange skeptiske på kort tid!
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kraftstasjon 200 m unna boligenJeg hadde nok hatt noen betenkeligheter ja. Uten at jeg egentlig har mye greie på hvor mye stråling det er på den avstanden.
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Sv: Kraftstasjon 200 m unna boligenKraftstasjon kan i hvertfall bety noe med tanke på videresalg, det kommer jo an på størrelsen også selvfølgelig. Og så kjøper jeg ikke hus uten radonmåling når det er i et område med radon. Ventilasjon spiller vel ikke all verdens rolle i den sammenhengen.
|
|
|
#13 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Kraftstasjon 200 m unna boligenSom Veronal sier: strålingsfaren er null så langt unna, men siden folk er som folk flest så må man ta hensyn til verdistigning på grunn av det.
|
|
|
#15 |
|
bits and pieces
|
Sv: Kraftstasjon 200 m unna boligenHadde styrt unna
|
|
|
|
#16 |
|
ræv med ører
Sv: Kraftstasjon 200 m unna boligenAv estetiske grunner ville jeg ikke det, og jeg ser for meg at det kan være vanskelig å selge boligen igjen hvis det blir nødvendig en dag.
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Kraftstasjon 200 m unna boligenJeg ville latt det være, enkelt og greit. Grunnen ser du i tråden her - du får søren ikke solgt det igjen. |
|
|
|
#18 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Kraftstasjon 200 m unna boligen
Nå har huset nesten alt vi trenger og ønsker oss, hovedsaklig er beliggenheten med friområder, fotballbaner, svømmehall, skole og masse barnefamilier, rett i nærhet av min mor og gangavstand til alt. Det er ikke ofte disse boligene kommer for salg, og det begynner å haste for oss som selger boligen vår nå og skal flytte til sommeren.
|
|
|
|
#19 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Sv: Kraftstasjon 200 m unna boligen200 meter unna tviler jeg på at du hører noe lyd. Helsemessig hadde jeg ikke hatt betenkeligheter. Når det gjelder videresalg, så kan jo det bli vanskelig, men det trenger ikke bli det. Om det er perfekt for dere, så tror jeg at jeg hadde lagt tanken på kraftstasjone bort.
|
|
|
#20 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Kraftstasjon 200 m unna boligenVi har ventilasjon i huset men fortsatt høye radon målinger så nå må vi sette inn brønn (og det koster en del.. og vi får ingen støtte) |
|
|
|
![]() |
|
|